Vuokranantajan edustaja lopetti heti yhteydenpidon, kun oli saanut allekirj. vuokrasopimukseen ja vuokrarahat
Ei vastaile asuntoa koskeviin kysymyksiin. Toki asuntoon olen päässyt ja avaimet saanut, mutta kylläpä lopahti tuolla mielenkiinto ja asiakaspalveluhenkisyys, kun sai yhden uuden jäsenen vuokrakarjaansa. Me vuokralaiset ei olla näille asiakkaita, vaan varallisuuden tuottajia. Samalla lailla kuin VR:lle matkustajat on hallintoalamaisia, ei asiakkaita.
Kommentit (14)
Eikö asiakas = varallisuuden tuottaja?
Mitä sinä olet oikein kysellyt ja kuinka moneen kertaan?
Minulla oli joskus vuokralainen, joka ei ymmärtänyt vuokranneensa asuntoa siinä kunnossa kuin se oli. Ei mennyt kuukauttakaan, kun olisi ikkunoita pitänyt tiivistää, laminaatteja uusia, seiniä maalata jne. Pienemmistä ongelmista pyysin ottamaan yhteyttä huoltoyhtiöön, mutta sekin tuntui olevan vaikeaa.
Kai otit kuvat asunnosta? Kun muutat pois niin se sama tyyppi pidättää sun vuokravakuuden jollain keksityllä syyllä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli joskus vuokralainen, joka ei ymmärtänyt vuokranneensa asuntoa siinä kunnossa kuin se oli. Ei mennyt kuukauttakaan, kun olisi ikkunoita pitänyt tiivistää, laminaatteja uusia, seiniä maalata jne. Pienemmistä ongelmista pyysin ottamaan yhteyttä huoltoyhtiöön, mutta sekin tuntui olevan vaikeaa.
En pääse varastotiloihin käsiksi, kun joku muu on ottanut ne käyttöönsä, ja laittanut niihin omat lukot. Asunnon kuluneita osia olen vaihtanut omiin uusiin, ja sitten, kun joskus muutan taas, niin laitan asunnon alkuperäiset vanhat kuluneet osat paikalleen, ja otan uudet hienot hyvin pitämäni osat mukaani.
Ap
Totta kai vuokraamisen tarkoitus on kasvattaa varallisuutta. Ei se mitään hyväntekeväisyyttä ole, eikä kuulukaan olla. Kysymyksiin tulisi vastata, mutta on myös todettava, että tyhmiäkin kysymyksiä on olemassa.
Varastotilojen hallinnointia hoitaa isännöitsijä. Yhteys sinne, jos joku toinen osakas tai vuokralainen on vallannut väärän kanakopin.
Taloyhtiö varmaan auttaa siinä varasto asiassa. Jos se varasto on merkitty vuokrasopimukseen. Voihan se olla vuokrattu erikseen jollekin muulle.
Se on sellainen tyly meininki. Meidänkin talossa oli sellainen julli, joka kuvitteli että voi biletellä illat yöt pitkät koska laki sanoo sitä sun tätä ja hänellä on oikeus. Niin piti oikein puhe pitää, että sulla mitään oikeuksia ole, että meille ihan sama minne ojan pohjalle kuolet, mutta tästä talosta lähdet litomaan jos bileet jatkuu koska me omistajat ollaan niin päätetty. Että yhteiskunnassa se silleen kuitenkin perimmiltään menee, että raha puhuu ja ne keillä sitä ole, pitävät suunsa kiinni.
Ole onnellinen että olet saanut itsellesi kodin. Ei ne koskaan sulle mitään ystäväpalvelua luvannut.
p.s. bileet muuten loppui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pääse varastotiloihin käsiksi, kun joku muu on ottanut ne käyttöönsä, ja laittanut niihin omat lukot. Asunnon kuluneita osia olen vaihtanut omiin uusiin, ja sitten, kun joskus muutan taas, niin laitan asunnon alkuperäiset vanhat kuluneet osat paikalleen, ja otan uudet hienot hyvin pitämäni osat mukaani.
Ap
Mitä ihmettä nuo osat oikein ovat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mitä ihmettä nuo osat oikein ovat?
Tulee mieleen lähinnä jotkin kaappien ja laatikoiden vetimet ja mahdollisesti sisäovien kahvat yms, jotka on todella helppo vaihtaa omiin, jos vaan ostaa oikean kokoiset.
-ohis-
Vierailija kirjoitti:
Se on sellainen tyly meininki. Meidänkin talossa oli sellainen julli, joka kuvitteli että voi biletellä illat yöt pitkät koska laki sanoo sitä sun tätä ja hänellä on oikeus. Niin piti oikein puhe pitää, että sulla mitään oikeuksia ole, että meille ihan sama minne ojan pohjalle kuolet, mutta tästä talosta lähdet litomaan jos bileet jatkuu koska me omistajat ollaan niin päätetty. Että yhteiskunnassa se silleen kuitenkin perimmiltään menee, että raha puhuu ja ne keillä sitä ole, pitävät suunsa kiinni.
Ole onnellinen että olet saanut itsellesi kodin. Ei ne koskaan sulle mitään ystäväpalvelua luvannut.
p.s. bileet muuten loppui.
Nyt en ihan ymmärtänyt. Järjestyssäännöt ovat samat kaikille, oli osakas tai vuokralainen, ei sillä rahan kanssa mitään tekemistä ole. Ei osakkaat voi päättää että raha puhuu ja pistävät jonkun pihalle, siihen on aina oltava pätevä ja lainmukainen syy.
Vierailija kirjoitti:
Ne kysymykset pitäisi esittää ennen kuin sopii mitään.
Joskus voi tulla ihan asumiseen ja asuntoon liittyviä kysymyksiä, kun jo asuu siinä asunnossa.
Häätöprosessi on itse asiassa todella hidas ja hankalakin ihan vuokralaisen kohdalla.
Osakkaan ollessa kyseessä vielä monimutkaisempi hallintaanottoineen.
Ne kysymykset pitäisi esittää ennen kuin sopii mitään.