Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kauan linjasaneerauksesta tulee haittaa asumiselle?

Vierailija
25.10.2025 |

Pienessä taloyhtiössä.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko siis mitään järkeä jäädä vuokralaisena sinnittelemään remontin keskelle, jos on vaihtoehtona muuttaa pois?

Ap

Jos on helppo löytää uusi kämppä, niin muuta ehdottomasti. Jos kämppä on tosi hyvä, niin väliaikaisasunto ja et maksa vuokraa sinä aikana.

Tavaroihin tuli myös pölyvaurioita, koska remonntifirman siivooja repi ilmoittamatta pois asukkaan itse laittamat suojaukset. Remonttifirma ei ilmoittanut, että kellarikomeroihin mennään, vaan olivat itse ottaneet tavarat ulos ja viskoneet toiseen komeroon. Meillä urakoi Varpe. Komeroihin myös valui jotain öljyä tavaroiden päälle. Kellarikomerot murrettiin kahdesti remontin aikana ja kaikki pahvilaatikot oli rikottu sivusta ja katsottu sisältö, minulta ei kuitenkaan viety mitään. Rapussa oli hengenvaarallista kulkea, koska remonttimiehet heittivät kaikki roskat rappusiin ja ne siivottiin vain perjantaisin.

Ehdottomasti ei kannata vuokrakämpän takia käydä tuota myllyä läpi.

Vierailija
22/31 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä siis mietin sitä, että mitä käytännössä tarkoittaa, kun remontti on käynnissä. Remppatyypit ramppaa asunnossa ja suihkussa pitää käydä jossain kontissa tuon 6 viikkoa? Ja lopun aikaa kuunnellaan poraamista ja pauketta?

Ap

Kello 7-15 asunnon ovi on auki ja siellä piikataan seiniä auki. Pölyä laskeutuu semmoinen sentin kerros kaikille pinnoille. Vesi ja viemäri on poissa käytöstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljon hallituksesta että osaavat valita oikean yhtiön. Meillä valitsivat kaikkein halvimman ja ei ollut yhtään kivaa. Ensin meni lähes kaikki pieleen ja aloittivat uudestaan. Nuoria poikia joilla ei tuntunut oikeen ammattitaitoa olevan. Vuosi meni loppujen lopuksi kaiken kaikkiaan eikä jälki ole todellakaan laadukasta. Hallituksen jäsenet on nyt hiukan vihattuja talosa ja yksi heistä perheineen jo muuttikin.

Vierailija
24/31 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu paljon hallituksesta että osaavat valita oikean yhtiön. Meillä valitsivat kaikkein halvimman ja ei ollut yhtään kivaa. Ensin meni lähes kaikki pieleen ja aloittivat uudestaan. Nuoria poikia joilla ei tuntunut oikeen ammattitaitoa olevan. Vuosi meni loppujen lopuksi kaiken kaikkiaan eikä jälki ole todellakaan laadukasta. Hallituksen jäsenet on nyt hiukan vihattuja talosa ja yksi heistä perheineen jo muuttikin.

Olikohan hallitus.  Meillä ainakin ulkoistettiin kilpailutus niistä ymmärtävälle firmalle + isännöitsijälle.  Hyvin on hommat hoitunut.

Vierailija
25/31 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vessat ja suihkut on yleensä järjestetty kellari/saunatiloihin remontin ajaksi. 

PAJAMAJA keskellä pihaa ja sinut määrätään hoitajaksi

t. pasi kuikka

Vierailija
26/31 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu mikä luokitellaan haitaksi.  Meillä ei yhtään, olin töissä silloin kun putkimiehetkin teki töitään.  Rivitaloyhtiö.

Mutta kaikki tavarat tungettu kasaan/suojattu, niin miten nukuit ja elelit? 

Vierailija
27/31 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä siis mietin sitä, että mitä käytännössä tarkoittaa, kun remontti on käynnissä. Remppatyypit ramppaa asunnossa ja suihkussa pitää käydä jossain kontissa tuon 6 viikkoa? Ja lopun aikaa kuunnellaan poraamista ja pauketta?

Ap

Kello 7-15 asunnon ovi on auki ja siellä piikataan seiniä auki. Pölyä laskeutuu semmoinen sentin kerros kaikille pinnoille. Vesi ja viemäri on poissa käytöstä.

No jos se on tällaista niin en todellakaan jää asumaan tähän. Hyvä tietää. Olen päivisin kotona ja teen etäopintoja, eikä se varmaan oikein onnistu tuon härdellin keskellä.

Nykyinen asunto ei ole täydellinen ja oikeastaan se on vähän ylihintainenkin. Harmittaa toki lähteä, mutta se ei ole maailmanloppu siltikään.

Ap

Vierailija
28/31 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuli pysyvä haitta, kun linjasaneeraaja oli pieraissut putkeen kesken asennuksen. Pieru jäi putkeen pyörimään, ja haiskahtelee sieltä varsinkin iltaisin. Myös itse pierun ääni on jäänyt resonoimaan putkirakenteisiin. Urakoitsija ei myönnä virhettään, kai se käräjille pitää lähteä.

Vierailija
29/31 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli 10 viikkoa. Asuin sen ajan siinä asunnossa.

Vierailija
30/31 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on erillinen huone, esim makuuhuone, niin voit majoittua sinne.  Pölyesteeksi muovinen vetoketjuseinä ainakin toiselle puolelle, ehkä molemmille. Sähköt jatkojohdolla taloyhtiöstä. Makkariin mikro, kahvinkeitin, ja pari lukuvaloa. Itse olin tuollaisessa 2,5 kk. Ei ole mikään kova juttu. 

Vierailija
31/31 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla on erillinen huone, esim makuuhuone, niin voit majoittua sinne.  Pölyesteeksi muovinen vetoketjuseinä ainakin toiselle puolelle, ehkä molemmille. Sähköt jatkojohdolla taloyhtiöstä. Makkariin mikro, kahvinkeitin, ja pari lukuvaloa. Itse olin tuollaisessa 2,5 kk. Ei ole mikään kova juttu. 

Olitko siis vuokralla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi