Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Facebookin tms ryhmän sisällön poistaminen syyttä

Vierailija
18.10.2025 |

Onko siulla käynyt noin? Miulla tänään, ylläpito poisti laittamani maisemakuvan paikkakunnan ryhmästä, en kyllä ymmärrä miksi. Ottaen huomioon, että niin muutkin laittelee ryhmään luonto/masema kuvia..ja kuvani oli siis otettu kyseisellä paikkakunnalla. Olikohan sitten joku muu typerää kirjoittanut kuvaani, et siksi kuvani poistettiin. Huomiona että en itse mitään kuvaani kirjoittanut. Muutaman tunnin sisällä kuvan laittamisesta oli siis kuvani poistettu,ja sain ilmoitus varoituksen ylläpidolta. Tässä on tullut kohtuuton toiminta ylläpidolta/peräti etten ole tervetullut ryhmään ollenkaan? 

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ub

Vierailija
22/56 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha miettiä tuollaisia. Poistu ryhmästä ja etsi uusi tai perusta uusi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
24/56 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon pari kertaa lentänyt ulos kahdesta eri ryhmästä sen jälkeen kun laitoin kuvan aiheeseen liittyen olkoot vaikka tässä tapauksessa puutarhanhoito, yritin liittyä takaisin toiseen ryhmään, mutta minut oli estetty tai jotain kun ei hyväksytty sinne ryhmään. Voin sanoa siis omasta kokemuksesta, että tuollaista ihmeellistä, yliampuvaa, kiusaavaa toimintaa ryhmissä esiintyy paljonkin, olen myös kuullut vastaavanlaista muidenkin suusta. 

Vierailija
25/56 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Facebook ryhmien ylläpitäjät saa poistaa mitä haluaa ja millä perusteella haluaa, jotkut on tarkkoja siitä. 

Aina voi kysyä ylläpidolta miksi, ei sitä oikein kukaan muu tiedä miksi jotain on poistettu.

No eikö voi sitten kertoa säännöissä tms, jos vaikka kuviin pitää merkitä paikkakunta tmv, että ne hyväksytään? Jos mielivaltaisesti oman mielen mukaan poistetaan julkaisuja, niin mistä sitten ryhmän jäsenet osaa toimia "oikein"? Vai päteekö jonkun ns pärstäkerroin sen kenen julkaisuja ei poisteta? 

Vierailija
26/56 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut poistettiin vuosia sitten yhdestä ryhmästä (ei ollut fb), sillä perusteella et ruokaohjeeni oli sopimaton ryhmään!? (ylläpito noin kertoi) kuuluin siis ruuanlaitto ryhmään. Ja kyseessä oli siis lasagnen ohje. 

Vierailija
27/56 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
28/56 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä liity aiheeseen suoraan mut aikoinaan mua kiusattiin irc-galleriassa useamman random ihmisen toimesta, mm haukuttiin karmeilla sanoilla. Pointtina etten ite mitään niille kirjoitellut/tuntenut heitä ollenkaan. Ilmiannoin käyttäjät, ja laitoin estolle, auttoi hetkeksi, sitten alkoi tulla uusista profiileista jälleen kiusaamis viestejä. Lähdin sitten kokonaan palvelusta, mulle riitti, ja aloin muutenkin käyttämään silloin jo enemmän fb. 

Vierailija
29/56 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeä aihe. Kyllä tollasta mielivaltaista toimintaa on. 

Vierailija
30/56 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
31/56 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta valehdeltiin ylläpidolle netin eräässä ryhmässä ihan palturia, niin minut erotettiin ryhmästä. Vähän myöhemmin ylläpito yritti pyytää anteeksi minulta mokaansa, en enää mennyt takaisin ryhmään ja vastasin vain, että hieman liian myöhäistä tulla pahoittelemaan isoa mokaansa, kun ei uskottu puheitani, että en ole mitään väärää tehnyt ryhmässä. Voisi yleensäkin ylläpitäjät mennä välillä itseensäkin, eikä sokeasti uskoa heti kaikkea mitä muut mahdollisesti suoltaa heille. 

Vierailija
32/56 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta on

Vierailija
33/56 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anonyymin sosiaalisen median sulatan - kuten tämän palstan. Voin vaihtaa mielipiteitäni vapaasti vaikka joka päivä ilman stressiä ja selityksiä. Facebookissa olisin some-avatarini orja tosielämässä, tai ainakin sanaton sopimus tuntuu olevan että someavatar on yhtäkuin tosielämän persoona.

Vierailija
34/56 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noissa ryhmissä on muutenkin aivan ihme kiusaamismeininki. Joillakin ei tunnu olevan muuta tekemistä kuin kommentoida törkeästi siellä ihmisille. 

Just tänään kommentoin asiallisesti eräässä ryhmässä ylläpitäjän tapaa huomautella ja nokkasta joka asiasta aikuisille ihmisille. Olo oli kuin pahaisella naisvaltaisella työpäaikalla. 

No, tuli vastaus että minulla taitaa olla huono päivä, pitäisi lähteä ulos... Ja päälle kolmen viikon bannit. Todellakin häivyin, en ole masokisti. Ja ryhmä mainostaa itseään vielä " vapaampana' ryhmänä. No just. 

Aika iso osa ylläpitäjistä taitaa nauttia" vallan tunteesta". Aikä köyhää... 

Vierailija
35/56 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jouduin näin seniorina eräässä liikunta ryhmässä (netissä) parin selvästi päästä sairaan ihmisen kiusaamisen uhriksi. Kirjoittelivat ryhmään suoraan mm. kuinka tämmöinen ikivanha kääkkä ei kuulu tänne ryhmään, ei se mitään oikeasti liiku, pysyisi kiikkustuolissaan kotonaan, ei ole kuin sontaa/ilmaa täällä jne jne. Ylläpidosta ei ollut mitään apua eikä käskystäni kirjoittajille lopettaa  kiusaamiseni. Eikä muutkaan käyttäjät mitään tehneet asialle. Lähdin sitten ryhmästä. 

Vierailija
36/56 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
37/56 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä aihe! 

Vierailija
38/56 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä jouduin näin seniorina eräässä liikunta ryhmässä (netissä) parin selvästi päästä sairaan ihmisen kiusaamisen uhriksi. Kirjoittelivat ryhmään suoraan mm. kuinka tämmöinen ikivanha kääkkä ei kuulu tänne ryhmään, ei se mitään oikeasti liiku, pysyisi kiikkustuolissaan kotonaan, ei ole kuin sontaa/ilmaa täällä jne jne. Ylläpidosta ei ollut mitään apua eikä käskystäni kirjoittajille lopettaa  kiusaamiseni. Eikä muutkaan käyttäjät mitään tehneet asialle. Lähdin sitten ryhmästä. 

Varsin ne muutkin käyttäjät ja ylläpito myös oli osallisena kiusaamisessa, sillee passiivinena osapuolena. 

Vierailija
39/56 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tästä aiheesta ei synny keskustelua? 

Vierailija
40/56 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP