Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

Omistatko "vintage" vaatteita tai tavaroita?

Vierailija
27.10.2025 |

Tiktokin ja instan mukaan "vintagea" on kaikki yli 20 vuotta vanhat tavarat! 😂 Olen siis vihdoin siinĂ€ iĂ€ssĂ€ ettĂ€ itsellĂ€ löytyy muutama "vintage" vaate ja tavara kotoa= 2000-luvun alusta sÀÀstetty vaate 😆 Löytyykö teiltĂ€ "vintagea"? Itse oo aina kuvitellut, ettĂ€ vintage tarkoittaa vĂ€hintÀÀn 70-luvun ja sitĂ€ aikaisemmin tuotettuja vaatteita ja tavaroita đŸ€Ł

T. -89 syntynyt

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
27.10.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Luultavasti yhÀ useampi vaatteeni on pikkuhiljaa tahattomastikin "vintagea", Moni niistÀ on jo nyt. Ja totta kai monen niistÀ kuvittelen ja uskottelen olevan vielÀ tyylikkÀitÀ tai laadukkaita ja ajattomia klassikoita (jne).

Mutta luulatavsti osa katsoo ja ihmettelee, ettÀ enkö jo malttais luopua siitÀ tai tuosta ja hankkia jonkun uuden tai ainakin uudemman

Suosin hankiinoissani myös kÀytettyÀ mutta usein olen myös se kierrÀtyksen loppipiste; en voi, enkÀ halua siirtÀÀ selkesÀsti loppuun kÀytettyÀ eteenpÀin ja uskotellen, ettÀ olen valistunut ja eettinen kuluttuja kun toimittaisin kierrÀtykseen niitÀ vaatteita, joiden oikeampi paikka on todennÀköisesti lumppukerÀys tai toimia esim siivoiusrÀttinÀ joskus jolle kulle matonkuteena tms.

Jos ja kun laitan kiertoon (joko hyvÀntekevÀisyyteen tai joitain kertoja Emmyyb joskus kirppiksellÀ myyden tms), niin yritÀn, ainakin hieman vilkaista niitÀ, ensin kriittisesti, uskonko ihan oikeasti, ettÀ joku voisi sitÀ kÀyttÀÀ ja pittÀÀ vielÀ yllÀÀn...

Olen vakuuttunut, ettĂ€ osa vanhoiista vaatteistani on laadukkaampia kuin parempia kuin osa tĂ€ysin uutena myytĂ€vistĂ€. - VielĂ€ kun osaisi aina uutta ostaessa tunnistaisi "oikeas laadun" mutta myös, ainakin vĂ€lillĂ€ kysyĂ€, ettĂ€ tarvitseeko sitĂ€ tai tĂ€tĂ€ ihan oikeasti(?)   

Uskovainen mies

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
SisÀltö jatkuu mainoksen alla