Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En voi enää muuttaa, joten on alkanut pelottaa että työsuhteeni päättyy

Vierailija
22.10.2025 |

Olen etätyössä mutta työnantajalla säästöpaineet. Pelkään että työt loppuu. Asun maalla hyvin edullisesti, täällä ei töitä ole eikä minun kannata työn perässä muuttaa, se olisi taloudellinen ongelma. Julkiset ei kulje, en voi ajaa autoa ja muutenkin olen vaikeasti työllistyvä rajoitteiden vuoksi.

Pelkoni on ehkä epärationaalinen, potkut ovat epätodennäköiset mutta nykyaikana kun tilanne on mikä on niin kyllä pistää miettimään. 

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet ajanut itsesi tuollaiseen loukkuun?

Vierailija
2/20 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kannattaa pilata meneillään oleva elämänvaihe sillä että pohtii mikä voisi mennä pieleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudutko siis maksamaan vuokraa edullisesta asumuksestasi? Jos et niin mihin tarvitset enemmän rahaa kuin mitä työttömän tuilla saisit?

Vierailija
4/20 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ollut loukussa. Muutin asumaan entiselle kesämökille pysyvästi ja tässä on hyvin edullista asua. Töitäkin sain. Vuosien varrella terveys on heikentynyt niin etten enää voi ajaa autoa, ei siis ole oma valinta. Ap

Vierailija
5/20 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joudutko siis maksamaan vuokraa edullisesta asumuksestasi? Jos et niin mihin tarvitset enemmän rahaa kuin mitä työttömän tuilla saisit?

Työttömänä pärjäisin tässä oikein hyvin. Mutta työllistyminen olisi aika mahdotonta jos nykyinen työ loppuisi. Ap

Vierailija
6/20 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työttömänä pärjää, on se jo hyvä tilanne. 

Vierailija
7/20 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta persujen mukaan on ärjyvä työvoimapula.

Vierailija
8/20 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se menee että kaikki ei töitä saa. Voivoi. 

Vierailija
9/20 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On murheet

Vierailija
10/20 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungissakin kulkevat taksikorteilla töihin jos ei ole ajokorttia, maallako ei onnistu?

Vierailija
11/20 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupungissakin kulkevat taksikorteilla töihin jos ei ole ajokorttia, maallako ei onnistu?

Tunnin matkan päähän tulee turhan kalliiksi taksilla kulkea. Ap

Vierailija
12/20 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok

Vierailija
13/20 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa saa. 

Vierailija
14/20 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa saa. 

Js etätyö laajentaa markkinoita, esim itse olen ruotsalaisessa firmassa töissä. 

Vierailija
15/20 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun täytyy vaan opetella hallitsemaan sun mieltä niin, ettei se vaeltele tuommoisiin turhiin pelkoihin asioista, joita et voi hallita.

Itsellä sama tilanne, plus olen 50+ eli en ikänikään takia työllistyisi omalle alalleni todennäköisesti enää, jos työttömäksi jäisin. Mutta en minä sitä murehdi. Elän päivä kerrallaan, joka päivä kun herään ja mulla vielä on mun talo ja työpaikka, tunnen kiitollisuutta. Nautin näistä täysillä nyt kun ne on. Jos joku päivä ei ole, niin selviän siitäkin, ei tässä maassa toistaiseksi ketään jätetä nälkään ja kylmään kuolemaan, on tukirverkot olemassa.

Vierailija
16/20 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun täytyy vaan opetella hallitsemaan sun mieltä niin, ettei se vaeltele tuommoisiin turhiin pelkoihin asioista, joita et voi hallita.

Itsellä sama tilanne, plus olen 50+ eli en ikänikään takia työllistyisi omalle alalleni todennäköisesti enää, jos työttömäksi jäisin. Mutta en minä sitä murehdi. Elän päivä kerrallaan, joka päivä kun herään ja mulla vielä on mun talo ja työpaikka, tunnen kiitollisuutta. Nautin näistä täysillä nyt kun ne on. Jos joku päivä ei ole, niin selviän siitäkin, ei tässä maassa toistaiseksi ketään jätetä nälkään ja kylmään kuolemaan, on tukirverkot olemassa.

Ja muutosneuvottelut voi olla myös mahdollisuus. Itse muutin maalle ja perustin yrityksen 50 plussana. 

Vierailija
17/20 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja muutosneuvottelut voi olla myös mahdollisuus. Itse muutin maalle ja perustin yrityksen 50 plussana. 

Niin, ap. Olet saanut jo kaksi loistavaa vaihtoehtoa, ulkomaat tai yrittäjyys. 

Vierailija
18/20 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin loukkuun? Jos saa tehdä etänä niin miksi ei asuisi halvemmalla syrjemmässä?

Vierailija
19/20 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta asun myös maalla ja aika sama tilanne. Ainakin täällä meillä päin ei voi taksin varaan laskea ollenkaan. Sellaista ei todellakaan niin vain saa. Ja se tulee milloin tulee. 

Vierailija
20/20 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina kannattaa pilata meneillään oleva elämänvaihe sillä että pohtii mikä voisi mennä pieleen.

Kyllähän se itse kutakin varmasti mietityttäisi jos olisi työpaikalla muutosneivottelut. Ihan normaali reaktio tilanteeseen mitä ei voi itse hallita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme