Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi olo on loppupäivän kuin olisi kännissä, jos nukkuu päiväunet?

Vierailija
27.10.2025 |

Ihan kamalaa. Jos nukkuu päikkärit, niin koko loppupäivä menee kuin olisi kännissä. Kävely hortoilee (huono tasapaino silloin siis), puhuu ihan sekavia ja käy aivan hitaalla, sählää eikä muista kunnolla. Mistä voi johtua? Ollut koko aikuisiän näin, nyt olen jo 40. Eikä liity kyllä viinaan, kun en sitä edes juo.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah. Halvaksi tulee kännit.

Vierailija
2/20 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos menee kännissä päiväunille? Selviääkö vai tuleeko enemmän "tukkonen" olo?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sama ongelma ja siksi olen asiaa joskus vähän tutkinut. Tuolle ongelmalle ei ole keksitty vielä selitystä. Ihan offtopicina muuten, haukotuksellekaan ei ole löydetty kunnollista selitystä. Se yhdistetään väsymykseen mutta ihmiset ja eläimet haukottelevat vaikka eivät olisi väsyneitä.

Vierailija
4/20 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos menee kännissä päiväunille? Selviääkö vai tuleeko enemmän "tukkonen" olo?

En tiedä kun en ole koskaan kokeillut. Enkä ole käyttänyt vuosiin alkoholia. Ap

Vierailija
5/20 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukut liian pitkään. Syytä olotilaan en tiedä. Ehkä aivot menevät johonkin syvän unen tilaan ja heräät siitä kesken kaiken. Samoin käy jos aamulla herätyskello soi syvän unen aikaan. Tuntuu ettei millään herä ja olo tokkurainen. Kun kello soi kevyen unen aikaan, heräät pirteänä.

Nuku vain avainuni tyyppisesti tai korkeintaan puoli tuntia, niin päikkärit virkistävät, tunti vie tokkuraan. 

Vierailija
6/20 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ttuo ole suomalainen onni? Känni ilman alkoholia ja sen haittoja.

Vierailija
7/20 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian pitkään, varttitunti on se sopiva, ja vartti on 15 min. 

Vierailija
8/20 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaistako on kännissä olo? Ei ole asiasta kokemusta, kun on ollut koko elämän selvinpäin.

Vierailija
9/20 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä siis ole 4 x

Vierailija
10/20 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sama ongelma ja siksi olen asiaa joskus vähän tutkinut. Tuolle ongelmalle ei ole keksitty vielä selitystä. Ihan offtopicina muuten, haukotuksellekaan ei ole löydetty kunnollista selitystä. Se yhdistetään väsymykseen mutta ihmiset ja eläimet haukottelevat vaikka eivät olisi väsyneitä.

Haukottelu liittyy hapenpuutteeseen. Väsyneenä tai hyvin keskittyneenä ihminen voi alkaa hengittämään hitaammin, mikä aiheuttaa hapenpuutetta, mitä elimistö yrittää korjata haukottelemalla.

Vierailija
11/20 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla menee 15 minuuttia nukahtamiseen, jos ei enemmänkin. Päiväunet kestää noin 4 tuntia.

Vierailija
12/20 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että jo 5-10 minuutin bussitorkkumisesta töistä tullessa menee aivan tillin tallin. Ei suunnilleen muista mikä vuosi on.

Vierailija
13/20 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla päiväunet noin tunti tai puolitoista. Tämän jälkeen heti kupillinen espressoa naamaan niin johan selkiää aivot hyvin. Eipä silti, ei minulla oo vaikeuksia päiväunien jälkeen hortoilemiseen tai ajatusten epäselvyyteen mutta espresso auttaa heti ruveta tekemään jotain. Eläkeläinen 74 v.

Vierailija
14/20 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos onkin kännissä?

Vierailija
15/20 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo kuppi kahvia ENNEN päiväunia. Kahvi ei ehdi vaikuttaa nukahtamiseen, mutta estää nukkumasta liian pitkiä päikkäreitä ja heräät pirteänä.

Vierailija
16/20 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kykenen päiväsaikaan sellaisiin 15 minuutin uniin, jossa tipahtaa hetkeksi uneenja havahtuu vuorotellen. Muutaman tipahduksen jälkeen on kuin uusi ihminen. 

Toimii esim. lounaan jälkeisellä luennolla.

Vierailija
17/20 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas menee loppupäivä valtaisan väsymyksen vallassa jos en ehdi ottaa pieniä nokosia. Tää sama homma on ollu mulla niin kauan kun muistan. 

Vierailija
18/20 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on yksi syy, miksi en nuku päiväunia. Koko loppupäivä menee ihan tokkurassa, eikä illalla saa sitten välttämättä unta. Jos yöunet ovat jääneet vähiin, sinnittelen aina iltaan asti.  Ainoastaan kunnolla kipeänä saatan torkkua päivisin.

Vierailija
19/20 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on yksi syy, miksi en nuku päiväunia. Koko loppupäivä menee ihan tokkurassa, eikä illalla saa sitten välttämättä unta. Jos yöunet ovat jääneet vähiin, sinnittelen aina iltaan asti.  Ainoastaan kunnolla kipeänä saatan torkkua päivisin.

Minä nukun kolmessa erässä. Päivällä, illalla ja yöllä noin kolmen tunnin jaksoja. Välillä syön, selaan nettiä, katson televisiota, luen kirjoja ja lehtiä sekä kuuntelen musiikkia.

Vierailija
20/20 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti menee liian syvään uneen, jos nukkuu pidempään. Olen huomannut, että n.15 minuutin nokoset virkistävät, mutta jos ei heti siitä nouse hereille vaan jatkaa unia, onkin väsyneempi vaikka nukkuisi pidempään.