Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Veljeni (55v) löysi Thaimaasta "onnensa" - Nyt omat lapset unohdetaan ja rahat katoavat

Vierailija
19.10.2025 |

Veljeni, 55-vuotias, ihan tavallinen suomalainen insinööri, erosi pari vuotta sitten pitkästä liitosta. Viime talvena hän oli Thaimaassa lomalla ja tapasi siellä 23-vuotiaan naisen. Nyt tämä nainen on tulossa Suomeen ja he aikovat kuulemma naimisiin.

Tässä viimeisen puolen vuoden aikana veljeni on muuttunut täysin. Hän on lähettänyt tälle naiselle ja hänen sukulaisilleen tuhansia euroja rahaa erilaisiin hätätarpeisiin ja "pomminvarmoihin" bisnessinvestointeihin.

Mikä minua eniten raivostuttaa, on se, miten tämä vaikuttaa hänen omiin lapsiinsa (16v ja 18v). Veljeni ilmoitti juuri lapsilleen, että hänellä ei olekaan varaa auttaa vanhemman lapsen autokoulussa tai opiskeluasunnon takuuvuokrassa, vaikka oli luvannut. Syy: 'rahatilanne on nyt tiukka'. Tiukka, koska ne lähetetään Thaimaaseen uuden perheen elättämiseen!

Kaiken huipuksi, kun yritin puhua hänelle järkeä ja kysyä tästä hyväksikäytöstä, hän sanoi minulle suoraan, että suomalaiset naiset (kuten minä ja hänen ex-vaimonsa) ovat 'rumia, vaativia, kylmiä ja epänaisellisia'. Tämä uusi nainen kuulemma 'oikeasti arvostaa miestä ja osaa pitää huolta'.

Miten aikuinen mies voi olla näin sokea? Näen jo sieluni silmin, miten veljeni eläkerahat valuvat ulkomaille ja lopulta kun nainen on imenyt kaikki rahat, hän jää yksin jonnekin Thaimaan slummeihin.

Kommentit (260)

Vierailija
141/260 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on kerrankin onnellisen elämässään. Katkeruus on täällä, ei siellä Thaimaassa. 

Siis ne miehethän on aina sellaisia suominaisille kelpaamattomia eronneita, reppanoita tai peräkammarinpoikia. Oman elämänsä artosatosia. Ei niitä kukaan suominainen kelpuuta. Mutta säälittäähän se, kun vierestä näkee, kuinka kusetetaan.

Vierailija
142/260 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Tampereen seudulla on yleisesti tiedossa, että nämä thaimaalaiset naiset menevät suomalaisten kanssa naimisiin vain saadakseen Suomen kansalaisuuden viiden vuoden kuluttua avioliiton solmimisesta, ja kun kansalaisuus on saatu, muija lähtee liitosta ja alkaa myydä itseään jollakin toisella paikkakunnalla.

Omalle kohdalle sattui eräässä ulkomaalaistaustaisten naisten suosimassa tamperelaisbaarissa  muutama kesä sitten aikaisemmin suomalaisen kanssa naimisissa ollut, eronnut keski-ikäinen thaimaalaisnainen Nokialta, joka olisi myynyt itseään 70 eurolla. Tarjous yllätti minut, koska luulin aluksi, että nainen olisi ollut ihan muuten vain kiinnostunut seurastani. Ainakin sellaisen vaikutelman naisesta aluksi sai. Nainen puhui vain englantia ja sitäkin varsin heikosti.

Kun kieltäydyin kohteliaasti tarjouksesta, nainen alkoi naureskella ja puhua jotain äidinkielellään ilmeisesti pilkatakseen minua. Olimme valitettavasti ehtineet jutustelumme aikana vaihtaa puhelinnumeroita, ja kun lähdin baarista asunnolleni, puhelimeen alkoi kilahdella itkunauruhymiöitä, kysymysmerkkejä ja joitain symboleita, joiden merkitystä en ymmärtänyt. Laitoin sitten naisen numeron estolistalle, jotta saisin olla rauhassa.

Tuttaviltani olen kuullut useista vastaavista tapauksista. Kenties härskein kuulemani tapaus oli, kun nuorehko thaimaalaisnainen oli kihloissa tamperelaisen miehen kanssa, mutta kävi välillä Seinäjoella myymässä itseään. Kihlatulleen nainen oli kuulemma selittänyt käyneensä tapaamassa sukulaisiaan, jotka olivat antaneet naiselle rahaa elämiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/260 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näissä jutuissa on monesti niin että isä/äiti/sisarus sairastuu "yllättäen" vakavasti ja tarvitsee rahaa sairaalaan/leikkaukseen. Tai jokin muu ikävä asia johon tarvitaan taloudellista tukea vielä enemmän kuin normaalisti maahan lähetetään.

Lähipiirissäni oli vuosikymmen sitten nainen jonka mies Kaukoidästä. Rouva kyllästyi siihen kun kaikki raha hupeni miehen perheen elättämään ja erosivat.

Juu ja ihan tavan hammaslääkärikin maksaa thaikuissa yli 500€... Toki aina sen verran Pentiltä liikenee että saadaan rakkaan summusta pipi pois. 

Siksi siellä naisilla onkin huonot hampaat.

Ai kun imevät ap:n veljeä, eikä exää?

Vierailija
144/260 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hänhän on tietenkin vapaa ja itsenäinen, ei holhouksessa oleva henkilö ja saa tehdä mitä haluaa. Elatusvelvollisuus päättyy kun lapsi täyttää 18 v vaikka nykyisin näyttää siltä että sitä pitää jatkaa loputtomiin kun nuoriso ei viitsi tehdä töitä. Thaimaa ei ole ilmastoa lukuunottamatta hääppöinen paikka asua ja thaikut tulevat mielellään kieli pitkällä Suomeen, onnelaan. Anna nyt veljesi tehdä omat virheensä itse, kyllä se totuus valkenee jos on huijarinaisesta kyse. Ei kukaan voi elää tai ohjata aikuisen ihmisen elämää. Siperia opettaa.

Just näin! Kerro veljelle, että kannattaa tehdä tiukka avioehto ja monella kielellä, ettei tule kukaan väärin ymmärretyksi. Jo sillä lähtee jotkut thaikut karkuun ja jos ei lähde, niin sit saaneekin jäädä. Jos veli on onnen löytänyt, älä kiellä sitä häneltä. 

Vierailija
145/260 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Ite olet rahoittanut amerikkalaista eläköitynyttä everstiä.

Vierailija
146/260 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hänhän on tietenkin vapaa ja itsenäinen, ei holhouksessa oleva henkilö ja saa tehdä mitä haluaa. Elatusvelvollisuus päättyy kun lapsi täyttää 18 v vaikka nykyisin näyttää siltä että sitä pitää jatkaa loputtomiin kun nuoriso ei viitsi tehdä töitä. Thaimaa ei ole ilmastoa lukuunottamatta hääppöinen paikka asua ja thaikut tulevat mielellään kieli pitkällä Suomeen, onnelaan. Anna nyt veljesi tehdä omat virheensä itse, kyllä se totuus valkenee jos on huijarinaisesta kyse. Ei kukaan voi elää tai ohjata aikuisen ihmisen elämää. Siperia opettaa.

No haista boomeri äitisi pitkä vi tt u. Mene itse töihin, ai niin, et ole koskaan käynyt. 

Vierailija
147/260 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko lasten äiti olisi auttamassa lapsen autokoulussa ja opiskeluasunnon takuuvuokrassa?

Arvaan, ettei yhtään mutta tämähän ei tietysti liity asiaan vaikka samannäköistä rahaa sekin olisi. 

Lapsen autokouluun eikä varsinkaan opiskeluasunnon takuuvuokraan tarvita vanhempien rahaa.

Vierailija
148/260 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä kun iskee se pillukiima, niin ne menee ihan sekaisin. Niitä ei pidättele mikään. Rahat menee ja ihmissuhteet. Sitten kun on lypsetty rahat, niin loppuu tuokin " rakkaus". Näitä tuli nähtyä, kun asuin itse Thaimaassa töiden takia....

Vierailija
149/260 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täysin ok rakastua uudelleen, vaikka sitten ulkomaalaiseen, ja auttaa tämän perhettä. MUTTA ei ole ok hylätä lapsiaan, ensisijaisesti heitä pitää auttaa. Tietenkin.

N50

Vierailija
150/260 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaikkuvaimo tai vaimo Aasiasta on naisten mielestä moraalisesti väärin, mutta aviomies Marokosta, Irakista tai Syyriasta on sitten sitä tasa-arvon sallimaa valinnanvapautta, ei saa kritisoida, on muuten raaaaasssssisssmia itseään.

Vierailija
151/260 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, kuulehan, tää on kyllä ihan naurettavaa! Sun veljes on ihan sekaisin, ja onko sulla nyt itselläsi jotain juomista? Kuka ihme lähettää ton verran rahaa tuntemattomalle naiselle? Aivan. Ja että vielä naimisiin! Mä en voi uskoa, että joku voi olla niin sokea.

Eikö se nyt oo ihan ilmiselvää, että toi nainen haluaa vaan sun veljes rahaa? Ja miten se voi unohtaa omat lapset? Toi on niin väärin! Kyllä se on aika noloa, että se haukkuu suomalaisia naisia, kun itse on mennyt naimisiin jonkun nuoren thaimaalaisen kanssa, joka vaan tahtoo rahaa.

Muista nyt vaan, että asiat ei aina mee niinku luulis. Ja mä mietin, että ehkä säkin oot nyt vähän humalassa, kun kirjoitat tätä! Mutta hei, muistakaa kaikki, että lapset on aina tärkeitä, ei niitä voi unohtaa!

Vierailija
152/260 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaalaiset naiset ovat järjestään rumia. Kovaäänisiä typeriä kikattelijoita, joille Luoja on antanut nälkiintyneen yläasteikäisen lapsen vartalon. Ihmettelen, minkälainen mies voi pitää heitä haluttavina kumppaneina. No, kullekin omansa, vai miten se meni?

Vierailija
153/260 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Thaikkuvaimo tai vaimo Aasiasta on naisten mielestä moraalisesti väärin, mutta aviomies Marokosta, Irakista tai Syyriasta on sitten sitä tasa-arvon sallimaa valinnanvapautta, ei saa kritisoida, on muuten raaaaasssssisssmia itseään.

No kuulostaahan se paljon paremmalta, kun sukunimi on Äl-Ähläm - sen sijaan, että se olisi joku Virtanen tai Korhonen.

Vierailija
154/260 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

#miesvihanäkyväksi

Vierailija
155/260 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että sellainen rasistitarina tänään. 0/5

Se ei ole rasismia, vaan jaettu kokemus ja elämänviisaus. Totuus niistä ja siellä kasvanuista- kaikki haluaisivat köyhyydestä eroon hinnalla millä hyvänsä. Kun joku varakas tielle tulee, aivan varmasti haluttaan tutustua. Olen työskentelyt sieltäpäin kotoisin olevien ihmisten kanssa, olen kuullut niiden kertomia tarinoita. Se ei ole rasismia, he itsekin myöntävät  varakkaiden miesten suosimista. Ja koska sielläpäin on tapana elättää koko sukua, niin sitten köyhät miehet saavat kenkää ja rikkamat suosion. Ap oli oikeassa, jos omat lapset jätettään oman onnen nojaan, on oikeus hänellä avata vähän veljen silmiä ja varoittaa häntä hyväksikäytöstä. Mikä taas sinulla meni herne nenään ja soimaat rasistiksi ihmistä, kenellä on huolia omasta veljestä ja hänen heittelejätetyistä lapsista. Se ei ole rassismia, vaan aito h

Rasismia on leimata koko väestön naiset joidenkin onnen onkijoiden takia, mitä te suomi naiset harrastatte. Etsiihän teistäkin koko ajan kasvava osuus sugardaddy:jä ja voihan teitäkin pitää juoppoina jakorasioina, sekin on "jaettu kokemus".

Vierailija
156/260 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on kerrankin onnellisen elämässään. Katkeruus on täällä, ei siellä Thaimaassa. 

Siis ne miehethän on aina sellaisia suominaisille kelpaamattomia eronneita, reppanoita tai peräkammarinpoikia. Oman elämänsä artosatosia. Ei niitä kukaan suominainen kelpuuta. Mutta säälittäähän se, kun vierestä näkee, kuinka kusetetaan.

Mitä väliä mitä mies tekee rahoillaan siis?

Eivät kelpaa suominaiselle joten....

Vierailija
157/260 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: No jaa, kuulehan, tää on kyllä ihan naurettavaa! Sun veljes on ihan sekaisin, ja onko sulla nyt itselläsi jotain juomista? Kuka ihme lähettää ton verran rahaa tuntemattomalle naiselle? Aivan. Ja että vielä naimisiin! Mä en voi uskoa, että joku voi olla niin sokea. Eikö se nyt oo ihan ilmiselvää, että toi nainen haluaa vaan sun veljes rahaa? Ja miten se voi unohtaa omat lapset? Toi on niin väärin! Kyllä se on aika noloa, että se haukkuu suomalaisia naisia, kun itse on mennyt naimisiin jonkun nuoren thaimaalaisen kanssa, joka vaan tahtoo rahaa. Muista nyt vaan, että asiat ei aina mee niinku luulis. Ja mä mietin, että ehkä säkin oot nyt vähän humalassa, kun kirjoitat tätä! Mutta hei, muistakaa kaikki, että lapset on aina tärkeitä, ei niitä voi unohtaa!

Noissa hyvä pitää mielessä myös, et miten mahdolliset avioehdot pätee. Eli riippuuko esim. jos on solmittu Thaikussa, niin siellä mennäänkin paikallisien pykälien mukaan

Vierailija
158/260 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Thaimaalaiset naiset ovat järjestään rumia. Kovaäänisiä typeriä kikattelijoita, joille Luoja on antanut nälkiintyneen yläasteikäisen lapsen vartalon. Ihmettelen, minkälainen mies voi pitää heitä haluttavina kumppaneina. No, kullekin omansa, vai miten se meni?

Ikävää etteivät miehet pidä sinun BMI 40 vartaloa haluttavana, vaikka rinnat on selässäkin.

Vierailija
159/260 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehillä kun iskee se pillukiima, niin ne menee ihan sekaisin. Niitä ei pidättele mikään. Rahat menee ja ihmissuhteet. Sitten kun on lypsetty rahat, niin loppuu tuokin " rakkaus". Näitä tuli nähtyä, kun asuin itse Thaimaassa töiden takia....

Pillukiima on sitä aitoa rakkautta.

Vierailija
160/260 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

#miesvihanäkyväksi