Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön tuttu saa tukia 2700€/kk, minä keskituloinen en saa edes palkkaa noin paljoa

Vierailija
26.10.2025 |

Tuet on selvästi liian suuret

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan varmasti. Työttömyyskorvaus on 595 euroa per kuukausi. 

Ilmeisesti sua vaan jurppii taas mennä huomenna töihin. 

Työtön saa muitakin tukia kuin työttömyyskorvausta, pelkkä toimeentulotuki on melkein 2000€/kk jos on pari lasta ja asuu Helsingissä.

Vierailija
42/64 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko tutulla 6+ lasta, tuttusi on hyväpalkkainen, joka nyt andiosidonnaisella tai sitten valehtelet?  

Kyllä elatusmaksut ja lapsilisät voi saada tuloista riippumatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskituloinen saa 3500€/kk

Josta jää käteen 2000€

Mulla jää tässä kuussa osa-aikatyöstä (tunteja n. 130) lisineen 2300€ käteen. Vähän vaihtelee että miten saa tunteja mutta 1600-2300€ jää käteen joka kuukausi mikä on mulle tarpeeksi.  

Vierailija
44/64 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Josta jää käteen 2000€

Mulla jää tässä kuussa osa-aikatyöstä (tunteja n. 130) lisineen 2300€ käteen. Vähän vaihtelee että miten saa tunteja mutta 1600-2300€ jää käteen joka kuukausi mikä on mulle tarpeeksi.  

Olen siis eri kuin se kenelle vastasit unohtui laittaa tuohon viestiin selvennykseksi.

Vierailija
45/64 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen siitä saa kun nukkuu tunnilla eikä tee läksyjä

Vierailija
46/64 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile työttömyyttä, niin huomaat että ei saa.

Jos olet varautunut ja säästänyt sekä hommannut omaisuutta, et saa. Jos on kaikki juotu ja hummattu niin saa.

Vierailija
47/64 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeile työttömyyttä, niin huomaat että ei saa.

Jos olet varautunut ja säästänyt sekä hommannut omaisuutta, et saa. Jos on kaikki juotu ja hummattu niin saa.

Reilua, eikö? Kannustetaan näin törsimään kaikki. Sit vielä ehdotellaan, et lapsilisät tulojen mukaan, eli kannustetaan niitä köyhimpiä hankkimaan lapsia ja ne jotka sitten tuohon tarttuu, on luultavasti köyhyyden lisäksi elämänhallintaongelmaisia, sillä ei kukana järkevä varallisuudestaan/tulotasostaan riippumatta hanki lapsia varsinkaan kehnoon tilanteeseen muutaman kympin takia. 

Vierailija
48/64 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko tutulla 6+ lasta, tuttusi on hyväpalkkainen, joka nyt andiosidonnaisella tai sitten valehtelet?  

Hänellä on 2 lasta ja asuu Helsingin keskustassa

ap

Ymmärräthän että elatusmaksut (joita tuohon pakostikin sisältyy) maksaa useimmiten lasten isä.

Laskin täällä maalla, että yksin asuva mustalaistyttö 16v sai erilaisina tukina ja ilmaisina rivariasuntoina yhteensä saman verran rahaa käteen, kun minä sain töistä nettona käteen verojen jälkeen. Sen päälle ilmaiset kodinkoneet ja uudet televisiot ja hameet elätille. Ja mun piti elättää itseni lisäksi yksi alaikäinen mun palkalla. Pisti kyllä vihaksi. Kyllähän tämä niin menee, että puolet meistä tekee töitä, ja elättää sen toisen laiskemman puolikkaan kansanosan.

Vierailija
49/64 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työtön saa muitakin tukia kuin työttömyyskorvausta, pelkkä toimeentulotuki on melkein 2000€/kk jos on pari lasta ja asuu Helsingissä.

Asumistukea ja harkinnanvaraista ainakin, jjos osaa hyvin puhua/uhkailla.

Vierailija
50/64 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sen siitä saa kun nukkuu tunnilla eikä tee läksyjä

Niin, päätyy yhteiskunnan elätettäväksi.

Vierailija
51/64 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pienituloinen, en keskituloinen, tolvana.

Vierailija
52/64 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lääkäri saa ansiosidonnaista ainakin kolmetonnia kuussa. Matalapalkkalainen ei pääse puoleenkaan tuost tekemällä ylitöihä ilman ylityölisiä. 

Meillä on eri arvoisia työtömmiä.

Lääkäri ei saa mitään koska niille on koko ajan töitä tarjolla ja jos kieltäytyy ottamasta työtä vastaan tulee karenssi eikä saa työttömyyskorvauksia.

Vierailija
53/64 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt tuo yksi tukipummi on vankilassa loisimassa. Pistäisivät edes pakkotyöhön siellä. Jotain helppoa tehdastyötä tekemään, niin ei tarvisi Kiinasta rahdata tavaraa tänne.

Vierailija
54/64 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ymmärräthän että elatusmaksut (joita tuohon pakostikin sisältyy) maksaa useimmiten lasten isä.

Laskin täällä maalla, että yksin asuva mustalaistyttö 16v sai erilaisina tukina ja ilmaisina rivariasuntoina yhteensä saman verran rahaa käteen, kun minä sain töistä nettona käteen verojen jälkeen. Sen päälle ilmaiset kodinkoneet ja uudet televisiot ja hameet elätille. Ja mun piti elättää itseni lisäksi yksi alaikäinen mun palkalla. Pisti kyllä vihaksi. Kyllähän tämä niin menee, että puolet meistä tekee töitä, ja elättää sen toisen laiskemman pu

Voitte lohduttautua sillä, että vuokraan kuluvat rahat menevät suoraan vuokralordin varallisuutta kasvattamaan. On se kiva maksaa veroja kun niillä saa vaurastettua jo valmiiksi varakkaita.

Vierailija
55/64 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitkäaikaistyötön  yh Hki ja elämme toimeentulotuella. Kaikki tuet yhteensä sis lapsilisän ja elatustuen ovat 1800 e kk minulle ja 14 v lapselle. Siitä maksan vuokran 850 e kk. Matalapalkka alalla töissä ollessani palkka oli 1700 e kk mutta lapsilisä  ja elatustuki tulivat siihen päälle joten tulot olivat yhteensä 2150 e kk.

Toki jos eläisin yksin ilman lasta olisi palkka ollut vain 100 e enemmän kuin tukemme lapsen kanssa yhteensä. Mutta lapsesta maksetaan lapsilisää ja isä maksaa elatustukea. Ilmeisesti näitä ap kadehtii? 

Vierailija
56/64 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tosiaan ole. Me asumme Hki yhden lapsen kanssa ja saamme tt tukea 370 e kk. 

Vierailija
57/64 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 700 euroa tuosta on sellaista tuloa minkä hän saisi vaikka kävisi töissä. Eipä tuo mikään kummoinen summa ole kolmelle ihmisille.

Vierailija
58/64 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset ole sitten jättäytynyt jo työttömäksi?

Vierailija
59/64 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Lapsilisät 2 lapsesta yh korotuksella ovat n 430 e kk

Elatustuki minimi 400 e kk kahdesta lapsesta 

Eli n 800 e tuttusi saisi myös työss käydessään. Tuet ovatkin  siis vain 1900 e kk josta maksaa vuokran

Ilmeisesti lasten saamat rahat harmittavat sinua? Saitko itse lapsilisää lapsena? 

Vierailija
60/64 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin lapsi saa rahaa joka kk n 500 e kun lapsilisän lisäksi isänsä maksaa elatustukea 300e kk. Lisäksi saan asumistukea ja työmarkkinatukea ja tt tukea. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi