Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ammatillinen itsetunto romahtanut työpaikkakiusaamisen seurauksena

Vierailija
25.10.2025 |

Siinäpä se lyhykäisyydessään. Oman mielenterveyden vuoksi pitäisi löytää uusi työpaikka. Töiden hakemista vaikeuttaa kuitenkin se, että kiusaamisen takia itsetunto on romahtanut. Mikä avuksi?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ikävää tuollainen. Aikuiset ihmiset.

Mene työpsykologille heti. Tilaa tänään lääkäri.

On tärkeä, että hoidat itseäsi.

Jos olisin siinä, niin tulisin sanomaan kiille ääliöille, että nyt loppu. Raukkamaista ja alhaista käytöstä toisen latistaminen ja ivaaminen ja kiusaaminnen. Kaikkien alhaisinta on toimia yhtä vastaan.

Se on kummallista, että kukan ei sut puolustamaan.

Sitä kota kiusataan, niin se heikkenee. Se näkyy. Se näkyy kodissa ja nuorissa, niin kyllähän Sw näkyy aikuisissakin.

Sitä jotenkin murenee.

Onko teillä työnohjausta? Oletko esimiehelle puhunut?

Työterveys. Sinne nyt. Kerrot suoraan tilanteen.

Itsellä esimies on se kyykyttäjä, eipä ole paljoa tehtävissä. Työterveydessä käyty, muttei siitäkään apua. Tänä aikana myös vaikea löytää uutta työtä kun en ole ihan nuori :/ Ohis

ap:lle tsempit

Vierailija
22/27 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota rennosti. Keskity välillä muihin asioihin, tee läppähakemuksia, nauti elämästä. Ylläpidä ammattitaitoasi ja kehitä sitä sellaiseen suuntaan, mikä kiinnostaa sinua. Ei tämä elämä pelkkää orjuutta ole. 

Itsekin päädyin tuollaiseen paskapaikkaan ja muutama vuosi meni, kunnes osaamistani vastaavia paikkoja alkoi taas ilmestymään maailmalle menestyneempiin firmoihin. Selvää on, että suomen yrityskanta on vanhentunut ja vanhentuneen lisäksi mätä ja korruptoitunut.

Määräaikainen työsuhde päättyy pian. Toki se tarkoittaa myös kiusaamisen loppumista, mutta työttömyys huolettaa.

Mikä siinä huolettaa? Ellet ole velkavankeudessa niin kaikki ok.

Itsetunto on aivan nollassa. En usko että minulla

Haet vaikket uskoisikaan. 💪

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eri, mutta minulle on käynyt niin, että kun olen kertonut tilanteista, jotka olen kokenut kiusaamiseksi, minulle on sanottu, että olen ymmärtänyt tilanteen väärin ja että kyse ei ole ollut kiusaamisesta. Joku on jopa sanonut, että kyse on selvästi ollut huumorista eikä mistään vakavasta. Mutta onko se huumoria, jos kohde ei tajua sitä huumoriksi?

Oli miten hyvänsä, jos ympäristö aiheuttaa huonoa oloa ja sairastuttaa, sieltä on parempi pyrkiä pois.

Toinen seikka: nykyajan työpaikkailmoituksissa on yleensä kohtuuttomia kriteerejä. Harva on sellainen superihminen.

Vierailija
24/27 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muista, että kaikki tapahtuu vain pääsi sisällä. Toisin sanoen, jos annat ajatustesi lähteä tuohon suuntaan, siihen suuntaan ne myös menevät. Voit itse omilla ajatuksillasi ohjata elämääsi.

Esimerkki: Sinua kiusataan. Se on totta ja väärin. Se tuntuu sinusta pahalta ja saa itsetuntosi romahtamaan. Ensimmäinen on totta, toinen ei. Itsetuntosi ei romahda. Päätät, että selviät hengissä. Elämä on usein eloonjäämistaistelua ja sinä olet voittaja. Et suostu kuolemaan joidenkin idioottien takia, koska elämää ja uusia työpaikkoja on edessä. On lamakausia, nousukausia jne mutta se ei liity sinun psyykeesi tai itsetuntoosi millään tavalla eikä tee sinusta heikompas tai vahvempaa. Sinä vain jatkat leijailua tässä maallisessa maailmassa, etkä ota itseesi.

On ollut jo jo aiemmin kaikenlaisia vaikeuksia ja nyt tuntuu että voimavarat ovat vain totaalisen lopus

Sitten menet terveyskeskukseen ja hankit lääkityksen ja sairausloman  jos työterveys ei auta. Missään tapauksessa et irtisano itseäsi, koska siitä seuraa taloudellisia ongelmia. Muista lääkärissä liioitella oireitasi, koska todennäköisesti et muuten kerro totiutta. Tunnut vähättelevän tilanteen vakavuutta. Terveisin edellinen

Vierailija
25/27 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota rennosti. Keskity välillä muihin asioihin, tee läppähakemuksia, nauti elämästä. Ylläpidä ammattitaitoasi ja kehitä sitä sellaiseen suuntaan, mikä kiinnostaa sinua. Ei tämä elämä pelkkää orjuutta ole. 

Itsekin päädyin tuollaiseen paskapaikkaan ja muutama vuosi meni, kunnes osaamistani vastaavia paikkoja alkoi taas ilmestymään maailmalle menestyneempiin firmoihin. Selvää on, että suomen yrityskanta on vanhentunut ja vanhentuneen lisäksi mätä ja korruptoitunut.

Määräaikainen työsuhde päättyy pian. Toki se tarkoittaa myös kiusaamisen loppumista, mutta työttömyys huolettaa.

Mikä siinä huolettaa? Ellet ole velkavankeudessa niin kaikki ok.

<

Olen koko elämäni ajan toiminut näin eikä lopputulos ole ollut kovin kummoinen.

Vierailija
26/27 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muista, että kaikki tapahtuu vain pääsi sisällä. Toisin sanoen, jos annat ajatustesi lähteä tuohon suuntaan, siihen suuntaan ne myös menevät. Voit itse omilla ajatuksillasi ohjata elämääsi.

Esimerkki: Sinua kiusataan. Se on totta ja väärin. Se tuntuu sinusta pahalta ja saa itsetuntosi romahtamaan. Ensimmäinen on totta, toinen ei. Itsetuntosi ei romahda. Päätät, että selviät hengissä. Elämä on usein eloonjäämistaistelua ja sinä olet voittaja. Et suostu kuolemaan joidenkin idioottien takia, koska elämää ja uusia työpaikkoja on edessä. On lamakausia, nousukausia jne mutta se ei liity sinun psyykeesi tai itsetuntoosi millään tavalla eikä tee sinusta heikompas tai vahvempaa. Sinä vain jatkat leijailua tässä maallisessa maailmassa, etkä ota itseesi.

On ollut jo jo aiemmin kaikenlaisia vaikeuksia ja ny

En ole määräaikaisena lähellä sopimuksen loppua irtisanomassa itseäni. Huolestuttaa vain tulevaisuus, kun itsetunto on laskenut aivan pohjamutiin.

Vierailija
27/27 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraava lähtee ilman varoitusta suoraan korvasta taluttaen nurkan taakse ja sitten tapahtuu tarvittava. Loput Alibista.