Joko ollaan talouden siinä vaiheessa että taas tehdään kotiviiniä kuten ysärillä?
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen odotellut. Viini- ja kiljatynnyrit kun näkyvät kaupassa niin aletaan olla syvällä.
Kiinnostava puheenaihe. Syntymävuosi 1970, joten minä kyllä tunnistan ostarien kirppikset, niiden määrän kasvun ja tyhjät liiketilat.
Jotenkin edellisellä kerralla olimme niin kyykyssä, että emme menettäneet rehellisyyttämme, emme osanneet valehdella. Nyt kukaan, kun kysytään Pirjoon kohdistuneesta paskakohtelusta, ei vastaa yksittäistapaukseen, vaan jakaa yleisen toimintaohjeen (joka ei siis toteutunut ja siksi kysymys. Ja edelleen valtiotasolla: Orpo kertoo, että kasvu on aivan juuri aluillaan. Suomeksi se tarkoittaa, että kasvusta ei ole mitään merkkejä juuri nyt. Mutta illusorinen puhe on tätä päivää.
Toivon, että sen verran mulla säilyy tässä kyykyssä ostovoimaa, Dua Uvas säilyy ostolistalla. Se on Suomen suosituin punaviini.
Vierailija kirjoitti:
Ysärin lamassa opittiin kotiviinin lisäksi kotikasvatus. Ysärin loppupuolella suomessa kasvatettiin niin paljon kukkaa että huonon lätkän maahantuonti loppui. Se ei mennyt enää kaupaksi. Minkä verran kasvaa nyt on arvailua. Joskus puhuttiin että 60 000 kasvattajaa mutta siitä on jo joitain vuosia.
Pläyrä maimnittu. Nyt on ysäriä!
Vierailija kirjoitti:
Mikäli pakotteet eivät estäisi, niin Teboilit muuttuisivat kirppareiksi.
Paremmin sopisi viinakaupoiksi. Menu, venäläisiä lettuja ja votkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Samaa olen odotellut. Viini- ja kiljatynnyrit kun näkyvät kaupassa niin aletaan olla syvällä.
Kiinnostava puheenaihe. Syntymävuosi 1970, joten minä kyllä tunnistan ostarien kirppikset, niiden määrän kasvun ja tyhjät liiketilat.
Jotenkin edellisellä kerralla olimme niin kyykyssä, että emme menettäneet rehellisyyttämme, emme osanneet valehdella. Nyt kukaan, kun kysytään Pirjoon kohdistuneesta paskakohtelusta, ei vastaa yksittäistapaukseen, vaan jakaa yleisen toimintaohjeen (joka ei siis toteutunut ja siksi kysymys. Ja edelleen valtiotasolla: Orpo kertoo, että kasvu on aivan juuri aluillaan. Suomeksi se tarkoittaa, että kasvusta ei ole mitään merkkejä juuri nyt. Mutta illusorinen puhe on tätä päivää.
Toivon, että sen verran mulla säilyy tässä kyykyssä ostovoimaa, Dua Uvas säilyy ostolistalla. Se on Suomen suosituin punaviini.
Hahaa. Suomalainen rehellisyys oli jo tuolloin lähinnä silmälumetta. Ysärillä tehtiin paljon petoksia ja se onnistui koska yrittäjät oli epätoivoisia ja valmiita ottamaan isojakin riskejä.
Kiljua se on arkisemmalta nimeltä
Vierailija kirjoitti:
Kotiviinillä ja kiljulla on iso ero. Ysärillä kasvaneet tietävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö.
Eli et ole kasvanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö.
Eli et ole kasvanut.
Olen.
Mä luulin pitkään, että siideri on jotain hienoo, niinkuin olut, vaikeeta tehdä. Otin selvää, niin sehän on yksinkertaisin omenaviini, tai päärynäviini, mikä voi olla. Todella helppotekoinen. Viiniä osaa tehdä kuka vaan. Kiljua tehdään tilan/ajan/raaka-aineiden puutteessa. Paitsi pakastamalla tehty appelsiinimehukilju, mikä on hyvää, eikä oikeastaan kiljua ollenkaan, vaan viiniä.
Vierailija kirjoitti:
Mä luulin pitkään, että siideri on jotain hienoo, niinkuin olut, vaikeeta tehdä. Otin selvää, niin sehän on yksinkertaisin omenaviini, tai päärynäviini, mikä voi olla. Todella helppotekoinen. Viiniä osaa tehdä kuka vaan. Kiljua tehdään tilan/ajan/raaka-aineiden puutteessa. Paitsi pakastamalla tehty appelsiinimehukilju, mikä on hyvää, eikä oikeastaan kiljua ollenkaan, vaan viiniä.
Jep, appelsiiniviiniä🤦
Nettivinkki: turbohiiva+7kg sugar+ vevor nettikaupan eräs tuote..
Vierailija kirjoitti:
Nykyään tehdään peukkua.
Sama lopputulos.
Nyky-Postissako?