Ihan helvetillinen pyykkirumba ollut jo kaksi viikkoa
Laskin, että nyt pyörii konellinen numero 36. Olemme kuusihenkinen perhe ja pesin kaikkien petivaatteet eli lakanoiden lisäksi peitot, tyynyt ja päiväpeitot. Sen lisäksi talvivaatteet otettiin varastosta ja kaikki talvitakit, laskettelutakit ja -housut on nyt pesty. Kone on käynyt koko ajan ja tietysti, kun nuo kausivaatteet ja petivaatteet on ollut pesussa, niin normaalia pyykkiä on päässyt kertymään, varsinkin näin kurakeleillä. Nyt on vihdoin viimeinen koneellinen pyörimässä. Kosteuttakin on päässyt kertymään, vaikka suurin osa on kuivattu kuivausrummussa.
Olen moneen kertaan sanonut miehelle, että tarvitsemme toisen koneen, mutta vetoaa siihen, että se vaatii putkitöitä. Saa kyllä ukko hoitaa tämän rumban keväällä (silloin pestään taas petivaatteet ja kevät/syys ulkoiluvarusteet), jos ei toista konetta ilmesty.
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
Ja tottakai oli nyt ihan pakko pestä kaikki kerralla.
Joka syksy ja kevät pestään kaikki, niin ei tarvi miettiä mitkä on pesty milloinkin.
Lukittu ketju mutta hyvä
https://www.vauva.fi/keskustelu/6265986/siis-mita-hittoa-helena-koivu-s…
Varastoit toppavaatteet likaisina?
Itse pesen tuollaiset pyykit kesällä, kuivuu ulkona nopeasti ja tulee raikasta. Peitot vien alkukesästä pesulaan, kun kesällä niitä ei tarvitse.
Ei miehesi ole kuullut haaroittimista, t-liittimistä ym. yhtään mitään. Ei se toinen kone mitään putkitöitä vaadi, jos sille tilaa vain on. Tekosyynä käyttää tuota ja taitaa vain olla pihi puoliso sinulla.
Säilytätkö kesän yli likaisia talvivaatteita varastossa. Voishan niitä pestä kevään ja kesän aikana pois, olisivat syksyllä puhtaita valmiiksi. Syksyn ja talven aikana taas kesävaatteet pikkuhiljaa puhtaaksi. Lika pinttyy jos pitkään on vaatteessa.
Vierailija kirjoitti:
Itse pesen tuollaiset pyykit kesällä, kuivuu ulkona nopeasti ja tulee raikasta. Peitot vien alkukesästä pesulaan, kun kesällä niitä ei tarvitse.
Mukavampi ottaa vastapestyinä käyttöön. Varastoinnista niihin tulee sellainen tunkkainen tuoksi, vaikka olisi pestynä siirretty varastoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka syksy ja kevät pestään kaikki, niin ei tarvi miettiä mitkä on pesty milloinkin.
Miten moni tuota miettii sinun lisäksi?
Pointti aloituksessani oli, että mielestäni kuusihenkisessä perheessä olisi hyvä olla kaksi pesukonetta, mutta ei näköjään saa ymmärrystä tämä.
Paskasorkka varastoi likaisia kausivaatteita. Tämän täytyy olla keksitty juttu, sillä noin hölmöön toimintaan en ole aikoihin törmännyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukavampi ottaa vastapestyinä käyttöön. Varastoinnista niihin tulee sellainen tunkkainen tuoksi, vaikka olisi pestynä siirretty varastoon.
Tuuleta
Vierailija kirjoitti:
Pointti aloituksessani oli, että mielestäni kuusihenkisessä perheessä olisi hyvä olla kaksi pesukonetta, mutta ei näköjään saa ymmärrystä tämä.
Kyllä minulla riittää ymmärrystä sille, mutta ei sille, että kaikki pitää tehdä yhdellä kertaa. Et taida olla kovin hyvä suunnittelemaan etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä homeisessa liiterissä säilöt talvivaatteita? Uhriudu lisää ja kerro että silität kaikki toppahaalarit ja patjatkin. On niin mukavan raikasta.
Vierailija kirjoitti:
Paskasorkka varastoi likaisia kausivaatteita. Tämän täytyy olla keksitty juttu, sillä noin hölmöön toimintaan en ole aikoihin törmännyt.
Oliko tämä viron kieltä? ^
En lukenut aloitusta mut hyvä (lukittu) ketju
https://www.vauva.fi/keskustelu/6265986/siis-mita-hittoa-helena-koivu-s…
Voi asiat tehdä vaikeastikin, jos haluaa. Meillä pestään talvivaatteet keväällä, kun käyttö loppuu, usein kuivuvat jo pihallakin siihen aikaan. Kaikki petivaatteet, matot, verhot ym. raskas pyykki pestään kesällä, jolloin kuivavat ulkona parhaimmillaan muutamassa tunnissa. Tietysti kaikilla ei ole mahdollisuutta kuivattaa ulkona, mutta ei kai kaikkea tarvitse samalla viikolla pestä.
Mää pesen vaatteet lähiaikoina kun käyttökausi on loppuu. Osa menee kaappiin osa jää tuolien päälle notkumaan. Nykysellään ei ees tuu paljoo pyykkiä kun olen työtön ja käyn pesulla kerran viikossa eli siis vaihdan vaatteet kerran viikossa. Helppoa elämää;)