Sosiaaliset perhoset, kuinka aloitatte keskustelun, mistä keksitte puheenaiheita?
En saa suutani ellen ole aktiivisesti tekemässä jotain mistä voi jutella, olen nyt ollut muutama kertaa discordissa puheluissa mutta en keksi juuri ikinä mitään puhuttavaa, niin olen täysin toisten henkilöiden armoilla puhumisen kanssa.
Kommentit (8)
En identifoi itseäni sosiaaliseksi mutta olen huomannut sosiaalisista kanssakäymisistä, että sillä ei ihan oikeasti ole mitään väliä mistä puhut, enemmänkin ihmisten välisestä kemiasta. Discordissa esim voit puhua vaikka siitä kokemuksesta kuinka hankalaa/helppoa on avata koko sovellus ja etsiä haluamasi kaverit, sitten soittaa ja jännittää vastaako.
En tätä jostain syystä hyväksynyt moneen vuoteen, mutta kommunikointi on itsestäänselvyyksien jauhamista eteenpäin, jos olet syvällinen (yli)ajattelija ja haluat merkitystä niin tuo kuulostaa maailman kauheimmalta asialta, mutta tämä on minun näkemykseni.
Aloitan keskustelun yleensä kysymällä: "Oletteko tekin törmänneet ihmisiin, jotka haavein jahtaavat teitä? Kummia friikkejä; välttäkää niitä."
Minä, minä, Minä ja MINÄ ovat aina hyviä ja mielenkiintoisia aiheita.
Minua on auttanut korkeakoulututkinto, uutisten lukeminen ja hyvä muisti.
Korkeakoulututkinto antoi kyvyn pohdiskeluun ja kriittiseen ajatteluun, minkä ansiosta osaa kiinnostua melkein mistä tahansa. Ennen korkeakoulututkintoa kärsin samasta kuin aloittaja - mistään ei keksi jutunjuurta.
Uutisten lukemisella pysyy ajan hermolla. Asialehtien, kolumnien ja mielipidekirjoitusten avulla myös saa lisää näkökulmia asioihin, ns. oman ajatusmaailman ulkopuolelta. Uusia näkökulmia saa myös toisten kanssa keskustelemalla ja kyselemällä, että miksi hän on mitäkin mieltä. Tällaiseen pohdiskeluun tosin yleensä tarvitaan korkeakoulutettu tai valveunut henkilö. Harmittavan usein ihmiset sanovat, mitä haluan kuulla, eivätkä uskalla lähteä pohdiskelemaan tai he eivät ole valmiita kyseenalaistamaan omia näkemyksiään.
Hyvä muisti taas auttaa esim. triviatiedossa ja vitseissä. Kun kertoilee älykästä ja hauskaa nippelitietoa, jää ihmisten mieleen. Nippelitietoa saa, kun kiinnostuu kaikesta ja lukee paljon esim. random Wikipedia-artikkeleita.
Harrastuneisuudesta on myös hyötyä. Innostuneisuus jostain tarttuu ja innostuneen ihmisen juttuja on hauska kuunnella.
Ole kiinnostunut keskustelukumppanistasi. Ole avoin ja kerro myös itsestäsi.
En ole mikään sosialistiperhonen, mutta äsken naapurin kanssa juttelin, ettei kauheesti inkkareita ole meidän asuinalueella ja mikä onni se on.
Usein ihan vain "miten menee?' toimii hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Usein ihan vain "miten menee?' toimii hyvin.
Jep, seuraten 30 minuutin täyshiljaisuutta 2 minuutin rupattelun jälkeen.
Kyselen kysymyksiä. Ihmiset tykkää puhua itsestään ja vastata kysymyksiin, ja niistä on sitten helppo lähteä viemään keskustelua johonkin aiheeseen syvemmin.