Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joko ollaan talouden siinä vaiheessa että taas tehdään kotiviiniä kuten ysärillä?

Vierailija
24.10.2025 |

Se on se varmin laman merkki.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä viikolla törmäsin kotimaisessa aikakausilehdessä pontikkapannu-mainokseen. Ei edes pahan hintainen, 80€.

Nyky-Postissako?

Vierailija
22/36 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen odotellut. Viini- ja kiljatynnyrit kun näkyvät kaupassa niin aletaan olla syvällä.

Kiinnostava puheenaihe. Syntymävuosi 1970, joten minä kyllä tunnistan ostarien kirppikset, niiden määrän kasvun ja tyhjät liiketilat.

Jotenkin edellisellä kerralla olimme niin kyykyssä, että emme menettäneet rehellisyyttämme, emme osanneet valehdella. Nyt kukaan, kun kysytään Pirjoon kohdistuneesta paskakohtelusta, ei vastaa yksittäistapaukseen, vaan jakaa yleisen toimintaohjeen (joka ei siis toteutunut ja siksi kysymys. Ja edelleen valtiotasolla: Orpo kertoo, että kasvu on aivan juuri aluillaan. Suomeksi se tarkoittaa, että kasvusta ei ole mitään merkkejä juuri nyt. Mutta illusorinen puhe on tätä päivää.

Toivon, että sen verran mulla säilyy tässä kyykyssä ostovoimaa, Dua Uvas säilyy ostolistalla. Se on Suomen suosituin punaviini.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ysärin lamassa opittiin kotiviinin lisäksi kotikasvatus. Ysärin loppupuolella suomessa kasvatettiin niin paljon kukkaa että huonon lätkän maahantuonti loppui. Se ei mennyt enää kaupaksi. Minkä verran kasvaa nyt on arvailua. Joskus puhuttiin että 60 000 kasvattajaa mutta siitä on jo joitain vuosia.

Pläyrä maimnittu. Nyt on ysäriä!

Vierailija
24/36 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäli pakotteet eivät estäisi, niin Teboilit muuttuisivat kirppareiksi. 

Paremmin sopisi viinakaupoiksi. Menu, venäläisiä lettuja ja votkaa.

Vierailija
25/36 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen odotellut. Viini- ja kiljatynnyrit kun näkyvät kaupassa niin aletaan olla syvällä.

Kiinnostava puheenaihe. Syntymävuosi 1970, joten minä kyllä tunnistan ostarien kirppikset, niiden määrän kasvun ja tyhjät liiketilat.

Jotenkin edellisellä kerralla olimme niin kyykyssä, että emme menettäneet rehellisyyttämme, emme osanneet valehdella. Nyt kukaan, kun kysytään Pirjoon kohdistuneesta paskakohtelusta, ei vastaa yksittäistapaukseen, vaan jakaa yleisen toimintaohjeen (joka ei siis toteutunut ja siksi kysymys. Ja edelleen valtiotasolla: Orpo kertoo, että kasvu on aivan juuri aluillaan. Suomeksi se tarkoittaa, että kasvusta ei ole mitään merkkejä juuri nyt. Mutta illusorinen puhe on tätä päivää.

Toivon, että sen verran mulla säilyy tässä kyykyssä ostovoimaa, Dua Uvas säilyy ostolistalla. Se on Suomen suosituin punaviini.

Hahaa. Suomalainen rehellisyys oli jo tuolloin lähinnä silmälumetta. Ysärillä tehtiin paljon petoksia ja se onnistui koska yrittäjät oli epätoivoisia ja valmiita ottamaan isojakin riskejä.

Vierailija
26/36 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiljua se on arkisemmalta nimeltä

Vierailija
27/36 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotiviinillä ja kiljulla on iso ero. Ysärillä kasvaneet tietävät.

Vierailija
28/36 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpompaa olla selvin päin.

Vierailija
29/36 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. 

Vierailija
30/36 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään tehdään peukkua.

Vierailija
31/36 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. 

Eli et ole kasvanut.

Vierailija
32/36 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. 

Eli et ole kasvanut.

Olen. 

Vierailija
33/36 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulin pitkään, että siideri on jotain hienoo, niinkuin olut, vaikeeta tehdä. Otin selvää, niin sehän on yksinkertaisin omenaviini, tai päärynäviini, mikä voi olla. Todella helppotekoinen. Viiniä osaa tehdä kuka vaan. Kiljua tehdään tilan/ajan/raaka-aineiden puutteessa. Paitsi pakastamalla tehty appelsiinimehukilju, mikä on hyvää, eikä oikeastaan kiljua ollenkaan, vaan viiniä. 

Vierailija
34/36 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luulin pitkään, että siideri on jotain hienoo, niinkuin olut, vaikeeta tehdä. Otin selvää, niin sehän on yksinkertaisin omenaviini, tai päärynäviini, mikä voi olla. Todella helppotekoinen. Viiniä osaa tehdä kuka vaan. Kiljua tehdään tilan/ajan/raaka-aineiden puutteessa. Paitsi pakastamalla tehty appelsiinimehukilju, mikä on hyvää, eikä oikeastaan kiljua ollenkaan, vaan viiniä. 

Jep, appelsiiniviiniä🤦

Vierailija
35/36 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettivinkki: turbohiiva+7kg sugar+ vevor nettikaupan eräs tuote..

Vierailija
36/36 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään tehdään peukkua.

Sama lopputulos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi