Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poliisi kehottaa soittamaan 112, jos ovikelloja pimputtelevat teinit häiritsevät: Ei pidä lähteä pihalle räyhäämään

Vierailija
23.10.2025 |

Näin teemme jatkossa

Kommentit (149)

Vierailija
141/149 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli rimputteluakin, mutta nyt jotkut jästipäät ovat alkaneet potkia talon etuovea. Ja sitä potkaistaan kovaa, eli jää kengänjälki ja jos olet vaikka yksin kotona, niin pelästyt. Olen alkanut pelkäämään vähän, että seuraavaksi lentää kivi ikkunasta, etkä voi mitään. 

Enpä tiedä turhempaa neuvoa kuin tuo 112. Mitä se auttaa? Tulee poliisiauto paikalle (joo ei tule) ihmettelemään, että juu-u, ei näy enää ketään? 

Ja mitä hyötyä siitä ovikamerastakaan olisi, kun pitäis sitten käydä kyselemässä koko lähiseudun kakarat läpi. Toki jäisivät näiden pellejen lärvit talteen.

Vierailija
142/149 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi sanoa mitä mieltä on ovikellon pimputtelusta, sitä mikään laki kiellä eikä sitäkään että asian sanoo vihaisesti. Ei se ole uhkailua jos räyhää että minä olen nukkumassa enkä pidä siitä että ovikelloa soitetaan turhan takia. 

Ennen vanhaan pimputtelijat tosin juoksivat paikalta pois, ei niille ehtinyt mitään sanoa, kun pääsit ulos niin ketään ei enää näkynyt missään ...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/149 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei pidä lähteä pihalle rähjäämään?

Niin? Aivan varmasti menen. Minun omakotitalon piha on yksityisaluetta, siinä on tallentava kameravalvonta eikä räkänokilla ja muilla kerjäläisillä ole sinne mitään asiaa. Minulla on aina oven vieressä baseball maila tätä varten. Aina on lähteneet halloween pellet (jotka yleensä tulevat väärän päivänä kun halloween on perjantaina) ja muut virpojat hyvin nopeasti kun käyn esittämässä minkälaisia kepposia täältä suunnalta on tarjolla.

Meidän asuinalueellemme laitetaan portin lähelle lappu, jossa sanotaan: Ei virpojia! Kiitos! Ja Ei Halloween kepposia! Kiitos. Nuohan ovat aivan pieniä lapsia ja monilla kulkee aikuinen mukana. Meillä tämä ainakin toimii hyvin. Ei tarvitse uhkailla väkivallalla.

Vierailija
144/149 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kait pian tulee laki joka kieltää menemästä ulos ja sanomaan suorat sanat siitä mitä mieltä on esim. pimputtelusta koska se voi provosoida pimputtelijoita, kansalaisen pitää vaan olla hiljaa vaikka alkaisivat rikkomaan ikkunoita.

Vierailija
145/149 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä itsekin lapsena tehtiin, paras oli yhden lessuperheen ovikelloa soittaa, piilossa katsottiin ja naurettiin kun 10 lasta tuijottaa ikkunasta. Paras keino on oikeasti olla välittämättä, jos juoksee ovelle katsomaan niin tulevat uudestaan, jos ei välitä niin eivät tule 

Ei auta sekään, että on välittämättä. Jos ovat nähneet, että joku on kotona jatkavat kyllä kerta toisensa jälkeen. Tämä taitaa olla jonkunlainen riitti pojasta mieheksi, kuten kirjoituksestasi selviää. Yksi ukonrähjä tuossa toisessa kirjoituksessa maalaili seksuaalisia fantasioita, jos hänen ovelleen tullaan. Se on sitten varmaan sen miehuusriitin lopputulema.

Vierailija
146/149 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei pidä lähteä pihalle rähjäämään?

Niin? Aivan varmasti menen. Minun omakotitalon piha on yksityisaluetta, siinä on tallentava kameravalvonta eikä räkänokilla ja muilla kerjäläisillä ole sinne mitään asiaa. Minulla on aina oven vieressä baseball maila tätä varten. Aina on lähteneet halloween pellet (jotka yleensä tulevat väärän päivänä kun halloween on perjantaina) ja muut virpojat hyvin nopeasti kun käyn esittämässä minkälaisia kepposia täältä suunnalta on tarjolla.

Meidän asuinalueellemme laitetaan portin lähelle lappu, jossa sanotaan: Ei virpojia! Kiitos! Ja Ei Halloween kepposia! Kiitos. Nuohan ovat aivan pieniä lapsia ja monilla kulkee aikuinen mukana. Meillä tämä ainakin toimii hyvin. Ei tarvitse uhkailla väkivallalla.

Ei tarvitse tulla ollenkaan jos ei ole kutsuttu. En todellakaan ala kuluttamaan aikaani minkään lappusten virittelyyn. Väkivallalla uhkailu on toiminut tähän asti oikein hyvin.

Vierailija
147/149 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovikellonpimputtelussa ja ikkunoihin taskulampulla valottelussa on juuri se idea, että joku lähtee perään tai tulee ovelle huutamaan. Jos ei reagoi mitään niin ei se ole kivaa! 

Ei sekään auta YHTÄÄN MITÄÄN, vaikka et reagoi mitenkään. Se kidutus ja kiusaaminen JATKUU SILTI!

Kuinka vaikea on ottaa ovikellosta patteri pois?

Se ei mitään auta. Sitten potkitaan ovea niin, että ryskyy. Iäkkäänä ihmisenä säikähdin, niin paljon, että piti ottaa lääkettä.

Tämä. Pieni keppostelu tuo turvattomuutta ja ahdistusta, OMASSA KODISSA. Pitää saada kaaliin näille lapsille ettei ei ole leikin asia.

Vierailija
148/149 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tukkikaa se kello vaikka paperilla niin ettei se soi. se auttaa.  lopettivat mun kiusaamisen.

Moderni versio tästä on ottaa patterit pois ovikellosta.

joo, katosivat kuin pieru saharaan

Ai pimpottelijat vai patterit?

Vierailija
149/149 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä nämä kieroon kasvaneet teinit häiriköi pimeinä iltoina ovikelloja soitellen vuosia kunnes joku tunnisti heidät ja uhkasi ilmoittaa vanhemmille. Ottivat tavaksi myös laittaa irtainta tavaraa oven eteen niin että ei meinannut ulos päästä. Aika julmaa kun huonokuntoisia vanhuksia suurin osa asukkaista.

Mistä toi kieroon kasvaminen johtuu? Onko heidän vanhempansa kovia valehtelemaan?Jos on tällöin lapsi oppii että, vanhempi väistää vastuuta valehtelemalla. Siitä tulee uusi normaali lapselle. Lapsi ei käsitä, että se ei ole hänelle hyväksi. Vaan toimii samoin kuin vanhempansa. Voi mennä vuosia ennen kuin lapsi käsittää että valehteleminen ei ole oikein ja että luottamus tulee rehellisyyden kautta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän