Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävän puolison käytös

Vierailija
22.10.2025 |

Kysyn nyt teiltä ulkopuolisten näkökulmaa ystäväni tilanteeseen.

Taustoja: ystävälläni on yhteinen harrastus pitkäaikaisen puolisonsa kanssa, harrastuksessa tullut paljon yhteisiä ystäviä. Joitain vuosia sitten hänen puolisollaan ja yhdellä heidän yhteisellä harrastus (silloisella) ystävällä oli suhde.

Päätyväivät jäämään puolison kanssa yhteen, tuo kolmas pyörä lähti muista syistä muualle harrastamaan. Nyt hän on palannut samaan harrastuspaikkaan, jossa pettäjäpuoliso käy yhä. Ystäväni on myös vaihtanut harrastuspaikkaa. Harrastus on sen tyyppinen että harrastuspaikassa käydään päivittäin ja siellä vietetään monta tuntia.

Mutta ei tässä kaikki. Nyt ystäväni oli saanut kuulla, että hänen puolisonsa ja tämä ex-ystävä eli aiempi kolmas pyörä käyvät nyt toisessakin yhteisessä harrastuksessa "ihan sattumalta".

Ystäväni oli ilmoittanut puolisolleen, että asia ja tilanne ei ole hänelle ok. Hän oli pyytänyt, että puoliso vaihtaisi ryhmää. Muita ryhmiä sopivaan aikaan olisi tarjolla. Tämä ei kuitenkaan hänen puolisolleen käy, oli saanut raivokohtauksen, kehottanut ystävääni häipymään yhteisestä kodista jos ei miellytä ja sanonut että "se on voi voi" jos ystäväni ei kestä sitä, että hän ja tämä ihminen käyvät samoissa harrastuksissa.

Miten tukisitte ja neuvoisitte ystävääni. Minusta on aika selvää, että hänen rajojaan rikotaan aika räikeästi tuossa. Vaikuttaa myös siltä, että hänen puolisonsa ihan tahallisesti yrittää lämmitellä vanhaa sivusuhdetta? Ystäväni on maailman ihanin ihminen ja mielestäni ansaisisi parempaa.

Miltä kuulostaa ulkopuolisen korviin?

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tossa nyt moni asia jo ihan lähtökohtaisesti pielessä. Esimeksiksi se, että se on voi voi jos ei kestä -> toisen tunteet eivät kiinnosta pätkän vertaa.

Kuulostaa tyypiltä jolla on taaperon tasolla empatiakyky ja omien tarpeiden säätely: minä, minä, minä.

Kyllä se on niin, että se pettäjä saa tehdä aika paljon korjaavaa työtä saadakseen luottamuksen takaisin ja ihan aiheesta. Onhan tuo nyt yksi inhottavimpia tapoja pettää, että pettää vielä yhteisen ystävän kanssa.

Kannattaa ehkä sanoa sille ystävälle, että suhtautuisi erittäin kriittisesti puolisonsa puheisiin...

Vierailija
2/52 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi noi on jääneet yhteen jos on jo petetty, koska siinä menisi mun raja. Nyt jos on kerta annettu anteeksi niin samahan se on jos dippaa uudelleen samaan vieraaseen pimppiin. Toi nainenhan on täys tossukka, kynnysmatto ja lammas eikä ansaitse itse asiassa parempaa kun vihaa itseään noin vi tun paljon. LOL

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian pitkä aloitus, viitsiikö kukaan oikeasti lukea ?

Vierailija
4/52 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kävisi kyllä mulle, ei mitenkään päin. Että ensin petetään siellä harrastuksen parissa ja parin vuoden päästä kun myrsky on laantunut niin sama perseily jatkuu. Todennäköisesti se suhde on jatkunut koko ajan, nyt vain kätevämpää jatkaa samassa paikassa niin ei tarvitse keksiä mitään ylimääräisiä menoja. 

Oksettavaa touhua. 

Auta ystävääs löytämään parempi puoliso. Eiköhän se pettäjäkin saa opetuksen kun kotiorja lähtee ja salasuhdekaan tuskin on enää niin hohdokas kun sitä saisi pyörittää ihan vapaasti.

5/52 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä kaverisi roikkuu tuollaisessa puolisossa? 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
6/52 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Good story bro. Keksi ens kerralla vähän parempi 2/5

Vierailija
7/52 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on mielestäni ihan muualla kuin itse asiassa eli loppujen lopuksi tämä pettäjä ei yhtään välitä ystävästäsi. Jos välittäisi, hän välttäisi viimeiseen asti pahoittamasta hänen mieltään. On lisäksi äärimmäisen epätodennäköistä, että se ilmenisi vain tuossa yhdessä asiassa.

Mutta on mahdoton muuttaa toisen kiintymyssuhdemallia, jos hän ei itse tiedosta, että se on ongelmallinen. Ystäväsi on rakkauden kerjäläinen, joka lähes varmasti on jo suhteen alusta asti ollut suhteessa altavastaajana ja hyväksynyt asioita, joita ei pitäisi hyväksyä, sillä alussa pienet asiat kasvavat koko ajan suuremmiksi, kunnes päädytään jopa avoimeen pettämiseen ja räikeään loukkaamiseen, jota on mahdoton ohittaa. Se on vain jäävuoren huippu kuten kertomasi tilanne.

Vierailija
8/52 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap taitaa olla se pettäjä itse?

Vierailija
9/52 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

JSSAp.n kaveri.

Vierailija
10/52 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä näkökulmaa tuossa enää kaivataan. Mies on hyvin selvästi kantansa esittänyt, ja se on ulos jos ei miellytä. 

Eikä tuollaisen kuvion pitäisi miellyttää yhtään ketään, jolla on tippaakaan itsekunnioitusta. 

Vierailija
11/52 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on mielestäni ihan muualla kuin itse asiassa eli loppujen lopuksi tämä pettäjä ei yhtään välitä ystävästäsi. Jos välittäisi, hän välttäisi viimeiseen asti pahoittamasta hänen mieltään. On lisäksi äärimmäisen epätodennäköistä, että se ilmenisi vain tuossa yhdessä asiassa.

Mutta on mahdoton muuttaa toisen kiintymyssuhdemallia, jos hän ei itse tiedosta, että se on ongelmallinen. Ystäväsi on rakkauden kerjäläinen, joka lähes varmasti on jo suhteen alusta asti ollut suhteessa altavastaajana ja hyväksynyt asioita, joita ei pitäisi hyväksyä, sillä alussa pienet asiat kasvavat koko ajan suuremmiksi, kunnes päädytään jopa avoimeen pettämiseen ja räikeään loukkaamiseen, jota on mahdoton ohittaa. Se on vain jäävuoren huippu kuten kertomasi tilanne.

Tempparit taitaa olla yhteinen lempiohjelma kaikilla kuvioon liittyvillä.

Vierailija
12/52 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy ystävältäsi, mitä hän sanoisi sinulle jos olisit samanlaisessa tilanteessa.

Vierailija
13/52 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ystävälle" kysyt neuvoja täällä. Hänkö pyysi nevoja täältä ja sinulta?

Vierailija
14/52 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy ystävältäsi, mitä hän sanoisi sinulle jos olisit samanlaisessa tilanteessa.

Ei kannata, voi mennä välit ystävään pilalle. Parempi kysyä tietäjiltä täällä. 

Vierailija
15/52 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vanhemmaksi tulee, sitä enemmän arvostaa omaa elämäänsä ja aikaansa. Nuoret naiset kuluttavat liikaa elämästään miettien missä mies menee ja pettääkö ja kenen kanssa. Senkin ajan olisi voinut käyttää positiivisesti, itselleen ja kivoja asioita tehden.

Jos mies on epäluotettava tai joutuu edes hetken pohtimaan, pettääkö, ei parisuhteessa ole tarvittavaa luottamusta. Tästä näkökulmasta jättäisin ja jatkaisin eteenpäin parempaa miestä etsien. Jos mies on jo pettänyt, ei hän siitä enää muutu.

N65

Vierailija
16/52 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa vähän tunteetonta kommentointia haukkua sitä petettyä kynnysmatoksi, tossukaksi ja että ansaitsee tulla petetyksi. Eihän kukaan ansaitse tulla petetyksi -ellei ajatella että tuo pettäjäpuoliso saisi maistaa omaa lääkettään.

Eiköhän tuollaiset sikailijat osaa etsiä empaattisia, hyväsydämisiä ja luultavasti vaikean lapsuuden kokeneita ihmisiä itselleen. Eikä se tee tästä petetystä huonoa ihmistä. Kyllä se vastuu tekemisistä kuuluu tekijälle. He ovat tehneet väärin, ei se, joka on antanut anteeksi tai toisen mahdollisuuden.

Vierailija
17/52 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elkää puuttuko toisten suhteisiin !!! Jos ette pysty elämään asian kanssa, niin ottakaa ennemmin eroa siihen ihmiseen.

Vierailija
18/52 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on roikkumista pysyä pitkässä parisuhteessa yhden virheen jälkeen. Kuka meistä ei tee koskaan virheitä?

Vierailija
19/52 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän kyllä mietityttää miten aikuinen töissä käyvä pariskunta pystyy olemaan joka päivä useamman tunnin harrastuksessa, ja toisella on vielä toinenkin harrastus. Missä välissä he syövät, tai pesevät pyykit?

Vierailija
20/52 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikamoinen analyysi lyhyen viestin perusteella, ihmisestä ketä et tunne lainkaan :D Olet harhainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän