Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tupakoinnin lopetus, vieroitusoireet

Vierailija
17.10.2025 |

Oon ollut reilu viikon polttamatta, ei mitään korvaushoitoa. 

Ensimmäinen viikko oli helppo, fyysisiä vieroitusoireita ja jäätävä aivosumu. Ei mitään, mitä ei hyvällä motivaatiolla pystyis selättämään. 

Sit alkoi toinen viikko. Ekaa kertaa mun on tehnyt oikeasti tosi paljon mieli käydä tupakalla ja sen kanssa vielä pärjään, mutta mulle tulee myös ihan naurettavia vitutusaaltoja lähes tyhjästä ja joskus saan silmittömiä raivokohtauksia, ja tää on ihan kauheeta. En oo yhtään tällainen ihminen, noi kohtaukset tuntuu tosi pahalta ja niistä on vaikea mennä läpi. Se raivo on niin suurta, että voisin hyvin lyödä vaikka nyrkin ikkunasta läpi tai tehdä jotain muuta hyvin aggressiivista jos joku yhtään provosoisi enemmän. Onneksi mun läheiset tietää mikä prosessi mulla on meneillään ja pääsen irtautumaan omaan tilaan sen alettua mutta tää on ihan hirveetä. Niinä hetkinä mietin vaan, että mun polttaminen on pienempi paha kuin se että oon tällainen hirviö.

Tää tuli vielä tosi isona yllätyksenä koska ekalla viikolla tällaista ei ollut. En osannut yhtään odottaa, että näin pitkän polttamattomuuden jälkeen yhtäkkiä alkais näin karmeet oireet.

En tiedä miksi kirjoitan tänne, pakko vaan saada purkaa. Onko ketään saman läpi käynyttä joka vois sanoa että tää on normaalia, menee joskus ohi ja tästä selviää järjissään? Ehkä vertaistukea, kohtalotovereita? 

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi