Jussi Salonoja on sössinyt koko omaisuutensa
100 miljoonaa euroa on kadonnut makeaan elämään.
Pian on vain tuulen huuhtoma pärs jäljellä.
Kommentit (28)
Olen vähän ihmetellyt miten voi tuhlata 100 miljoonaa. Itselläni on parhaimmillaan ollut tilillä 660000 euroa 13 vuotta sitten. ja vieläkin on yli puolet jäljellä.
Vierailija kirjoitti:
Olen vähän ihmetellyt miten voi tuhlata 100 miljoonaa. Itselläni on parhaimmillaan ollut tilillä 660000 euroa 13 vuotta sitten. ja vieläkin on yli puolet jäljellä.
Ihan OK. Mutta älykkäillä, maltillisilla sijoituksilla olisit myös voinut tuplata omaisuutesi.
Salonoja sai hyvin nuorena perinnön muistaakseni isosedältään. Mistään en ole kuullut, oliko hänellä lähipiirissään ketään opastamassa käsittämättömän omaisuuden järkevässä käytössä. Nuori mies tekee tuossa tilanteessa ymmärrettävästi ylilyöntejä, mutta jotenkin olen saanut käsityksen, että sijoitusneuvonta on ollut puutteellista tai olematonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan OK. Mutta älykkäillä, maltillisilla sijoituksilla olisit myös voinut tuplata omaisuutesi.
Tai sitten olisi menettänyt kaiken kun jussi. Parempi ettei sijoita niin ei menetä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Niin kai käy monelle, joka perinnön saa
Ihmiset ovat juurettomia, suvuttomia, yksinäisiä susia, jotka syövät, juovat ja naivat edellispolvien työn hedelmät prsiiseensä. Se mikä laulaen tulee, se viheltäen menee, eli suomeksi: helpolla saatu raha valuu yhtä helposti käsistä pois.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Salonoja sai hyvin nuorena perinnön muistaakseni isosedältään. Mistään en ole kuullut, oliko hänellä lähipiirissään ketään opastamassa käsittämättömän omaisuuden järkevässä käytössä. Nuori mies tekee tuossa tilanteessa ymmärrettävästi ylilyöntejä, mutta jotenkin olen saanut käsityksen, että sijoitusneuvonta on ollut puutteellista tai olematonta.
Jäähalli, SM-liigajoukkue, lentoyhtiö. Loistavista businessideoista jäi toteuttamatta enää Pizzeria ja konepaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän se teki. Siirsi lombardin sijoituskuoreen (luxemburg) kaikki piiloon verottajalta ja moninkertaisti omaisuutensa siinä. Pelkkiä osinkoja tulee siihen 20 miljoonaa vuodessa.
Kaikki sen tarinat hävitystä perinnöstä ovat pelkkää valhetta jolla pidetään golddiggerit, rikolliset ja verottaja loitolla. Jossain thaimaassa voi tulla siepatuksi jos paikalliset rikolliset saavat vihiä tuollaisesta omaisuudesta. Esim poliisi ottaa kiinni ja tekaistulla todisteilla saa 10v häkkiä jollei maksa 100 miljoonan lahjusta. Senkin maksamisen jälkeen todennäköisesti pääsee hengestään.
Vierailija kirjoitti:
Miten hemmetissä voi tuhlata sadan miljoonan omaisuuden?
Eihän sitä voi. Mieti nyt miten paljon koksua ja designer huumeita sillä rahalla saisi.
Pelkillä koroillakin maksaisi ozzy osbornen huumekoukun.
Se tarina on täyttä valhetta.
Olen saanut ison perinnön mutta en ole juuri sijoittanut. Kaksi asuntoa ostin joissa on vuokralaiset ja yksi kesämökki on jota vuokraan. Siitä tuotto on 45000 euroa vuodessa ja olen sitä vuokrannut 9 vuoden ajan.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka tuhlata 800 miljoonaa :D Muistan, kun vitsailtiin eräälle, että hän on varmaan jo juonut 800 000 euron perintökämpän, mutta luultiin senkin olevan mahdotonta ja siksi vain vitsi. Mutta näköjään onnistuu moninkertainen määräkin - taitolaji sekin.
Mutta juurikin noin. Joku sanoi, että rikkaissa suvuissa varoja ei pidetä omina. Voi toki joskus olla niinkin, riippuu ehkä vähän missä muodossa varallisuus on. Mutta sitä paljon tärkeämpää on opettaa ne perilliset toimimaan varojen kanssa järkevästi. Olen itse kohtalaisen varakkaasta suvusta ja meillä on kyllä korostettu aina nimenomaan, että ne on nyt sinun rahoja. Lähinnä osake- ja käteisvarallisuutta siis. Mutta ihan pienestä pitäen opetettu sijoittamaan ja huolehtimaan rahoistaan. Jos sitä ei tee, lopputulos on enemmän tai vähemmän huono lähes varmasti. Itsekin vanhempana sanoisin, että ei se nyt sen tuhlaajan syytä pelkästään ole ollut.
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut ison perinnön mutta en ole juuri sijoittanut. Kaksi asuntoa ostin joissa on vuokralaiset ja yksi kesämökki on jota vuokraan. Siitä tuotto on 45000 euroa vuodessa ja olen sitä vuokrannut 9 vuoden ajan.
Oho, aika hyvä tuotto kesämökistä, jos nettotuotto tuollainen summa. Jopa uskomaton.
Niin kai käy monelle, joka perinnön saa, että se koetaan täysin omaksi rahaksi, koska perinteitä ei ole, sukua ei ole tai jos on, siitä on vieraannuttu, perhe ei ole enää niin merkityksellinen. Ihmiset ovat juurettomia, suvuttomia, yksinäisiä susia, jotka syövät, juovat ja naivat edellispolvien työn hedelmät prsiiseensä. Se mikä laulaen tulee, se viheltäen menee, eli suomeksi: helpolla saatu raha valuu yhtä helposti käsistä pois.
Joskus aikoinaan (ja varmaan vieläkin joissakin rikkaissa suvuissa) korostettiin sitä, että perintö on suvun, perheen ja perinnönsaaja on sen haltija ja hoitaja, jonka pitäisi parhaassa tapauksessa kasvattaa omaisuutta, hoitaa sitä siis. Tästähän on monessa englantilaisessa yläluokkaa kuvaavissa leffoissa ja tv-sarjoissa aina kyse. Kuka onnistuu, kellä on mahdottomat ajat tai voimakkaasti muuttuva yhteiskunta vastuksenaan, kuka on täysin toivoton hoitamaan mitään omaisuutta, tuhlaaminen onnistuu kyllä keneltä tahansa.