Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aseenkantoluvat vain poliiseille ym. ammatissaan tarvitseville! Muilta pois!

Vierailija
24.09.2008 |

Kukaan Suomessa ei muuten oikeasti tarvitse asetta. Harrastajat ampukoon leikkipyssyillä.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelen miksei niin tee?

Muistan Karpo-ohjelmassa kun nainen oli menettänyt miehensä hirvikolarissa, hänelle sanottiin kylmästi, miksi miehesi ajoi pimeällä?????

Monien pakko ajaa, työn takia. Ratkaisu on hirvikannan vähentäminen!

Ja nyt niitä taas poukkoilee , kun ensi viikonloppuna alkaa metsästys.

Jokainen joka ajaa paljon, näkee niitä, liian usein. Vauhtia alas hirvivaaran merkkien kohdalla

Vierailija
22/32 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... mieheni ja isäni metsästävät. Eli asia on kuulunut elämääni lapsesta alkaen. Ja en heiltä sitä harrastusta kiellä.

Mutta myönnän, että aseet siitä huolimatta kammottavat minua. Metsästysaseilla ei toki voi ampua sarjaan, vaan pitää ladata välillä. Mutta yksikin väärä laukaus on liikaa. Eikö käsiaseita voisi antaa vain ammattilaisille.

En voi olla jakamatta, että autoin taannoin tuttavaperheen muutossa taannoin. Kyse lapsiperheestä. Vaatekaappia muuttolaatikoihin tyhjentäessäni löysin kaapista vaatteiden takaa käsiaseen. Ok, kyse varmasti perheen isän aseesta ja panokset varmasti jossakin muualla. Siitä huolimatta löytö kylmäsi minua. Aseethan pitäisi säilyttää lukitussa kaapissa. Perheen äiti otti aseen ja emme keskustelleet asiasta enempää. Mutta muisto tunkee väkisin mieleen, kun kuulen ammuskelutapauksesta.

M

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...aseet pois siviileiltä. Harva niitä tarvitsee saati osaa käyttää harkintaa niiden kanssa!! Metsästäminen voitaisiin hoitaa vuosittain kokoamalla porukka, anomalla lupaa touhuunsa ja sitten saisivat pyssyt luvan myöntäneen lafkan puolelta lainaksi. Ja minä en edes kannata metsästystä, eli tämä olisi jo iso myönnytys.

Vierailija
24/32 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kieltämällä viina, autot, teräaseet, narut yms. ja tietysti sellaisten vanhempien lisääntyminen, jotka antavat lastensa mennä amikseen... jos sittenkin vielä joku sekoaa ja vaikka omatekemällä pommilla muita tappaa niin kielletään ihmiset. Jo rupeaa kuri löytymään!

vastuullinen käsiaseen omistaja ja joskus metsästäväkin

Vierailija
25/32 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

harvoin teko suunniteltu. Illanistujaisten päätteeksi viinapäissään tulee riitaa ja joku pääsee hengestään. Ja kyllä sitä auttaa että aseita on kotona

Toki sitä voisi puukollakin tai nyrkillä tappaa tai kukkamaljakolla lyödä päähän

Aseet kotona helpottavat toteuttamista ja madaltavat kynnysta tehdä itsemurha.

Kyllä se aika usein on tehty ampuma-aseella

Vierailija
26/32 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltasanomat:

"Pääministeri Matti Vanhanen (kesk.) lupaa tiukennusta nykyiseen ampuma-aselakiin. EU:ssa Suomi kuitenkin vastusti alaikäisten aseensaantia ja -käyttöä rajoittavaa ampuma-asedirektiiviä viimeiseen saakka, käytännössä ainoana jäsenmaana.

Vanhasen hallitus perusteli kielteistä kantaansa direktiivin sillä, että Suomessa on paljon alaikäisiä metsästäjiä. Tätä luonnehdittiin "kansalliseksi erityispiirteeksi"."

Vierailija
27/32 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tarvitset asetta?

Minä en tarvitse käsiasetta. Aikuinen metsästäjä ei tarvitse käsiasetta. Alaikäinen metsästäjä ei tarvitse käsiasetta. Vaikea kuvitella, kuka tarvitsee käsiaseen.

Ja hei metsästyksen puolustajat tässä ketjussa, ne sudet ja karhut harventaisivat niitä teidän vahingollisia peura- ja hirvikantoja, taisi tämä unohtua? Syyt, miksi kannat ovat Suomessa niin isoja:

- suurpedot on metsästetty liki sukupuuttoon

- avohakkuita suosiva metsätalous: metsän on leimikkoa = peuran parasta syötävää

terveisin kaupunkilainen

Vierailija
28/32 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka viikko saa lukea uutista, kuinka joku puukottaa tuntematonta vastaantulijaa. Muutama vuosi sitten joku meni metroon ja iski kirveen toisen kalloon. Eikä leipäveitsikään ole harvinainen työväline.

Saari olisi satavarmasti toteuttanut itseään toisella tavoin, jos asetta ei olisi ollut. Pommien rakentaminen on varmasti myös aika nastaa. Molotovin coctailailien rakentamisella on pitkä perinne.

Ei sen puoleen, en minä aseella mitään tee eli minun puolestani on ihan sama, onko aseita olemassa vai ei

Vierailija
29/32 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei sitä asetta sais hankittuu katukaupasta ja jopa vielä paljo halvemmalla??

Vierailija
30/32 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukitsemattomissa tiloissa jos ase on purettu osiin eikä kaikki osat ja ammukset löydy samasta paikasta. Näin on ainakin miellä miehen perintönä saama vanha venäläinen pyssy tallessa. Erityisen ihastunut en kyllä ollut sen tulosta kotiimme... Lupa aseelle täytyy tietysti olla lisäksi ja sille on omat edellytyksensä.

Vierailija
31/32 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä koskaan IKINÄ ole lähtenyt aseen kanssa maistissa minnekään. Aseenkantolupaa ei ainakaan Sodankylässä minun aikanani saanut ellei ollut metsästyskorttia ja metsästysseuran jäsenyyttä. Metsästyskortti taas vaati useita tunteja istumista koulun penkillä ja siellä opeteltiin aseisiin ja itse metsästykseen liittyvät lait sekä eläinten tunnistaminen. Lisäksi jouduin vielä nimismiehen henkilökohtaieen kuulusteluun ja hänen arvioinsa mukaan olin kelvollinen saamaan aseenkantoluvan.

Käsittääkseni metsästäjät ovat yleisesti ottaen hyvin vastuullisia ja ne, jotka metsästystä inhoavat eivät edes yleensä ymmärrä, että metsästys on osa riistanhoitoa. Mikäli kantojen annetaan vapaasti kasvaa, saamme riesoiksemme taudit, mm jänisruton joka sitten aiheuttaa kaikenlaista ongelmaa. Itse olen valmistanut ruoaksi kaiken sen mitä metsästä sain, joten turhan takia en ole ollut mitään ammuskelemassa. Sama juttu koskee kalastusta.

Mitä näihin kouluampumisiin tulee niin juttu on kammottava. Uskon että aseenkantolupien myöntämiseen tulee ja voi tehdä muutoksia. Tuskin esimerkiksi Helsingissäkään pystytään ketään luvanhakijaa henkilökohtaisesti arvioimaan kuten minun kotikylässäni. Toisaalta minusta on kyseenalaista edes myöstää lupia käsiaseeseen, jota ei voi pitää metsästysaseena ja joka selkeästi on silkka tappoväline.

Vierailija
32/32 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitätkö tosiaan, että suurpedot on metsästetty sukupuuttoon?! Miksi niitä on esim. Kaakkois-Suomessa niin paljon, että tulevat ihmisasutuksiin? Eivät ne tule pääkaupunkiseudulle tallustelemaan! Minähän kirjoitin, että muuttakaa susirajalle ja pois sieltä kaupungista! Sitten voi teidänkin mieli muuttua suurpetoja kohtaan! Sudet vievät talojen pihasta kotieläimet ja mitenkä on lasten turvallisuus ulkoleikeissä? Helppo on huudella kaupunkilaisena, kun ei ole mitään vastaavia vaaroja! Ainut vaara on vilkas liikenne...

Terv. toinen kaupunkilainen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi