Onko positiivinen luottorekisteri sittenkään hyvä asia?
Minulla oli poismaksettu Resurs Bankin luotto, aikoinaan otettu silmälaseja varten, kun sai korotonta maksuaikaa. Näkyi kuitenkin 2000 euron "lainana". Ja erillinen luottokortti 3000 euron luottorajalla, käytetty muutama kerta matkoilla, velkasaldo nolla. Nämä valtavat luotot aiheuttivat kolmannen asteen kuulustelun hakiessani 5000 euron remonttilainaa. Ja olen ihan vuosikausia töissä käynyt keski-ikäinen palkansaaja.
Nyt kun tekoäly tai joku generaattori pääosin käsittelee lainahakemukset, niin tuntuu siltä että aika suurella prosentilla hylsyjä tulee. Ja tulee myös vähän nöyryytetty olo, kun olen tällainen köyhimys.
Onko muilla samankaltaisia kokemuksia?
Kommentit (3)
Mietin joskus, mitähän positiivista tuossakin rekisterissä on. En ole vielä keksinyt.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä Resurs Bankin luotto joku jatkuva luotto, joka säilyy nostettavissa senkin jälkeen, kun se on maksettu nollille?
On, ja myönnetty isommalle summalle kuin alkuperäinen tarvekaan oli. Nyt on lopetettu turhana.
Onko tämä Resurs Bankin luotto joku jatkuva luotto, joka säilyy nostettavissa senkin jälkeen, kun se on maksettu nollille?