Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Fanitatko jotain maata / kulttuuria?

Vierailija
23.10.2025 |

Tunnen ihmisen, joka rakastaa Italiaa: kokkaa italialaisia ruokia, opiskelee kansalaisopistossa italiaa, kuuntelee koko ajan jotain Ramazzottia ja koti on sisustettu maisematauluilla, kartoilla ja matkamuistoilla.

Itse fanitin teininä Japania ja Koreaa, mutta olen jo kasvanut siitä ohi.

Entäs te?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on japanilainen vaimo ja tunnen useita Suomessa asuvia japanilaisia. Lisäksi olen tietysti käynyt Japanissa ja mennyt siellä naimisiinkin. Pidän monista asioista Japanissa, japanilaisessa kulttuurissa ja japanilaisissa ihmisissä. En minä sitä kuitenkaan fanittamiseksi nimittäisi.

Vierailija
2/8 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fanitan liberalismia, joten pidän länsimaista yleensäkin. Vaikka Trumpin kaudet ovat olleet kova pala, sanoisin silti olevani henkinen Jenkki, sillä en ehkä näkisi Trumpin autoritaarisen ja nativistisen amerikkakuvan olevan vielä mitenkään vallitseva. Tykkään myös erityisesti Ruotsista, vaikka pakkoruotsia Suomessa vastustankin. Myös Taiwan ansaitsee nähdäkseni erityismaininnan, samoin kuin Hong Kong, vaikka jälkimmäistä ei ehkä usein maana pidettäisikään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/8 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fanitan liberalismia, joten pidän länsimaista yleensäkin. Vaikka Trumpin kaudet ovat olleet kova pala, sanoisin silti olevani henkinen Jenkki, sillä en ehkä näkisi Trumpin autoritaarisen ja nativistisen amerikkakuvan olevan vielä mitenkään vallitseva. Tykkään myös erityisesti Ruotsista, vaikka pakkoruotsia Suomessa vastustankin. Myös Taiwan ansaitsee nähdäkseni erityismaininnan, samoin kuin Hong Kong, vaikka jälkimmäistä ei ehkä usein maana pidettäisikään.

Ja tämä viesti lähti siis vahingossa ilman nimimerkkiä.

Vierailija
4/8 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kova Jugoslavia fan boy. On halpaa kaljaa ja ne naiset.... oijoi!

Vierailija
5/8 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italia on hieno maa. Mutta en oo matkustellut paljon. 

Vierailija
6/8 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

SK kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä viesti lähti siis vahingossa ilman nimimerkkiä.

t. AP

Vierailija
7/8 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norja.

Vierailija
8/8 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fanittaminen on vähän hassu sana, mutta Korealle menetin sydämeni. Rakastuin matkallani kulttuuriin, ruokaan ja ihmisiin. Rakastuin myös kirjaimellisesti kun matkaan tarttui vaimo. Nykyään tosin sattumien kautta asutaan Tukholmassa. Vielä joskus palataan Koreaan.

N32