SOSO! parhaat vinkkinne bakteerikannan tasapainottamiseen!?
Onko jokin tietty valmiste joka oikeasti tepsii muita paremmin? Onko esimerkiksi hapankaali parempi kuin maitohappovalmisteet? Entä onko niistä jokin ylivoimaisesti toimivin?
Kyselen koska olen saanut antibiooteista oman bakteerikannan sekaisin ja todellakin tarvitsisin apuja tilanteen rauhoittamiseksi. Eli apuja kaipailisin :)
Kommentit (22)
Ups, tuli yksi o loppuun liikaa alussa XD
Mun paras neuvo on että vältä keinotekoisia makeutusaineita kuin ruttoa!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se siitä tasaantuu ajan kanssa. Itse ostaisin vaikka kreikkalaista jugurttia, piimää, kimchiä ja multaporkkanoita. Älä nyt jatkossa syö niitä antibiootteja vaan malta kehon antaa hoitaa omat asiansa esim. kuumeella.
Kuumeella ei ole mitään merkitystä paranemisen kanssa eikä antibiootteja määrätä ilman syytä. Tule pois sieltä 1950-luvulta.
Itse rakastan hapankaalia. En tiedä onko sen syömisestä ollut mitään hyötyä, mutta ei kiinnosta kun se tekee ainakin henkisesti hyvän olon. Valkosipulihapankaali jääkaapista on parasta. Tavallinenkin on hyvää.
Tarvitset hyviä bakteereja eli probiootteja ja niille prebiootteja ruoaksi.
Probiootteja löytyy esimerkiksi jogurtista, hapankaalista ja probioottivalmisteista. Prebiootteja on esimerkiksi banaaneissa, sipulissa, valkosipulissa ja täysjyväviljoissa.
Panosta myös marjojen, vihannesten ja juuresten syöntiin. Kreikkalainen ja turkkilainen jugurtti hyviä myös.
Mulla on samat ongelmat. Muutama vuosi sitten söin ihan jäätävän antibioottikuurin, jonka aikana ja jälkeen söin kaikki maitohapot mitä löysin, varmaan vuoden jaksoin panostaa. Minkään näköistä vaikutusta ei kuitenkaan tuntunut olevan, iho meni antibiooteista todella huonoon kuntoon ja on ihan yhtä kamala edelleen. Jotenkin turvonnut ja tukkoinen olo muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se siitä tasaantuu ajan kanssa. Itse ostaisin vaikka kreikkalaista jugurttia, piimää, kimchiä ja multaporkkanoita. Älä nyt jatkossa syö niitä antibiootteja vaan malta kehon antaa hoitaa omat asiansa esim. kuumeella.
Kuumeella ei ole mitään merkitystä paranemisen kanssa eikä antibiootteja määrätä ilman syytä. Tule pois sieltä 1950-luvulta.
On sillä, ja kivulla myös. Luonnon prosessit toimivat täydellisesti, toisin kuin tiedepsykoottisten käärmeöljykauppiaiden.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on samat ongelmat. Muutama vuosi sitten söin ihan jäätävän antibioottikuurin, jonka aikana ja jälkeen söin kaikki maitohapot mitä löysin, varmaan vuoden jaksoin panostaa. Minkään näköistä vaikutusta ei kuitenkaan tuntunut olevan, iho meni antibiooteista todella huonoon kuntoon ja on ihan yhtä kamala edelleen. Jotenkin turvonnut ja tukkoinen olo muutenkin.
Joo, siis itellä kans toi turvotus ja jotenkin epämääräinen olo kehossa, vaikka paino normaali ja jopa alhaisempi, niin silti vatsa pömpöttää heti aamusta. Inhottavaa :/
Mulla myös antibiooteista hiiva vaivaa.
Tee itse hapankaalia, kimchiä, hapatettuja kasviksia, hapatettua porkkanaa yms joka aterialle. Jugurtti kannattaa ostaa kaupasta ei ole vaivan väärtti tehdä.
Apteekissa joku sanoi että Gaia maitohappobakteeri on tutkituin. Mutta ei tiedä mikä sopii kunkin vatsaan, mietin itse. Kalleimmassa 30e ei ollut makeutusaineita, outoa. En ottanut niin kallista. Gefilus ei auttanut vatsan ulkopuolelle, eli piti kokeilla hiivakapselit ja voide. Sitten maitohappobakteerikapselit joita oli vain pari jäljellä. Hankin vielä lähiaikoina yhdet varalle ja voiteen.
Mitkä kaikki vaivanne ajattelette johtuvan maitohappojen puutteesta?
Vierailija kirjoitti:
Mitkä kaikki vaivanne ajattelette johtuvan maitohappojen puutteesta?
No kaikki sellaiset mitkä liittyy suoliston toimintaan (kuten ilmavaivat, ulosteen koostumus, käyntikerrat jne.), bakteerikannan tasapaino (esim. hiiva) vatsan turvotus. Noi nyt ainakin on mun mielestä aika selkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Mun paras neuvo on että vältä keinotekoisia makeutusaineita kuin ruttoa!
Mihin tämä perustuu?
Useampi peräkkinen antibioottikuuri teki ulosteesta ilmeisesti lopullisesti löysää. Aivan sama mitä syö, löysää on. Jotain muuttui perusteellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Apteekissa joku sanoi että Gaia maitohappobakteeri on tutkituin. Mutta ei tiedä mikä sopii kunkin vatsaan, mietin itse. Kalleimmassa 30e ei ollut makeutusaineita, outoa. En ottanut niin kallista. Gefilus ei auttanut vatsan ulkopuolelle, eli piti kokeilla hiivakapselit ja voide. Sitten maitohappobakteerikapselit joita oli vain pari jäljellä. Hankin vielä lähiaikoina yhdet varalle ja voiteen.
Siis mihin makeutusainetta tarvittaisiin?