Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ole aikonut lopettaa opiskelua koskaan

Vierailija
25.10.2025 |

Olen 43 ja opiskellut yliopistossa vuosikaudet espaniaa, koreaa ja luonnontieteitä.

En usko työllistyväni mielekkääseen ammattiin. Opiskelukaverini valmistuvat lähes kaikki opettajiksi tai tulkeiksi. En halua opettaa ketään; haluan vaan oppia uusia asioita. Enkä näe itseäni tulkkina/kääntäjänä. Kokeilin kielenkääntämistä kurssin puitteissa, en pitänyt.

Saatuani maisterintutkinnon taputeltua, aion hakea uuteen kandiohjelmaan johonkin aiemmin opiskelemani kielen tai luonnontieteen nojalla, jatkaakseni opiskeluoikeutta mitä tulee opiston koko kurssitarjontaan. (Espanjan suuntaukseen pääseminen vajavaisilla kielitaidoilla oli jo tosi helppoa.) Minulla on vakinainen iltatyö, ja asuntolaina kohta maksettu, miksipä ei?

T. Nimim. Halu oppia

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajattelin jatkaa hevosharrastusta niin vanhaksi kuin pystyn. En kysele kenenkään mielipidettä siitä.

Vierailija
2/4 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten miettinyt sitä jotain oikeasti työllistymiseen tähtäävää hakijaa, joka jää ilman opiskelupaikkaa jotta sinä voit pitkittää tätä verorahoista kustannettavaa 'harrastustasi'?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en aio lopettaa opiskelua koskaan, mutta olen kyllä ollut kuuden kuukauden äitiyslomaa lukuunottamatta töissä koko ikäni 23-vuotiaasta asti. Tänä vuonna tulee siis 30 vuotta työelämää.

Pidän jatkuvaa opiskelua vältttämättömänä edellytyksenä sille, että pystyn jatkamaan työuraani sinne seitsemänkymppiseksi, mihin eläikeikä on nousemassa.

Vierailija
4/4 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sitten miettinyt sitä jotain oikeasti työllistymiseen tähtäävää hakijaa, joka jää ilman opiskelupaikkaa jotta sinä voit pitkittää tätä verorahoista kustannettavaa 'harrastustasi'?

Itse olen korteni kantanut kekoon. Viime vuonna verot 7 tuhatta.