Hiljainen mies
Mieheni muuttuu aina välillä hiljaiseksi ja saattaa kestää monta päivää. Kysyessäni syytä on sille usein syy mitä olen sanonut tai olen tehnyt hänen sanojensa mukaan jonkin virheen.
Olemme seurustellut 7 vuotta ja siitä yhdessä asunut 3 vuotta. heti sen jälkeen kun muutimme yhteen jäi hellyys ja seksi. Niitä on tosi harvoin. Olen sanonut muutaman kerran ,että tarvitsen hellyyttä ja seksiä. Vähäksi aikaa tilanne on parempi,mutta se unohtuu nopeasti .
Tää on tosi harmi,koska en haluaisi erota mutta kyllä tämä syö mua ihan hirveästi, enkä kohta nää enää muuta vaihtoehtoa. Olen myös miehelleni sanonut ettei tästä tule mitään jos tämä näin jatkuu. Onko muilla kokemuksia tällaisesta tilanteesta?
Kommentit (9)
Tuohan on passiivis-agressiivista mykkäkoulua, ei mitään "hiljaisuutta"
M-1965 kirjoitti:
Kun kysyt niin minkä virheen mies väittää sinun tehneen? Eli siis suostuuko kertomaan ajatuksensa vai jättääkö sinut arvailemaan? Ovatko "virheet" todellisia vai tuntuvatkovmielivsltaieilta?
Mikäli tuo on toistuva ilmiö niin ei hyvältä kuullosta. Mykkäkoulu ja vastaava on vallankäyttöä, jolla tuhotaan parisuhdetta ja yritetään alistaa kumppania.
Jos ette saa keskenänne keskusteltua asiaa kuntoon nin ehdota pariterapiaa. Mikäli miehen mielestä keskusteluun ei ole tarvetta on sinulla valinnan paikka.
Juuri näin. Parisuhde tarvitsee toimiakseen yhteistyötä. Tuon ilmaiseminen, että haluaa keskustella parisuhteen tilasta (oli se sitten kahdestaan tai pariterapiassa) on oikeastaan erinomainen indikaattori. Hyvässä suhteessa kumppani ymmärtää toisen tarpeen keskustella ja siksi ryhtyy siihen, vaikkei itse kokisikaan juuri silloin tarvetta keskustelulle. Jos puoliso haluaa puhua vain silloin kun itse kokee siihen tarvetta, ei suhteen tulevaisuus näytä kovin hyvältä.
Ei tule toimimaan. Jos läheisyydentarpeet eivät kohtaa, toinen haluaa enemmän ja toinen vähemmän, se harvoin onnistuu. Aina toinen joutuu joustamaan, yleensä se, joka haluaisi enemmän, jää paitsi, koska niin kuin olet huomannut, toinen ei jaksa yrittää "parantaa" kovin kauaa. Kyse on yleensä lisäksi luonnekysymyksistä ja niihin on aika turha odottaa merkittävää, pysyvää muutosta.
Lisäksi tähän tuo henkinen vallankäyttö. Ei kuulosta hyvälle. Kauanko ajattelit, että haluat käyttää moiseen ainutkertaisesta elämästäsi aikaa?
Kertoo minkä virheen olen tehnyt. Ne on sellaisia joita olen vahingossa tehnyt. Mielestäni vahingoista ei pitäisi suuttua ja vetäytyä Tai yleensäkkään sanoa niitä virheiksi.
Näin miehen näkökulmasta ajatellen..
Miksi tämä kaikki on miehen pelkästään vikaa?
M-1965 kirjoitti:
Kun kysyt niin minkä virheen mies väittää sinun tehneen? Eli siis suostuuko kertomaan ajatuksensa vai jättääkö sinut arvailemaan? Ovatko "virheet" todellisia vai tuntuvatko mielivaltaisilta?
Mikäli tuo on toistuva ilmiö niin ei hyvältä kuullosta. Mykkäkoulu ja vastaava on vallankäyttöä, jolla tuhotaan parisuhdetta ja yritetään alistaa kumppania.
Jos ette saa keskenänne keskusteltua asiaa kuntoon nin ehdota pariterapiaa. Mikäli miehen mielestä keskusteluun ei ole tarvetta on sinulla valinnan paikka.
"Pariterapia tai ero"- ultimatumin käyttökö sitten ei ole vallankäyttöä ja alistusta?
Vierailija kirjoitti:
Kertoo minkä virheen olen tehnyt. Ne on sellaisia joita olen vahingossa tehnyt. Mielestäni vahingoista ei pitäisi suuttua ja vetäytyä Tai yleensäkkään sanoa niitä virheiksi.
Ne voivat olla olleet toiselle tärkeitä asioita. Korjasitko virheet myöhemmin? Parisuhteeseen kuuluvat myös negatiiviset asiat useimmiten.
Olisiko miehellä välttelevä kiintymyssuhdemalli vai miksi ei ota suoraan puheeksi, jos teet jotain, mikä ärsyttää häntä?
No, oli tai ei, Koska mies on nyt saanut sut koukkuun, tilanne ei tule tuosta paranemaan. Älä hukkaa aikaasi ja mielenterveyttäsi enempää. Äläkä jatka itsellesi sen selittämistä, että "muuten hyvä mies", se on vain itselleen valehtelua.
Kun kysyt niin minkä virheen mies väittää sinun tehneen? Eli siis suostuuko kertomaan ajatuksensa vai jättääkö sinut arvailemaan? Ovatko "virheet" todellisia vai tuntuvatko mielivaltaisilta?
M60