Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä koskaan ollut flunssaa, joka alkaa keuhkoista ilman nuhaa?

Vierailija
23.10.2025 |

Mulla oli nyt ekaa kertaa, olen kuitenkin melkein 50-vuotias. Ensin alkoi keuhkoissa juilia ilman muita oireita, sitten tuli hirveä väsymys, yskä ja lihaskipu ja matala kuume, ja vasta noin viikkoa myöhemmin alkoi nuha. Tosi outoa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla juuri meneillään. Voi olla koronan nykyinen variantti, ainakin äänen menetys ja kurkkukipu mainittiin aikalailla pääoireiksi nykyisessä koronassa. Lähes pelkästään alahengitysteissä oireillut reilu viikon, kuivaa yskää ja lopulta vähän limaa keuhkoputkessa. Nenä ei kunnolla tukossa missään vaiheessa.

Vierailija
2/12 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, voi olla. Mulla ei ole kurkkukipua vaan ollut lainkaan eikä äänen käheyttä. Keuhkot tuli kipeiksi, sitten avian jumalaton yskä, joka lähti oikein syvältä, muistutti keuhkokuumeesta, joka mulla oli muutama vuosi sitten. On nyt ilmeisesti kuitenkin menossa ohi. Nuha tuli sitten vielä päälle, ja poskionteloita juilii. Tosi kummallinen tauti.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla korona silloin joskus oli juuri tuollainen. Silloin kun sitä vielä testailtiin.

Vierailija
4/12 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä perheessä kova, limainen yskä ja ääni käheä, ei mitään muita oireita. Mulla ollut nyt viikon, pojalla kesti pari viikkoa.

Vierailija
5/12 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä perheessä kova, limainen yskä ja ääni käheä, ei mitään muita oireita. Mulla ollut nyt viikon, pojalla kesti pari viikkoa.

Mulla kesti kauhea yskä  reilusti 3 viikkoa. Alkoi voimakkaalla kurkkukivulla, vähän korvakäytävät punoittivat, lämpöä ei ollut.  Oli lopulta pakko hankkia antibioottikuuri koska en moneen yöhön saanut nukuttua, heti makuuasennossa olin tukehtua yskään ja limaan. En osaa nukkua pää koholla ollenkaan. Vieläkin on jotenkin voipunut olo ja limaisia yskänpuuskia tulee  välillä. Olen tosi harvoin ollut sairaana enkä muista näin inhottavaa ja pitkäkestoista tautia kokeneeni.

Vierailija
6/12 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä syksynä. Päivän oli kurkku kipeä ja seuraavana päivänä kuumetta liki 40 astetta. Yskä alkoi toisena päivänä, paksua limaa, kesti kolme viikkoa. Keuhkot vinkui ja vihelsi omia aikojaan niin etten saanut nukuttua. Nenä oli tukkoinen mutta nuha alkoi vasta kun olin sairastanut viikon verran, suunnilleen. Jos tämä on samaa virusta mikä nyt vie porukkaa sairaalaan niin en ihmettele. Viidennen viikon jälkeen tuntui siltä että tauti alkaa olla ohi.

Ei ollut koronaa testin mukaan.

Vierailija
7/12 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilisestä ollut ripulia ja hirvee vesinuha, päänsärkyä.

Vierailija
8/12 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänä syksynä. Päivän oli kurkku kipeä ja seuraavana päivänä kuumetta liki 40 astetta. Yskä alkoi toisena päivänä, paksua limaa, kesti kolme viikkoa. Keuhkot vinkui ja vihelsi omia aikojaan niin etten saanut nukuttua. Nenä oli tukkoinen mutta nuha alkoi vasta kun olin sairastanut viikon verran, suunnilleen. Jos tämä on samaa virusta mikä nyt vie porukkaa sairaalaan niin en ihmettele. Viidennen viikon jälkeen tuntui siltä että tauti alkaa olla ohi.

Ei ollut koronaa testin mukaan.

Pikatesti ei välttämättä näytä näitä uusia muotoja.

Vierailija
9/12 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Nykyisin lähes mun kaikki ylähengitystietulehdukset on sellaisia

Vierailija
10/12 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli korona tuollainen v 2020. Lihakset oli vähän kipeät, ja lievästi epämääräisen kipeä olo, mutta vain vähän. Ei nuhaoireita, yskää ei mitään. Sitten tuli silmät vähän punoittaviksi, ja muutamana yönä oli vaikea hengittää. Antihistamiinit ja Otrivin Comp auttoivat onneksi jonkin verran. Sitten meni ohi. Lievin flunssa minkä olen ikinä kokenut.

Vierailija
11/12 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhaksi varmaan tulossa, mutta tän syksyn flunssa oli kauhea. Kuumetta monena päivänä ja kova yskä. Toipuminen kestää.

Vierailija
12/12 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Nykyisin lähes mun kaikki ylähengitystietulehdukset on sellaisiakl

Ja tähän liittyy vielä se hankaluus, että kun   vt h v ttt iheessa "keuhkoissa" on olo se kaikkein voimattomin, täysin katki, vaikka lämmönnousua ei välttämättä olisi paljoakaan. 

Ääni ei kuulosta kipeältä, kun soittaa sairauslomaa. Sitten, kun taudi6n "räkävaihe" viimein puhkeaa, itse yleisolo on jo lähes täysin normaali. Silloin kyllä voivotellaan, että oi, kun kuulostat kipeältä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi