Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eppu Normaali lopettaa!

Vierailija
23.10.2025 |

Suomirockin instituutio ja kummisetä lopettaa keikkailun!

https://www.is.fi/viihde/art-2000011575977.html

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienosti bändi on käytännössä tehnyt saman biisin kymmeniä kertoja, pikkuisen tilutuksia muuttaen. Voi sen uran noinkin tehdä.

Vierailija
22/52 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratinaan elokuussa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Martti on varovainen sen klapikoneensa kanssa.

Vierailija
24/52 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On helvetin hyvä asia, että Eppu Normaali lopettaa. Pidin Bändistä esitelmän musiikin tunnilla yläasteen ysiluokalla lukukautena 1993-1994. 

Vierailija
25/52 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen ei ole Normaalia.

Vierailija
26/52 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi nämä ei ole yli 70v

Vierailija
27/52 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen jotenkin ajatellut, että tämä bändi on lopettanut toimintansa jo noin 25 vuotta sitten.

Niin minäkin

Vierailija
28/52 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne on heittäneet. Tänäkin kesänä monta kymmentä keikkaa.

Vierailija
29/52 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen jotenkin ajatellut, että tämä bändi on lopettanut toimintansa jo noin 25 vuotta sitten.

Niin minäkin

No ei todellakaan ole. 2007 ja 2011 tuli vielä levyt. Keikkaa ovat heittäneet suunnilleen joka kesä ja välillä muulloinkin.

Vierailija
30/52 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten v. 2028  paluu keikoille.Näinhän ne muutkin vedättää.

Vierailija
31/52 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuosta Martti Syrjän kommentoinnista paistaa se läpi että hän ei välttämättä olisi halunnut lopettaa bändiä mutta muut oli enemmän sitä mieltä.

Vierailija
32/52 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äijät on ohittaneet eläkeiän jo vuosia sitten, eivätkä ole aktiivisesti keikkalleet varmaan pariin kymmeneen vuoteen. Että sikäli tämä nyt ei varsinaisesti ole mikään valtava shokki. Rahan kannalta tietenkin kannattaa tehdä näyttävä lopettamispäätös ja sitten kaksi isoa stadionkeikkaa "viimeisinä keikkoina". Myydään varmaan loppuun. 

Vierailija
33/52 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on viisi eppua

viisi kaunista heppua

(jee jee jee)

Vierailija
34/52 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihdoinkin!

Niin isänikin teki usein. Itse en ole välittänyt vihtomisesta, pelkkä löylyssä oleminen on riittänyt.

Vierailija
35/52 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eppu Normaali on varmasti yksi merkityksellisimmistä yhtyeistä suomalaisessa musiikkikentässä. Vaikka bändi lopettaa aktiivisen toimintansa ensi vuonna, sen musiikillinen vaikutus jää elämään vielävuosien ajaksi.

Usein puhutaan kappaleiden sanoituksista, eikä siinä mitään. Mutta Eput ovat myös hyviä soittajia. Esim. Aku Syrjän tapa käyttää haikkaa rumpufillien aikana on jäänyt mieleen. Lisäksi hänen soitantansa muutenkin on ollut nautinnollista kuunneltavaa. Ja kaipa niinkin on, että Juha Torvinen ja Pantse Syrjä ovat jo niin kauan soittaneet yhdessä, että heidän soittonsa on saumatonta yhteistyötä. Se antaa tilaa erilaisille musiikillisille vitseille ja pienille jutuille, joita ei aina edes heti huomaa.

Vierailija
36/52 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vasta? Mä luulin että ne lopetti jo ainakin 30 vuotta sitten. En muista kuulleeni uudempia biisejä.

Vierailija
37/52 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee noin 5 vuotta niin on suuri comeback-keikka stadikalla.

Vierailija
38/52 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo oli aikakin.

Vierailija
39/52 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äijät on ohittaneet eläkeiän jo vuosia sitten, eivätkä ole aktiivisesti keikkalleet varmaan pariin kymmeneen vuoteen. Että sikäli tämä nyt ei varsinaisesti ole mikään valtava shokki. Rahan kannalta tietenkin kannattaa tehdä näyttävä lopettamispäätös ja sitten kaksi isoa stadionkeikkaa "viimeisinä keikkoina". Myydään varmaan loppuun. 

Suurin osa näistä on 66 ja yksi 61, eli ei nuo nyt vielä niin kovin vanhoja ole. Kyllä itsekin olisi ollut pettynyt jos olisivat lopettaneet ihan "seinään" eli kiva päästä katsomaan vielä yksi keikka. Eihän niille pakko ole mennä kenenkään.

Vierailija
40/52 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyylikkäästi toimittu. Musiikilla olleet julksuudessa, aika vähän omalla persoonallaan, vähän on ollut kohujuttuja, kukaan ei ole juonut tai huumannut itseään älyttömäksi tai kuoliaaksi,  ja nyt hallittu lähtö busineksesta, varmaan ottavat itse kukin vastaan yksittäisiä keikkkoja, mahdollisesti tekevät yhden tai kaksi levykettä koska kerran tykkäävät reenailla ja omistavat studion, mutta mitään paineita ei ole.   

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi