Oletko valmis uhrautumaan miehesi työn vuoksi?
Mitä miehesi tekee työkseen? Olisitko valmis muuttamaan miehen työn takia? Jopa ulkomaille? Otatko muksematta vastuun arjen pyörityksestä?
Kommentit (9)
vaikka minulla on hyvä koulutus ja ammatti, en koe niitä ollenkaan niin tärkeiksi.
ap tässä on aloittamassa suhdetta mieheen, jonka työ vaatii välillä ehdotonta " henkistä poissaoloa" ja keskittymistä ja ulkomaanreissuja. saa nähä miten käy.
Onneksi olen nyt saanut itse täällä ulkomailla työt ja aloitan ne, kun kuopus täyttää kolme.
Jos haluaa elää rakastamansa miehen kanssa perhe-elämää niin pitää toimia sen mukaisesti. Voisin muuttaa hänen mukanaan myös ulkomaille, sillä minulla on ollut riittävä ura jo täällä kotimaassa. Minulla ei ole mitään näyttämisen tai pätemisen tarvetta enää. Jos miehen tulot antaisivat myöten elättää myös minut niin lähtisin erittäinkin mielelläni.
En nyt tiedä, uhraudunko sanan varsinaisessa merkityksessä, mutta toisinaan kaipaan jo kodin ulkopuolelle töihin itsekin. Mutta mies tekee töitä kellon ympäri, ja haluamme, että edes toisella vanhemmista on aikaa lapsille. Enkä suoraan sanottuna tiedä, kuinka arkemme pyörisi, jos minäkin kävisin töissä. En ole uraihminen eikä työ sinänsä ole minulle tärkeää, saan elämääni merkitystä muualta, mutta jotain vaihtelua ja " omaa elämää" kieltämättä kaipaisin. Ehkä osa-aikatyö olisi vaihtoehto.
mutta mies on oikeasti alkamassa hyvän uran, jota en menis pilaamaan. toki olen hänestä ylpeä. vaikka musta ei tulisi muuta tässä elämässä kuin sen miehen vaimo.
ap
Mutta laita hänet maksamaan itsellesi eläkevakuutusta, jos sen päätöksen teet.
Vaikka meillä menisi kuinka hyvin, niin haluan, että minulla säilyy kyky elättää itseni ja tarvittaessa lapseni jos mies ei jostain syystä olisikaan enää tienaamassa minullekin elantoa.
En siis ole valmis luopumaan vakituisesta hyvästä työpaikastani ulkomaille muuton vuoksi.
Joissain pienemmissä asioissa voin joustaa, mutta odotan myös miehen tarvittaessa joustavan.
mutta kyllä tukemaan hänen uraansa. Ja olisin valmis ulkomaille.