Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tampereella Lumo-koti 795 e ja neliöitä 39,5

Vierailija
25.10.2025 |

Plus vesimaksu 25 e.

Melko kallis. 

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei paha, minun edellinen Lumo koti Helsingissä vuokra 1039€/kk ja 30 neliötä.

Minustakin Helsinkiläisenä tuo aloituksen hinta kuulosti jopa halvalta, tämä on hyvä esimerkki siitä mihin ihmiset tottuvat.

Jossain kainuussa varmaan kauhistellaan, jos kaksion vuokra on yli 500e, että nyt ei rahat riitä mihinkään, täällä ihmeteltäisiin "mihin mä nää loput rahat (tuet) tungen ja sijoitan", että kyse on vain siitä, mihin on tottunut.

Vierailija
22/29 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lumo on kallis, mutta turvallinen. Melkein ainoa iso vuokranantaja, jolla on sopimus vartiointiliikkeen kanssa, että jokainen vuokralainen voi itse soittaa suoraan vartiointiliikkeeseen ja saada häiriköt kuriin heti.

Höpö höpö. Kertaakaan mikään vartiointiliike käynyt. Jos tarvitsee apua niin soittaa poliisille tai ambulanssin.

Poliisilla kestää eikä niillä ole aikaa poimia satunnaisia rappuun pujahtaneita peukkulaisia. Ja Lumon adiakkailla on oikeus soittaa vartijalle, joka hoitaa tilanteen nopeasti.

Ei se vartiontiliikekään siinä samassa talossa majaile.

Mutta tulee nopeasti, se on nähty. Toisin kuin poliisi, jolle vartija tekee ilmoituksen.

Eli melkein aina joutuu odottamaan sekä vartiointiliikettä että poliisia. Vartiointiliike ei tutki mitään, eikä jahtaa konnia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokralla asuminen on kallista, kelle tulee yllätyksenä? Ostakaa omat, mulla 80 m2 ja yhtiövastike 450 euroo. Hyvin oon saanut säästettyä tulevia remontteja varten, kaikki edelliset on jo maksettu.

Mulla 78 m2 ja hoitovastike 220 e. Putkiremppa tehty. Sinne vaan oikotielle. Pääkaupunkiseutu. 

Vierailija
24/29 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole ihan varma missä Lumolla on asuntoja, mutta keskustassa ihan ok hinta. Jos se taas on jossain jumalan selän takana Linnainmaalla, Niemenrannassa tai Vuoreksessa niin sit on aika hintava.

Vierailija
25/29 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla Tampereelta 47 neliötä 829 sisältäen veden. Apn asunto on kallis.

Vierailija
26/29 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokralla asuminen on kallista, kelle tulee yllätyksenä? Ostakaa omat, mulla 80 m2 ja yhtiövastike 450 euroo. Hyvin oon saanut säästettyä tulevia remontteja varten, kaikki edelliset on jo maksettu.

Tarvitsee jotain 400 000€ että saa järkevän asunnon Helsingistä, mistä duunari tuommoisen summan saa?

400 000€:lla saa jo valita mistä päin kaupunkia asunnon haluaa ja tuohon hintaan saa jo valita perheasunnoistakin, että millaisen haluaa. Alle 200 000€:n jos saat perheasunnon Helsingistä, se on yleensä isoon remonttiin menevästä taloyhtiöstä tai sijainti on jossain metro-/juna-asemalla ja alakerrassa räkälä tai pari.

Vierailija
27/29 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Saton asunnossa Helsingissä. 42 m2, uivuokra vesimaksuineen 955 €. Siisti asunto, hyvin hoidettu piha, hyvät palvelut aivan lähellä. Maksan vuokraa yli puolet tuloistani mutta viihdyn tässä enkä haluaisi muuttaa muualle.

Vierailija
28/29 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lumo on kallis, mutta turvallinen. Melkein ainoa iso vuokranantaja, jolla on sopimus vartiointiliikkeen kanssa, että jokainen vuokralainen voi itse soittaa suoraan vartiointiliikkeeseen ja saada häiriköt kuriin heti.

Höpö höpö. Kertaakaan mikään vartiointiliike käynyt. Jos tarvitsee apua niin soittaa poliisille tai ambulanssin.

Poliisilla kestää eikä niillä ole aikaa poimia satunnaisia rappuun pujahtaneita peukkulaisia. Ja Lumon adiakkailla on oikeus soittaa vartijalle, joka hoitaa tilanteen nopeasti.

Mitä se vartija tekee? Ottaa kaverin kiinni ja soittaa poliisin viemään putkaan. Toinen vaihtoehto on, että heittää pihalle ja kohta kaveri on rapussa uudelleen tai sitten jossakin toisessa rapussa.

Vierailija
29/29 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten on ongelmana, että asunto on maantasossa ja kuka tahansa voi kävellä pihalta sisälle.

No ei todellakaan voi, molemmat ovet lukossa. Mitään arvotavaraa en pihalla säilytä eli jos joku nappaa mukaansa niin antaa mennä vaan. Ite nukun yläkerrassa eli kyllä siinä on aikaa reagoida jos joku ovia alkaa murtamaan.