Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä erottaa väsymyksen, uupumuksen ja masennuksen?

Vierailija
18.10.2025 |

Olen niin väsynyt etten jaksa tehdä mitään työpäivän jälkeen, työn vaatima rooli ja sisältö vie koko keskittymisen ja voimat. Illalla olen väsynyt, poissaole, kiukkuinen ja ahdistunut. Tuntuu että elämä on pelkkää työtä ja muulle ei riitä voimia. Onko tämä vain normaalia väsymystä vai jotain enemmän? 

Mistä tiesitte että on aika mennä lääkäriin? 

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja mistä erottaa, onko vain laiska...En siis syytä masentuneita laiskoiksi vaan mietin asiaa omalta kohdalta että onko tässä väsynyt, uupunut vai pelkästään laiska. 

Saatan olla laiskakin mutta jotenkin en usko että sekään on se perimmäinen syy kun kuitenkin teen ja huolehdin asioista. Mutta voihan silti olla että on vaan sitäkin. 

Vierailija
22/22 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rauta-arvoista ferritiiniarvo on se jota moni ei tiedä tarkistuttaa. Minulla oli sama juttu ja sain lääkkeet. Meni melken vuosi ennen kuin olin taas voimissani. Se on hidas parantaa. Arvon pitäisi olla 7-100, minulla oli 5.

Masennukseen on myös saatavilla lääkkeitä. Masennuksen tunnistaa parhaiten siitä ettei halua tehdä mitään eikä nähdä ketään. Koko ajan vain ketuttaa.

Uupumus tulee siitä kun sinulta vaaditaan liikaa, joko töissä tai omalta taholtasi. Jos mahdollista, hellitä. Ota vapaata. Mene lomalle huolistasi ja velvollisuuksistasi. Päätät vain, ettet välitä murehtia.

Terv. Kaiken kokenut

Hematologi ja sisätautien eriklääkäri Tom Wideniuksen mukaan ferritiinin pitäisi olla sadan kieppeillä. Tiedän useita ihmisiä, joilla ferritiini on 150-200 välillä. Itse syön rautaa ties monettako vuotta ja sain nostettua arvon 60:een. Eipä pysy siellä jos lopetan rautatabletit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan