Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko viikon vesipaasto terveellinen?

Vierailija
27.10.2025 |

Vai ehtiikö viikossa tulla jotain puutostiloja yms., jos on syönyt ennen paastoa terveellisesti?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ehdi. Ota elektolyyttejä. Jos pystyt siihen anna mennä. Itse nykyään max 4 pv. 

Vierailija
2/9 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet paastoaa viikkotolkulla putkeen ja kokee saavansa siitä merkittäviä hyötyjä. Yli 30 päivän paastoa ei kuitenkaan kannata edes yrittää,, ellei ole käynyt lääkärin tarkastuksessa ja ole varma siitä mitä tekee. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ehdi. Ota elektolyyttejä. Jos pystyt siihen anna mennä. Itse nykyään max 4 pv. 

Miksi vain 4 vrk? Sehän on tosi lyhyt aika.

Vierailija
4/9 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaa palaa ja autofagia tekee kehossa ihmeitä.

Vierailija
5/9 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mene suohon ja paastoa itse vaikka kolme viikkoa. 

Vierailija
6/9 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mene suohon ja paastoa itse vaikka kolme viikkoa. 

Miksi pillastuit asiallisesta kysymyksestä? 4 vrk on lyhyt aika, mutta toisaalta kenenkään ei ole pakko paastota pitkään eikä kaikku edes pysty siihen.

Vierailija
7/9 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä jokin hyvä nettisivu, jossa olisi paasto-ohjeita? Siis asiallisia ohjeita asiantuntijalta?

Vierailija
8/9 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä jokin hyvä nettisivu, jossa olisi paasto-ohjeita? Siis asiallisia ohjeita asiantuntijalta?

Minkä tyyppisiä ohjeita kaipaat? Voit tehdä paastosta itsesi näköisen. Viikon paasto ei vaadi mitään erityisiä valmisteluja tai lopetusta, jos olet perusterve aikuinen.

Yli 10 päivää kestäviin paastoihin liittyy riski refeeding syndromesta, joka on elektrolyyttivajeen aiheuttama tila joka ilmenee silloin kun syö paaston jälkeen liian paljon tai vääränlaista ruokaa. Refeeding syndrome voi johtaa pahimmillaan kuolemaan, mutta silloin taustalla on paljon pidempiaikainen nälkiintyminen. Riskit voi minimoida syömällä aluksi vähähiilihydraattista ruokaa samalla kun tankkaa elektrolyyttivarastot täyteen. 

Vierailija
9/9 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile ihmeessä ja tule sen jälkeen kertomaan miten kävi.