Pirinousut = Normaali olotila. Adhd-potilaalle?
Vai miks adhd-potilaille syötetään amfetamiinia?
Amfetamiini on kyllä todettu suorituskykyä parantavaksi aineeksi, lyhytaikaisesti käytettynä. Mutta aika pian aineeseen tottuu, jonka jälkeen sen vaikutus katoaa ja sen jälkeen aineesta vierottautuminen ottaa moninkertaisesti takaisin sen, mitä aineen aloituksella on lyhytaikaisesti saatu.
Onko tökerömpää huijausta ollut olemassa, kuin selitys siitä ettei amfetamiini muka toimi niille joilla on adhd? Tämä on täysin lääkeyhtiöiden keksimä valhe, jolla on oikeutettu pirin syöttämistä ihmisille reseptilääkkeenä
Kommentit (9)
Mulla oli 3kk käytössä enkä huomannut mitään vaikutusta mihinkään suuntaan.
Harva saa piriä enää nykypäivänä. Metyylifenidaatti taitaa olla yleisin stimulantti mitä määrätään.
No mua ainakin adhd-lääkkeet väsyttää. Olisihan nousut paljon kivempi juttu.
Opiskele yliopistossa lääketiedettä niin saat tietää. Turhaan täällä uliset.
Lähinnä rauhoittaa ja jopa väsyttää.
Oli miten oli, niin minua suorastaan painostettiin aloittamaan ADHD-lääkitys, vaikka epäröin ja vastustelin, joten saavat sen maksaa verorahoista sitten niin kauan, kuin minussa henki pihisee! Nyt en reilun kymmenen vuoden jälkeen enää pysty lääkityksestä luopumaan. Mitään vieroitusoireita ei tule, mutta ADHD oireet pahenee niin, että esim työelämässä en pärjäisi mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Oli miten oli, niin minua suorastaan painostettiin aloittamaan ADHD-lääkitys, vaikka epäröin ja vastustelin, joten saavat sen maksaa verorahoista sitten niin kauan, kuin minussa henki pihisee! Nyt en reilun kymmenen vuoden jälkeen enää pysty lääkityksestä luopumaan. Mitään vieroitusoireita ei tule, mutta ADHD oireet pahenee niin, että esim työelämässä en pärjäisi mitenkään.
Ensi kesäloman aikana lopetat lääkityksen,. 4 viikkoa ilman, niin et tarvitse enää.
En ole kokeillut, mutta juttujen perusteella tekee vain selkeämmän olon päähän. Ei kuulosta kovin viihteelliseltä?
En olisi niin varma että tuollaisia tarvitaan, kun nepsyllä riittää vaivoja muutenkin. Keho paska syntymästä saakka.
adhd ja valtio maksaa mömmöt