Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työnhakuvelvollisuus

Vierailija
20.10.2025 |

Vaikka kuinka etsin, oman alan ja sen kaltaisia  töitä ei ole saatavilla. Avoimia, ns. piilotyöpaikkoja ei tällä alalla ole, suhteita eli ns. verkostoitumista ei minulla ole.

Hävettääkö muita hakea samoihin työpaikkoihin aina uudestaan ja alalle, jolle ei ole mitään koulutusta ja osaamista, jotta työllisyysvirkailija on tyytyväinen ja karenssi ei pauku? Minua on neuvottu hakemaan työtä, vaikka en osaisi sitä tehdä. Eihän esim. silmälääkäri voi toimia hammaslääkärinä, vaikka lääkäri onkin. Harvassa on työ, jota voi nykyään kuka tahansa tehdä. 

Kyllä kalliiksi tulee tämän leikin pyörittäminen! 

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain kolmena vuonna peräkkäin työtä. Jota viime kesänä tein. Siinä välissä kaikkea muuta. En ole pystynyt oman alan fyysisesti raskainta työtä tehdä. Joten olen hakenut niitä kevyempiä ja kymmeniä töitä. Mihin ei varsinaista ammattipätevyyttä tarvita. Ihan mielenkiintoisia työjuttuja on tipahdellut.

Hae vaan. Hae vaikka jääkonekuskiksi. Nyt oli monta taksinkuljettajan paikkaa auki mihin firma hoitaa vaadittavat partiklat. Yks hwnkilöstövuokrafirma etsi siemenperunalajittelijoita. Kyl sieltä löytää kun tonkii kaikenmaailman duuneja. Yks vakio haku voi olla posti. Joka arpoo, kuka niistä tuhansista työpaikan saa.

Vierailija
2/9 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

L O I S E T   T Ö I H I N

Mihin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen siivoushommia vanhuksille pimeenä ja nostan työttömyyskorvaukset,näin tulee jotenkuten toimeen,pelkkä työttömyyskorvaus ei riitä läheskään.

Vierailija
4/9 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sille voi mitään ettei töitä vaan ole. Suomi on lamassa.

Vierailija
5/9 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hain kolmena vuonna peräkkäin työtä. Jota viime kesänä tein. Siinä välissä kaikkea muuta. En ole pystynyt oman alan fyysisesti raskainta työtä tehdä. Joten olen hakenut niitä kevyempiä ja kymmeniä töitä. Mihin ei varsinaista ammattipätevyyttä tarvita. Ihan mielenkiintoisia työjuttuja on tipahdellut.

Hae vaan. Hae vaikka jääkonekuskiksi. Nyt oli monta taksinkuljettajan paikkaa auki mihin firma hoitaa vaadittavat partiklat. Yks hwnkilöstövuokrafirma etsi siemenperunalajittelijoita. Kyl sieltä löytää kun tonkii kaikenmaailman duuneja. Yks vakio haku voi olla posti. Joka arpoo, kuka niistä tuhansista työpaikan saa.

Postiin ei kannata hakea koska siellä alkaa kohta YT:t

Vierailija
6/9 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tässä maassa persut vainoaa työttömiä, kun pannaan ihmiset hakemaan töitä. Meno on kuin venäjällä.

Vierailija
7/9 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyppää jätemyllyyn, ihmi sjäte! 

Vierailija
8/9 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit täyttää velvollisuuden helposti. Lähetä hakemus etunimi.sukunimi ät eduskunta.fi kaikille kansanedustajille ja hae avustajan piilotyöpaikkaa. Voit raportoida 200 hakemusta kuukaudessa. Problem solved.

Vierailija
9/9 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emmä voi ne kutisevat 😆