Mitkä ovat naisen tarpeet parisuhteessa?
Naisen tarpeet parisuhteessa
vaihtelevat, mutta yleisiä tarpeita ovat henkinen tuki, turvallisuus, kunnioitus, läsnäolo ja yhteys. Nainen kaipaa kumppaniltaan henkistä vahvuutta ja vakautta, joka luo tunteen suojasta ja antaa tilaa vapaudelle ja luovuudelle. Tunteellinen läheisyys, tunteiden hyväksyminen ja kommunikaatio ovat keskeisiä, samoin kuin tilanteista riippumatta fyysinen ja psyykkinen turvallisuus.
Emotionaaliset ja sosiaaliset tarpeet
Henkinen tuki ja turvallisuus:Kaipaa kumppanin henkistä vahvuutta, josta saa tukea ja turvaa. Nainen haluaa tulla nähdyksi ja hyväksytyksi, ei tulla kontrolloiduksi tai mitätöidyksi.
Kunnioitus: Nainen tarvitsee kumppanin, joka kunnioittaa häntä, hänen tunteitaan ja tarpeitaan.
Läsnäolo ja yhteys: Kaipaa läsnä olevaa kumppania, joka on aidosti kiinnostunut hänen elämästään ja josta välittyy aito yhteys.
Fyysiset ja seksuaaliset tarpeet
Hyväksyntä: Nainen kaipaa kehon hyväksyntää ja sen, että kumppani pitää hänen nautintoaan tärkeänä.
Rentoutuminen ja kiireettömyys:Mielikuvat, fantasiat ja rento olo ovat tärkeitä nautinnolle. Kiireettömyys on usein tärkeämpää kuin akrobatia.
Yhteys seksin sijaan: Parisuhde ei välttämättä vaadi seksiä, jos suhteen muut osa-alueet, kuten lämpö, turvallisuus ja yhteiset kokemukset ovat kunnossa.
Käytännön tarpeet ja rajat
Vapaus: Nainen tarvitsee vapauden tunnetta ja tilaa olemiseen ilman rajoituksia tai mustasukkaisuutta.
Ei-toivottu käytös: Ei ole tarpeen sietää fyysistä, psyykkistä tai emotionaalista kaltoinkohtelua, kuten kontrolloivaa käytöstä, manipulointia, alistamista tai väkivaltaa
Koetteko että teidän tarpeisiin vastataan?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
AI:llä näyttää olevan ihanan stereotyyppiset käsitykset naisten tarpeista. Osa toki pätee joo, mutta osa on taas sitä viiskytkukulaista jenkkihuttua, jota pakkosyötetään naisoletetuille jonkinlaisena "mallina".
Mikä osio tuosta ei mielestäsi päde?
Työntö ja veto, kas siinä naisen tarpeet parisuhteessa
Setämiäs
90% miehistä ei ymmärrä moisia tarpeita ja pitää niitä hömppänä
Mä en muuta tarvitse kuin seksiä kivan tyypin (ja saman, turvallisuussyistä ja siksi, että seksi on parempaa tutun) kanssa. Paino sanalla kivan. Sen enempää en tarvitse. En halua ketään nurkkiiini, enkä itse kenenkään nurkkiin. Huolehdin omat asiani, mies omansa.
Sellainen mies joka saa naisen tuntemaan olonsa hoikaksi on just hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AI:llä näyttää olevan ihanan stereotyyppiset käsitykset naisten tarpeista. Osa toki pätee joo, mutta osa on taas sitä viiskytkukulaista jenkkihuttua, jota pakkosyötetään naisoletetuille jonkinlaisena "mallina".
Tekoälyn mielestä kaikki 😅
Hyvä huumorintaju unohtui listalta.
Vierailija kirjoitti:
Mä en muuta tarvitse kuin seksiä kivan tyypin (ja saman, turvallisuussyistä ja siksi, että seksi on parempaa tutun) kanssa. Paino sanalla kivan. Sen enempää en tarvitse. En halua ketään nurkkiiini, enkä itse kenenkään nurkkiin. Huolehdin omat asiani, mies omansa.
Jos olet vielä hyvännäköinen olet useimpien miesten unelma.
En ainakaan henkilökohtaisesti tunnista tuolta listalta kovinkanq monia asioita sellaisiksi, jota itse listaisin toimivan parisuhteen taustalle. Tai jotka olisivat erityisesti "naisten tarpeita" parisuhteessa.
Itse nostaisin sellaiset toimivan parisuhteen perusteeksi kuin luottamus, tasa-arvo, molemminpuolinen kunnioitus, toimiva keskusteluyhteys, yhdistävä huumori, toiselle tilan antaminen, sopivassa suhteessa omia ja yhteisiä asioita kummallakin osapuolella.
Ihan hyvin tässä on 20+ vuotta viihdytty yhdessä ilman mitään lässytyksiä ja "nähdyksi tulemisen kokemuksia". Tasapuolinen kohtelu ja samat tarpeet ne pääsääntöisesti on parisuhteen molemmilla osapuolilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon viisikymppinen, niin menneen talven lumia on hyvännäköisyydet 😂
Parisuhteessa pitää olla nämä:
seksiä
kunnioitus
luottamus
avoin kommunikaatio
huolenpito
yhteistä aikaa
Ovat aika yksilölliset ne kunkin tarpeet. Jotain sukupuolisidonnaisia juttuja tietysti voi olla, mutta kyllä jokainen pääasiassa on ihan oma lukunsa siinä, mitä tarvitsee.
Kipinää, seksiä ja seikkailumieltä.
Ja seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pätevät, mutta eivät toteudu. Koska nuo ovat ihanteita.
Kukaan mitään kädenlämpöstä muniinpuhaltelua kaipaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pätevät, mutta eivät toteudu. Koska nuo ovat ihanteita.
Sulla on huono puoliso. Kyllä minulla nuo toteutuvat. Onnellisessa parisuhteessa jo 15 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Seksiä ilman tunnesiteitä ja sitoutumisia. Nainen potkaistavissa helposti menemään, jos kauniimpi löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Seksiä ilman tunnesiteitä ja sitoutumisia. Nainen potkaistavissa helposti menemään, jos kauniimpi löytyy.
Näin naisena käytän tilannetta hyväkseni, komea mies sängynlämmittäjänä. En tosin ole vaihtamassa, vaikka komeampi tulisi vastaan, kun en jaksa sitä säätämistä ja rajojen vetoa.