Jos joutuisit elämään säästöillä
Eli saisit vain lapsilisät, jos lapsia. Paljon ottaisit per kk?
Kommentit (4)
Elän 1000-1200€/kk, loput laitan säästöön/sijoituksiin. Asunto on maksettu eilkä muitakaan lainoja ole. Tällä summalla varmaan selviäisin työttömänäkin. Alkuun saisin tokin ansiosidonnaista, sen määrä tosin putoaa jos työttömyys pitkittyy.
Sen mitä pääomatulot tuottavat. Sieltä saisi kuukausittain vuokran + noin 200€. Ei valitettavasti enempää nyt mutta jatkan tiukkaa säästämistä ja samalla kun lyhenee matka eläkeikään niin vähitellen tilanne alkaa näyttää yhä turvallisemmalta lopulta. Kestävyyslajihan elämä suomessa valitettavasti on.
Vierailija kirjoitti:
Elän 1000-1200€/kk, loput laitan säästöön/sijoituksiin. Asunto on maksettu eilkä muitakaan lainoja ole. Tällä summalla varmaan selviäisin työttömänäkin. Alkuun saisin tokin ansiosidonnaista, sen määrä tosin putoaa jos työttömyys pitkittyy.
Eikä tarvi edes pitkittyä, se tippuu todella rajusti jo hetken työttömyyden jälkeen nykyään eikä lähtötasokaan ole enää kovin kummoinen.
Olen elänyt viimeisen vuosikymmenen keskimäärin 1900€/kk. Nyt olen ollut pitkällä sairaslomalla ja yrittänyt vähän nuukailla. Elämiseen on mennyt noin 1500€/kk. Toki pakon edessä pärjäisin paljon pienemmälläkin, jos pakko olisi. Pärjäsinhän minä opiskelijana ja työttömänäkin, vaikkei ollut mitään puskuriakaan.
Tosin olen laskenut, että jos en enää ikinä menisi töihin, voisin käyttää lähes 3000€/kk loppuelämäni.