Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko jouluruoan syöminen ennen joulua junttia?

Vierailija
23.10.2025 |

Jouluruokailu on aaton kohokohta ja aika pysähtyä pöydän ääreen rauhoittumaan. Se on kerran vuodessa ja siinä on omat erityispiirteensä, jota luulisi jokaisen odottavan innoissaan.

Mutta ei. Miksi jouluruokaa aletaan syödä jo jossain ankeassa firman business parkin lounasravintolassa tai vaikka laivalla/IKEAssa jo ennen tuota aattoa - eikö aaton ensimaiselut oman pöydän ääressä kruunaa odotuksen? Mistä tämä juntti tapa on peräisin? Kuka ttu sen on keksinyt?

P.S. On olemassa yksin joulua viettäviä, jotka varmasti ilahtuvat tästä, mutta yleistän nyt asiaa. 

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en syö koskaan mitään erityistä jouluruokaa. Syön aina hyvää, terveellistä kasvispainotteista ruokaa. Katan kauniisti, syön hitaasti ja kiitän ruoasta. Ainakin sunnuntaisin sytytän kynttilän. Olen yksinasuva nainen.

Vierailija
2/19 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hullu haluaa syödä jouluruokaa yök

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kotona syödä jouluruokaa jouluna ollenkaan koska molemmat syödään sitä niin paljon jo ennen joulua monilla eri työlounailla. Molemmat ollaan päättävässä asemassa töissä, eli ei tarvitse maksaa lounaista itse vaan yhteistyökumppanit tarjoaa. En koe tarvetta valittaa asiasta, kotona on kiva syödä sitten jotain muuta.

Vierailija
4/19 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en syö koskaan mitään erityistä jouluruokaa. Syön aina hyvää, terveellistä kasvispainotteista ruokaa. Katan kauniisti, syön hitaasti ja kiitän ruoasta. Ainakin sunnuntaisin sytytän kynttilän. Olen yksinasuva nainen.

Itseäsikö kiität? Aikamoinen narsisti

Vierailija
5/19 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käydään Ikeassa syömässä. Ihan huviksemme, koska siellä on ruokia, joita emme jaksa omaan joulupöytään väsätä, mutta on kuitenkin kiva syödä. Minulle on se ja sama, jos se on jonkun mielestä junttia. Samalla reissulla käydään yleensä ostamassa suklaata jouluksi Helsinki Outletin Lindtilta.

Vierailija
6/19 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on aika paljon ymmärryksessä heikkoa. Meillä kiitettiin lapsuudenkodissa aina ruoasta. Äitikin, ruoanlaittaja ja isä, ruoanmaksaja kiitti. Sinun mielestä ilmeisesti itseään. 

eri

Vierailija
7/19 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhaan aikaan söin jouluruuvan joulun jälkeen kun sai halvalla. Nykysin ruoka saattaa loppua jopa kesken. Syön siihen aikaan kun on tarjouksia enkä paljoa vaadi; punaista kinkkua, sinappia ja rosollia. Ennen ostin sillisalaattia mutta nykyään ei kannata, sekin on pilattu jollain säästämisellä. Toisaalta hyvä, sehän onkin kalliimpaa kuin pelkkä rosolli. Nim. köyhä.

Vierailija
8/19 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka hullu haluaa syödä jouluruokaa yök

Syön jouluna ja tykkään kerran vuoteen juuri perinteisistä laatikoista ja kalaruuista. Lisäksi niitä voi lämmittää monena päivänä ja säästyy ruuanlaitolta. Edullista ja hyvää!

Vierailija
9/19 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä höpsö käytöstavaton ja tietämätön kansalainen!

Vierailija
10/19 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista ei olekaan kuin "junttia". Se on jonkun keksimä halventava nimitys, jolla yritellään saada toinen osapuoli näyttämään tyhmältä ja tämän valinnat vääriltä. Miksi ihmeessä kenenkään pitäisi välittää muiden syömisistä, jos ne eivät itseen liity mitenkään? Saati sitten arvostella niitä syömisiä millään tavalla.

Vierailija
11/19 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle jouluruokailu aattona on lähinnä stressiä ja muiden palvelua, eli ei ollenkaan nautinnollinen ja tärkeä. Minulle paljon miellyttävämpää on syödä rauhallinen, itseni näköinen jouluateria hyvissä ajoin ennen joulua, ja sitten joulupäivänä. Aatto on ei ole minun juhlani.

Vierailija
12/19 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön ihan mitä ruokaa tahansa mihin vuodenaikaan tahansa. Ei mun ruokailut perustu mihinkään "tätä saa syödä vain jouluna eikä koskaan muulloin"-systeemiin.

Vierailija
13/19 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluruokaa saa syödä vaikka juhannuksena jos siltä tuntuu. 

Vierailija
14/19 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porkkanalaatikkoa tulee tehtyä usein näin syksyisin. Riisipuurokin tulee samalla haudutuksella, tietysti myös muulloinkin.

Vierailija
15/19 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ainakin juntisti käydään tuon lähihotellin joululounaalla, koska jouluna meillä ei syödä jouluruokia. 

Vierailija
16/19 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo ole päinvastoin hienoa että arvostaa ja haluaa sitä muulloinkin.

Vierailija
17/19 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa joulun kunnaiksi varsinkin pitäisi itseään alentaa ja haukkua? Että teinpä taas paskaa ruokaakin? Ihmekös että ollaan maailman masentuneinta väkeä vaikka onnellisimmaksi väitetään. 

Ja tarkistapa vaikka wikipediasta narsismin määritelmä. 

Vierailija
18/19 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse syön jouluruoat vasta joulun jälkeen, kun ruokajonosta saa hirveet määrät jouluruokia, on kinkkua, kalkkuna ja lohia ja kaikkia laatikoita pitkään joulun jälkeen. viime jouluna täälläopäin jaettiin vielä 2 viikkoa liikaa kauppaan tulleita lohifileitä vakuumissa, itse sain 30 kpl yhteensä ja niitä on vieläkin pakkasessa! laatikoita ei tullut viime jouluna paljoa mutta edellisenä sain 80 kpl joululaatikoita jotka vein pulkalla parvekkeelleni pakkaseen ja annoin mm tädilleni osan. no kevän tullessa oli heitettävä paljon niistä roskiin kun alkoivat sulamaan!

Opetuslapsi Jack

Vierailija
19/19 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluruokaa tarjoo kunnon väki.

Ole sinäkin kunnon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä