Mies kävi kaupassa
Tämä tapahtui eilen, lauantaina. Purin kauppakassit, joita oli kaksi. Miehen käsitys ruuasta on siis: 1,5 kilon pakkaus kassleria, 2 pakkausta kanankoipia, 1 pakkaus kanan rintafileitä, 1 kg sikanauta-jauhelihaa, pekonia, leikkelemakkaraa, kinkkua, meetvurstia, 2 lajia grillimakkaraa, 1 kokonainen iso kirjolohi, 3 purkkia smetanaa, mehupurkki, paprkoita, kurkku, ruukkusalaatti, muutama chili, pala inkivääriä 6 kpl riisipiirakoita, sikspäkki olutta ja 4 pulloa erilaisia Alkon tuotteita. Mitä ajatuksia tämä herättää?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
ei mahdu kahteen kauppakassiin tuo määrä, muuten hyvä yritys.
Yhteenkin mahtuu.
Onko sillä suu tuohesta kun osti noin vähän sitä juotavata?
No sun mies ei ainakaan oo pihi. Mun ei ikinä ostais noin isolla rahalla ruokaa.
Hae itse loput. Osti ainakin kalleimmat eli noi lihatuotteet. Pakasta osa.
Nyt tuli vähän oksennusta suuhun tuosta lihamäärästä
Vierailija kirjoitti:
Onpa monipuolista!
Erityisesti nuo paprkoit. Niitä ei ole vielä meillä koskaan näkynyt.
Laiskapaskimmat syö vain valmista, mutta jos tuo itse laittaa niin mikä ettei.
Kalan ja sikanaudan voi pakastaa.
Vierailija kirjoitti:
Järjetön määrä lihaa ja alkoholia. Aika vähän normaalia ruokaa. Onko teillä perhe, vai ostaako mies vain mistä itse tykkää? Lapsiperheen ostoskoriksi huono, sinkkumies saa tehdä mitä tykkää.
Meillä on vain yksi "lapsi", ja hänkin jo siinä iässä, että lähtee (toivottavasti?) pian kotoa. Hän oli mukana kauppareissulla, olivat tulossa mummolasta. Tiedän tasan tarkkaan, että se vihannes- ja mausteosuus oli hänen ansiotaan, mies ei ikinä ostaisi esim. mitään inkivääriä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pakko syödä mitään ja voit mennä itse kauppaan.
Olen käynyt viikolla kaupassa. Ostin mm. leipää, perunoita, porkkanoita, kaalia, juustoa sekä monenlaisia säilyke- ja kuivatavaroita, kuten jauhoja ja tomaattimurskaa. Se leipä on nyt jo vähissä, näkkäriä lienee vielä kaapin perukoilla. Muutama omena löytyy myös. Tänään tehtiin lohiruukkuja: perunoita, kasviksia, lohta, tilliä, smetanaa. Ne makkarat ja leikkeleet menee miesväen käyttöön, en syö niitä ollenkaan, ja lihaa joskus vähän, kanaa vähän enemmän, kala ok. Käytännössä siis vaikkapa pataruuasta valikoin enemmän vihanneksia ja vähemmän lihaa lautaselleni.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa on kaikki muu tarpeellinen, mutta ei perunoita eikä ruisleipää, leipään tietysti helppo tehdä itsekkin. Mutta onko teillä perunat varastossa?
Viikolla ostamaani perunaa oli vielä jäljellä, käytettiin niistä puolet tänään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne vaan mahtui. Yksi iso kauppakassi ja toinen tavallinen muovipussi. No se sikspäkki taisi olla erikseen, ei pussissa.
Anteeksi, mutta nauroin ääneen. En ole ihan varma miksi. Useimmat itse tuntemani miehet ovat aina osanneet ostaa mitä tarvitaan, mutta tuo ap:n miehen ostokset on jollain tapaa hellyttävät. Ja kiva jos on rahaa, jolla mällätä noin!
Edelliset 4 kommenttia siis aloittajalta. (en kirjoita tänne usein, siksi en muistanut tätä etikettiä)
Vierailija kirjoitti:
2 isoa kestokassia,hyvin mahtuu
Vierailija kirjoitti:
Edelliset 4 kommenttia siis aloittajalta. (en kirjoita tänne usein, siksi en muistanut tätä etikettiä)
...öö, siis väliin ehti tuo yksi, jota nauratti ne ostokset. Joo, onhan se tavallaan hellyttävääkin, mutta myös vähän ärsyttävää, kun mies saattaa unohtaa vaikka kahvimaidon, jota on erikseen pyydetty tuomaan, mutta oluet ja makkarat se muistaa aina.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, mutta nauroin ääneen. En ole ihan varma miksi. Useimmat itse tuntemani miehet ovat aina osanneet ostaa mitä tarvitaan, mutta tuo ap:n miehen ostokset on jollain tapaa hellyttävät. Ja kiva jos on rahaa, jolla mällätä noin!
Joo no, ei ole mitenkään liikaa rahaa mällättäväksi, mutta syy miksi tein tämän aloituksen, on, että tässä näkyy niin selvästi, mitä asioita joku pitää tuiki tarpeellisina ostoksina. Niihin riittää aina rahaa, mutta pihiyden puuska voi iskeä, kun pitää päättää, tarvitaanko yksi ylimääräinen muovipussi.
Mihin te niitä karjalanpiirakoita tarviitte??????