Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tällaiset ostajat ärsyttävät Torissa suunnattomasti

Vierailija
19.10.2025 |

Myyn Torissa Toridiilinä/kasvokkain hyväkuntoisia, siistejä tavaroita. En siis mitään vanhaa romua, vaan ehjiä uudehkoja/uusia lastenvaatteita, vauvaperheiden/lapsiperheiden isompia tavaroita jne. Kiitos jokaiselle fiksulle ostajalle, joka solmii kaupat reippaasti ja kaikki hoituu, niin kuin pitää. Sitten on valitettavasti näitä tapauksia:

1.Tinkijät, jotka tulevat kitisemään pientäkin alennusta, eivätkä periaatteesta osta täyteen hintaan. Jos minulla on vaikka myynnissä lasten hyväkuntoinen talvihaalari kympillä, niin kitistään, miksi et myy yhdeksällä eurolla. Herätys. Jos se hinta on jo valmiiksi matala, niin turha sitä on vinkua alaspäin. Nämä jää aina lehdelle soittelemaan, kun pian löytyy joku, joka maksaa mukisematta pyydetyn summan.

2. Ihmiset, jotka suuttuvat, jos et torstaina klo 10.42 ole heti vastaamassa viestiin, kun satut olemaan töissä. Sitten klo 10.55 lähetetään vihaisena uutta viestiä, että onko tämä vielä kaupan. Toiset taas suuttuvat siitä, jos et saa heti vietyä pakettia postiin. Toridiilissä on yllättävän pitkä aika sille, että paketin voi viedä postiin. Taitaa olla pari viikkoa.

3. Minulla ei ole mikään kiire myydä tavaroita. Sitten tulee joku tinkaamaan, että myy minulle tämä uusi, paketissa oleva ja myymälöistä poistunut, OVH hinnaltaan 50 e tuote 15 eurolla, niin tulen heti hakemaan ja saat rahat käteisellä. Minulla ei ole mikään kiire myydä tavaraa ja saada siitä alihintaa, voin hyvin odotella vaikka vuoden sitä, että tulee täyden hinnan maksava ostaja. Aina on lopulta tullut.

4. Sääliä kaipaavat, joiden mukaan minulta pitäisi saada ostettua joku tuote roimalla alennuksella tai saada kaupanpäällisiksi ilmaiseksi toinen tuote, koska ostajalla on vähän rahaa käytössä. Minua ei kiinnosta, miksi hän ei voi maksaa enempää. Jos ei ole varaa ostaa sitä 20 euron vaatesettiä, niin osta joku halvempi. Paras oli, kun yksi ostaja vinkui, miksi myin paksuja, vanhanajan laadukkaasta puuvillasta tehtyjä lakanoita 20 eurolla, kun Rustasta saa uudet vitosella. Niin, eihän niissä Rustan muovilakanoissa ja hyvälaatuisissa, vuosikausia kestäneissä lakanoissa ole mitään eroa. :D

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei Laitoin uuden höyrysilitysraudan myyntiin Ruotsissa 20 euroa. Tilanpuutteen vuoksi. 

Ja alensin sen 8 euroon että pääsen eroon .

-Onko rikki ? Kun oli halpa . Vaikka kirjoitin että on ihan uusi käyttämätöön. Pari soittoa tuli .Ei voida hakea niin kaukaa( 20 km ees takaisin. )

Nyt tulee yksi hakemaan , raskasta myydä kun saa pitää aikataulusta kiinni ja olla varpailaan, Tämäkin muuttanut aikaa 3 kertaa. 

Ihan pilkkahintaan.

Laitoin ensin asioita myyntiin halvalla, koska rahan tarvetta ei ollut. Sitten opin, että ostajst luulevat, että se on rojua, kun on niin halpaa.

Nostin hintoja, ja myynti vilkastui.

Tietenkään liian kallilla ei mene myöskään. Mutta ei pilkkahinnallakaan. Pitää oppia se sopiva taso.

Minäkin myyn ihan plikkahintaan. Ei ole oikeesti sen arvoista jankata ees takaisn  ostajien kanssa. Ensi kerralla lahjoitan  mutta ongelma on se että ei ole autoa millä viedä tavarat esim Kirkolle kirppikseen.

Sopiva taso tälle olisi ollut 25 euroa. No hyvä kun pääsen eroon yhdestä tavarasta,

Vierailija
42/71 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitukseeni ilmestynyt sydän ja ilmeisesti henkilöiden määrä. Mitä tuo sydän tarkoittaa? Suosikki jota seurataan?

Ihmiset merkkaavat itselleen ylös, että tämä on kiva tuote. Yleensä meinaa sitä, että jatkavat selaamista, jos tulisi vielä parempi tuote vastaan. Harva lopulta ostaa, vaikka sen sydämen merkkaisi. Todella kiinnostuneet ei mitään merkintöjä tee, vaan tarjoaa suoraan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn Torissa kauppaa ja tavara liikkuu suht hyvin.

En edes myy millään pilkkahinnalla, vaan fiksusti. Nyt laitoin myyntiin lapsen ehjät, yhden kauden käytössä olleet ulkohaalarit parilla kympillä. Menee kaupaksi parissa päivässä, kokemuksesta tiedän. Hinta ja laatu kohtaa hyvin, kun uutena sama tuote olisi kaupassa 60-70 e.

Tietyn merkkiset/kuosiset tuotteet liikkuvat lähes heti. Jos laitan myyntiin esim. muumiteemaisia vaatteita tietyssä koossa setin, niin menee yleensä parissa tunnissa tai max. parissa päivässä. Hintaa setissä on n. 4 e per vaate. Ehjiä ja siistejä ovat.

Aina on niitä, jotka kitisevät, miksi en voisi myydä sitä haalaria 15 eurolla tai muumivaatesettiä kympillä. Ei tarvitse, kun tiedän saavani pyytämäni hinnan kuitenkin. Aina toki lasken hinnoitteluni niin, että ostaja kokee tuotteen postikulujen kanssa ostamisen arvoiseksi eli myymäni tavara on aina merkittävästi halvempi kuin kaupassa.

Vierailija
44/71 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerää varmasti alapeukkuja, mutta kerätköön. Oon tarkka rahoistani ja seuraan kauppojen hintatasoa tarkkaan. Tiedän siis, mitä tietyt tuotteet maksavat. Joskus saattaa tulla vaikka paikallisessa Prismassa tai Cittarissa joku tuote todella suurella alennuksella vastaan. Luokkaa lapsen merkkikurapuku hintaan 15 e, jos lähtöhinta on ollut 70 e. Ostan tuotteen, pidän laput kiinni ja myyn tuotteen sitten nettikirppiksellä kuten torissa eteenpäin esim. 45 eurolla. Menee nopeasti kaupaksi, minä tienaan muutaman kympin ja ostaja saa halvemmalla tuotteen kuin muista paikoista saisi. Mielestäni kaikki voittavat.

Vierailija
45/71 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitukseeni ilmestynyt sydän ja ilmeisesti henkilöiden määrä. Mitä tuo sydän tarkoittaa? Suosikki jota seurataan?

Tulevat hakemaan jos siirrät tuotteesi "annetaan"-osastolle, muuten ei kiinnosta hakea. (Itse en siirrä enää mitään "annetaan"-osastolle tästä syystä.)

Vierailija
46/71 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri menetti ison summan rahaa toridiilissä, ja siksi en sitä aio ottaa itse, muka turvallinen sekä myyjälle että ostajalle. Kun myyn, ei ketään kiinnosta ostaa ilman sitä, mutta ainakaan ei tule myöskään turhia kyselyitä liikaa, paikalle saisi kyllä tulla noutamaan ja näkemään tavara, tilille maksukin. Oli usean vuoden tauko myynneissä, oli yksi vain vuosien aikana, mutta aikoinaan myydessäni Torin kautta autoa meni jo hermot, oli liian halpa kuntoon nähden sun muuta. Kiinnostuneita oli kymmeniä, mutta kaikki epäilivät hintaa, kun oli muka liian halpa (kuntoonsa nähden ei ollut tingittävää edes satasta). Myin auton lopulta kaverille, ja jäi inho koko Toriin, sen jälkeen myin sitten tuotteita Huutonetissä mieluummin.

Vierailija
47/71 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ihan samaistu ap:n ongelmiin. Minä myyn siksi, etten enää tarvitse niitä tavaroita. En myy siksi, että minun tarvitsisi saada tavaroista tietty hinta.

Tarkoitus on saada kodista ylimääräistä tavaraa pois. Ja jos se tavara on hyväkuntoista, niin on eettistä kierrättää.

En alihinnoittele. Mutta en pyydä käytetystä tavarasta puolta uuden hinnasta, sillä torista tavara pitää saada halvemmalla kuin alennusmyynnistä.

Samaa mieltä. Torissa jos haluaa tavaroista eroon,on osattava hinnoitella. Ei niitä ilmaiseksi tarvitse antaa, mutta hinnan pitää olla halvempi kuin sama tavara alennusmyynnissä. Torissa oli äskettäin myynnissä pusero hintaan 50€. Samaa puseroa myytiin alessa hintaan 29 €. 

Olen hetken seurannut tiettyjen Iittalan tuotteiden hintapyyntöjä torissa. Uusi maksaa 26 €, normihinta ilman alennuksia. Torissa pyydetään samasta 25€. Toinen tuote kaupassa normihinta 18 €, alennusmyynnissä 11 €. Torissa useamoi pyytää 15 €.

Vierailija
48/71 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset merkkaavat itselleen ylös, että tämä on kiva tuote. Yleensä meinaa sitä, että jatkavat selaamista, jos tulisi vielä parempi tuote vastaan. Harva lopulta ostaa, vaikka sen sydämen merkkaisi. Todella kiinnostuneet ei mitään merkintöjä tee, vaan tarjoaa suoraan.

Sydän tarkoittaa sitä että noille lähtee viesti aina kun lasket hintaa.

Sydän = tuon voi ostaa sitten kun myyjä haluaa oikeasti myydäkin sen eli pudottaa 50% tai yli.

Nykyinen hintapyyntö on niin älytön ettei sen pohjalta kannata lähettää vielä edes tarjousta

Vierailija
49/71 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sydän tarkoittaa sitä että noille lähtee viesti aina kun lasket hintaa.

Sydän = tuon voi ostaa sitten kun myyjä haluaa oikeasti myydäkin sen eli pudottaa 50% tai yli.

Nykyinen hintapyyntö on niin älytön ettei sen pohjalta kannata lähettää vielä edes tarjousta

Minun kohdallani sitten taas sydän tarkoittaa sitä, että voin harkita ostavani sitten, kun minulla on rahaa. Mitään naurettavan ylihintaisia en ole ikinä lisännyt suosikeihin.

Vierailija
50/71 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Joskus saattaa tulla vaikka paikallisessa Prismassa tai Cittarissa joku tuote todella suurella alennuksella vastaan. Luokkaa lapsen merkkikurapuku hintaan 15 e, jos lähtöhinta on ollut 70 e. Ostan tuotteen, pidän laput kiinni ja myyn tuotteen sitten nettikirppiksellä kuten torissa eteenpäin esim. 45 eurolla. Menee nopeasti kaupaksi,"

Juurikin näitä on nykyään tori väärällään.

Torista ostaminen on käytännössä tyhmyydestä perittävä lisävero joka on 100-500% kaupan tarjoushinnan päälle.

Aina kun torissa myydään uutta tai "uudenveroista" jossa on laput kiinni, löytää 5 sekunnin googlaamisella kaupan josta sen voi ostaa vähintään puolta halvemmalla ja saa vieläpä täyden takuun.

Vierailija
51/71 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

" Voitko ottaa mitat, ulkomitat, sisämitat, pituuden, korkeuden, syvyyden, leveyden, paksuuden, kannen leveyden, kantapään pituuden, lahkeen sisäpinnan paksuuden, painon grammoina ja kiloina ja kuvaat joka kantilta  kuudessa eri valaistuksessa"

Sitten kun olet ottanut kuvat ja mitat niin ei mitään vastausta.

Ymmärrän kyllä että aina ei tule kauppoja, mutta varsinkin jos olen kuvannut ja mitannut niin olisi kohteliasta sanoa kiitos ei.

Laittaa ne suoraan ilmoitukseen eikä yksitellen jokaiselle kyselijälle.

Vierailija
52/71 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:Montako kauppaa teet ja paljonko käytät aikaa/kauppa viestittelyyn, pakkaamiseen, postittamiseen jne? Mikäli tuohon 2 0000€/vuosi ansioon käyttää vaikka tunnin viikossa, jää tuntiansioksi 2 0000€/52h=38,46€/h, mutta jos käytät vaikka 3h/viikko niin tuntiansio on vain 12,82€/h. Toki tuokin on lisäansiota, mutta onko se kaiken vaivan arvoista on varmaan mielipidekysymys...

Työ on rahan ansaitsemista varten, ja siitä saan hyvää tuntipalkkaa.

Torittaminen on harrastus. Teen sitä vapaa-ajalla, koska minulla on aikaa siihen. Yleensä harrastukset maksavat. Tästä harrastuksesta saa vieläpä vähän rahaakin. 

Sinulle se ei taida olla vaivan arvoista. Minulle se on. Jos en torittaisi, niin käyttäisin senkin ajan telkkarin katseluun.

Vierailija
53/71 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Joskus saattaa tulla vaikka paikallisessa Prismassa tai Cittarissa joku tuote todella suurella alennuksella vastaan. Luokkaa lapsen merkkikurapuku hintaan 15 e, jos lähtöhinta on ollut 70 e. Ostan tuotteen, pidän laput kiinni ja myyn tuotteen sitten nettikirppiksellä kuten torissa eteenpäin esim. 45 eurolla. Menee nopeasti kaupaksi,"

Torista ostaminen on käytännössä tyhmyydestä perittävä lisävero joka on 100-500% kaupan tarjoushinnan päälle.

Aina kun torissa myydään uutta tai "uudenveroista" jossa on laput kiinni, löytää 5 sekunnin googlaamisella kaupan josta sen voi ostaa vähintään puolta halvemmalla ja saa vieläpä täyden takuun.

Itse myyn vaan sellaista tavaraa esimerkissä kuvatulla tavalla, mitä ei enää ole saatavissa mistään tai on joku yksi hajakoko jossain peräseinäjoen prismassa, josta harva sitä pääsee hakemaan.

Vierailija
54/71 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis sakko kurapuvulle oikeasti takuun jossain?

Vierailija
55/71 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi idiootti valitti miksi heitän tuotteen mieluummin roskiin kuin annan hänelle.

Vierailija
56/71 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.Tinkijät, jotka tulevat kitisemään pientäkin alennusta, eivätkä periaatteesta osta täyteen hintaan. Jos minulla on vaikka myynnissä lasten hyväkuntoinen talvihaalari kympillä, niin kitistään, miksi et myy yhdeksällä eurolla. Herätys. Jos se hinta on jo valmiiksi matala, niin turha sitä on vinkua alaspäin. Nämä jää aina lehdelle soittelemaan, kun pian löytyy joku, joka maksaa mukisematta pyydetyn summan.

Monta kertaa nostanut hintaa kun on tingitty vaikka 50e tuotteesta, niin nostanut hinnan jonne 80-90 euroon ja sitten tinkinyt sen 60-70 euroon ja ostaja ollut tyytyväinen, mutta 50e ei mennyt kun ei saanut tingittyä ollenkaan.

Ja näin teen jatkossakin, jos ei kerran selväsi ylilaatuinen ja alihintainen kelpaa.

Vierailija
57/71 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis sakko kurapuvulle oikeasti takuun jossain?

No ei. Korkeintaan sellaisen, että jos täysin uusi marketista ostettu puku repeää heti ekalla käyttökerralla, niin jotain hyvitystä saattaa vaatefirmasta saada. Senkään varaan ei kannata laskea. Nykyisin vaatefirmat yrittävät luistella kuin koira veräjästä ja kysellä ostajalta, mitä tuotteelle on tehty. Jos olisi vaikka pesty väärin tms, niin eivät palauta rahoja/anna uutta tuotetta.

Vierailija
58/71 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua taas ärsyttää se kun titse miellä että tori myynti on ns. kirppis myyntiä. Tarkoitus päästä omista turhista romuista eroon, ei saaada omiaan pois. Toki tämä vain oma näkemys torista.

Osa tavaroista ei ole romuja, esimerkiksi harrastetavaroita usein myydään siksi että saadaan ostettua vastaava mutta erilainen tilalle, tilanne on vähän sama kuin autoissa, niissäkin on käytettynä se tietty hinta, ei niitä 5 vuoden ikäisenä myydä hintaan 50e sen takia, että se on kirppis-romu.

Vierailija
59/71 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa ihmisistä on ja tulee aina olemaan tuollaisia. itse en edes vastaa kuin asiallisiin yhteydenottoihin. 

Sekin ihmetyttää, että aina löytyy "onko vielä myynnissä?"-kyselijöitä, joista ei kuule enää mitään sen koommin jos niille vastaa. Parin viikon/kuukauden päästä sama kysymys uudestaan. Mikä juttu se on?? 

Sain läheltä vastaavan

Vierailija
60/71 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua taas ärsyttää se kun titse miellä että tori myynti on ns. kirppis myyntiä. Tarkoitus päästä omista turhista romuista eroon, ei saaada omiaan pois. Toki tämä vain oma näkemys torista.

Minulla on sama ajatus. Itse myyn itselle tarpeetonta, jos tuote sattuisi olemaan jollekin toiselle tarpeellista. Pyydän muutaman euron vaivanpalkkaa. Ajatuksena on ekologisuus, kierrättäminen, ylenmääräisen roinan valmistamisen väheneminen.

Sama ajatus, naapurikin ihmettelin miksi vaivaudun myymään vaikka 5 tai 10 euron tavaraa ja sanoin hänelle "ei tarvinnut itse kantaa roskikseen tuotakaan ja joku löi vielä vitosen kouraan", siis siivouspalvelua negatiiviseen hintaan :)

ps ja lisävinkki: osan tavaroista vieminen sorttiasemalle on maksullista