Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos olisi vuosi 1979, Missä olisit, mitä tekisit?

Vierailija
26.10.2025 |

Kerro jokin hauska muisto. =)

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin varmaan lukion läksyjä televisio-ohjelman mainoskatkon aikana.

Vierailija
42/57 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seiskaluokkalainen, haaveilisin ihastuksestani kirkkaan keltaiseksi maalatussa huoneessani. Söisin iltapalaa vihreässä keittiössä ja ehkä vielä soittaisin eteisen lankapuhelimella kaverilleni.

Minä saattaisin olla tuo kaveri. Toinen ihastuksestaan haaveileva seiskaluokkalainen. Hennon oranssin/persikan värisessä huoneessaan, jossa oli vihreä kokolattiamatto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin just mennyt lastentarhaan ja sairastin putkeen kaikki lastentaudit: vesirokon, sikotaudin tms. 

Vierailija
44/57 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin toisella luokalla. Syysillat meni lamppuleikeissä.

Vierailija
45/57 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aloittanut syksyllä ekaluokan pienessä kyläkoulussa. Meitä ekaluokkalaisia oli kolme, kaksi poikaa ja minä ainut tyttö.

Osasin lukea jo ennen kouluun menoa, pojat eivät osanneet. Ärsytti, kun ope pakotti minutkin tavaamaan.

Vierailija
46/57 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laivamatka Puolaan. Hyvin muistan matkalla olleet suomalaiset.

Vierailija
47/57 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin lukion ekaluokkalainen ja viettäisin illat opiskellen! 

Vierailija
48/57 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin 2-vuotias Bagdadissa leikkimässä takapihalla.

Vierailija
49/57 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 11-vuotias vuonna -79. Istuisin varmaan kotona kirjoituspöytäni äärellä ja kirjoittelisin tai piirtelisin jotain, edessä olevasta ikkunasta pihamaalle välillä katsellen. Varsinkin sateen valumista ikkunaa pitkin tykkäsin katsella. Lapsuudenkoti oli maalla, joten pihalla on rehevää, omenapuu, iso vanha kuusi ja marjapensaita sekä kotipihalle johtava soratie näkyvät ikkunasta.

Vierailija
50/57 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjois-Savossa eka työpaikassa. Nurkkakuntaisessa pikkukaupungissa jossa ei mitään nuorille aikuisille.

Vierailija
51/57 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin ulkomailla. Olin nuori.

Vierailija
52/57 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukion kolmannella

Vierailija
53/57 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aloittanut opiskelut syksyllä. Mukavaa aikaa, opiskelukavereiden kanssa kaljottelua ja olin korviani myöten ihastunut yhteen taideopiskelijaan. Ah, nuoruus ja hulluus! Nyt on jäljellä enää hulluus 😁

Vierailija
54/57 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin baarissa ja menin jututtamaan yhtä saatanan hyvännäköistä miestä kertoakseni hänelle että kaverini oli ihastunut häneen. Mies pyysi minua tanssimaan, ja alettiin seurustella, mentiin kihloihin ja naimisiin, saatiin lapsia ja erottiin. Nyt mies on kuollut. Lyhyestä virsi kaunis.

Mikä virsi mielessä

Oli lyhyt vai sillä oli lyhyt

Vierailija
55/57 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nukkumassa. Ekaluokkalainen.

Mä olisin ehkä jo hereillä ja suunnittelemassa lähtöä kouluun. Kolmas luokka. En muista kyllä, mihin aikaan koulu alkoi tuolloin, se vähän vaihteli. 

Vierailija
56/57 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin Englannissa au pairina vauraassa perheessä, maaseudulla, ja kantaisin viinilaatikoita viinikellariin. Olin hennompi kuin perheen vanhemmat, mutta se oli yksi hommistani siinä isossa talossa. Rouva oli hyvin tarkka ääntämyksestä niin minulle kuin lapsilleen,joten puuttui siihen herkästi. Viinilaatikoiden kantamisen jälkeen olisi pieni lounas vahvan maitoteen kanssa ja jos lapset olisivat jo kotona rouva koulisi heitä koko ajan syömään hienostuneesti. Tuolin selkänojaan ei saisi missään nimessä nojata, joten minäkään en uskaltanut ottaa rennosti. Sitten veisin lapset ja koiran lähimetsään reuhuamaan. Sanoin heille, että nyt saatte huutaa ja pomppia niin paljon kuin huvittaa. He tottuivat pian siihen, miten seurassani saa olla oma itsensä. Rouvan jäädessä yksin hän yleensä kaivoi jo viinipullon esille ja oli pienessä hiprakassa isännän saapuessa illalla kotiin.

Siihen aikaan löytyi vielä sitä vanhaa Englantia ja ikivanhoja tapoja, joista on toisaalta ollut hyötyä matkustellessani. 

Vierailija
57/57 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin ollut kesän au-pairina Skotlannissa ja palasin jatkamaan kauppaopistoa syksyllä. Eli koulussa olisin just nyt.