Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vietiin vaunuista Tampereella

Vierailija
14.04.2007 |

Vauva oli löydettäessä kunnossa, mutta hiekassa ja märkä. Tapausta tutkivan poliisin mukaan vauvan katoamiset ovat Suomessa erittäin harvinaisia.

Vauva varastettiin pihalle jätetyistä vaunuista päivällä Tampereen Rantaperkiössä.

Aamulehden tietojen mukaan kymmenkuinen tyttövauva oli päiväunilla vaunuissa kerrostalon pihalla kodin avonaisen ikkunan alla. Perhe asuu talon ensimmäisessä kerroksessa, ja vaunuissa oli itkuhälytin.

Äiti ei kuitenkaan kuullut hälyttimen kautta mitään ääniä, sillä vaunut oli työnnetty muutaman kymmenen metrin päähän ikkunasta, jolloin hälytin lakkasi toimimasta.

Kun äiti huomasi vaunujen kadonneen, hän juoksi etsimään vauvaa. Äiti löysi vauvan viereisen talon leikkipaikan keinusta noin sadan metrin päästä.

Aamulehden mukaan vauva oli kunnossa, mutta yltä päältä hiekassa ja märkä, koska sitä oli ilmeisesti pidetty maassa. Äiti arvelee, että vauvaa on todennäköisesti käsitellyt joku lapsi tai hyvin nuori.

Poliisi tutkii tapausta parhaillaan. Poliisin mukaan vastaavanlaiset tapaukset ovat Suomessa erittäin harvinaisia.

(MTV3)

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ymmärrän siis sen, että jos on kaupungilla tai jossain liikenteessä vauvan kanssa, niin sitten vauva ottaa päiväunet vaunuissa ja itse on siinä koko ajan vieressä, mutta että laittaa vauvan ulos ja itse menee sisälle - se menee jotenkin yli ymmärrykseni. No, kukin tyylillään, mutta tuossahan nähtiin mitä siinä voi pahimmillaan käydä.

Kyllä minäkin tuota tein, kun lapset olivat pieniä. He nukahtivat tuplarattaisiin esim. kotimatkalla puistosta. Vaunut eivät mahtuneet hissiin, joten kotiin en olisi niiden kanssa päässyt enkä halunnut ulkonakaan enää seisoskella. Siksi jätin vaunut ikkunan alle (1. krs) ja söin itse keittiössä välipalaa ja vahtien samalla lapsia ikkunasta.

Vierailija
2/12 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika pala, täällä maalla kun on tapana jättää vaunut kaupan pihaan ja mennä kauppaan. Eikä kellään mitään itkuhälyttimiä ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä muutenkaan tolleen.

Just tollasen pelossa.

Vierailija
4/12 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä on oikeesti kaikenlaisia hulluja liikkeellä joka puolella.. =( En ole edes mitenkään ylivarovainen muuten, mutta tämä on itselleni ehdoton asia..

Vierailija
5/12 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuisen pitäisi katsoa minne vauvansa jättää ja mitä tarvitsee vauvan turvallisuuden vuoksi tehdä!!! Kuka jättää vauvan, vaikka onkin itkuhälytin (jonka sen voi kuka tai mikä tahansa saada hiljaiseksi), ulos nukkumaan. Ei mitään järkeä.

Vierailija
6/12 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva oli ilmeisesti kitissyt vaunuissa ja ohi kulkenut 12v vähän vajaa älyinen tyttö oli lähtenyt työntämään vaunuja ja jättänyt ne sitten n 500m päähän puistoon.

Kaikenlaisia sitä maailmaan mahtuukin. Vaikka ei tuokaan tyttö varmasti mitään pahaa halunnut, mutta entä jos olisikin jättänyt vauvan sellaiseen paikkaa mistä sen itkua ei olisi kuulunut. Vauvaa ei oltaisi ehkä löydetykään ajoissa.

Vierailija
7/12 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin vain kuvitella miltä on äidistä tuntunut.

Onneksi oma vauvani saanut nukkua turvallisesti parvekkeella. Joskus mummolassa kyläillessä jäänyt kerrostalon etupihaan nukkumaan ilman itkuhälytintä niin että olen koko ajan nähnyt kettiön ikkunasta kahvia juodessa hänet.

Olen sen verran hysteerinen, etten jättäisi lastani silti esim kaupan pihaan vaunuihin nukkumaan edes minuutiksi yksin.

Vierailija
8/12 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

halunnu leikkiä äitiä. Aivan karseeta, eikö kukaan muka ole nähnyt, kun kerran kerrostalosta kyse? Onneks vauva löyty läheltä, ettei oltu kiikutettu minnekään kauemmas.

Vierailija
9/12 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että AUTOON EI SAA jättää lasta yksin. Vaunuissa on turvallista, mutta auto voi syttyä palamaan.

Vierailija
10/12 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän neuvolan ulopuolelle jätettyihin vaunuihin oli heitetty tai laitettu lähes vauvan pään kokoinen kivi vauvan pään viereen. Sekö on turvallista???

Vierailija
11/12 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ylhäällä olevalta parvekkeelta voi siis heittää tupakan alakerran parvekkeelle. Tuttavalleni kävi näin että palava tupakka lensi ylhäältä mutta meni onneksi vaunujen viereen eikä vaunuihin.

Vierailija
12/12 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän siis sen, että jos on kaupungilla tai jossain liikenteessä vauvan kanssa, niin sitten vauva ottaa päiväunet vaunuissa ja itse on siinä koko ajan vieressä, mutta että laittaa vauvan ulos ja itse menee sisälle - se menee jotenkin yli ymmärrykseni. No, kukin tyylillään, mutta tuossahan nähtiin mitä siinä voi pahimmillaan käydä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän