Ilona 'tienaa' Vintedissä yli 5000 €
Itse pohdin sitä, paljonko Ilonalla on kulunut rahaa näiden romppeiden ostamiseen. Vintedissä myytävien tavaroiden koko on kuitenkin pieni eli isommat ja kalliimat huonekaluhankinnat ovat poissa. 5000€ on ihan järkky summa.
https://anna.fi/ihmiset/talous/ilona-tienasi-vintedissa-yli-5000-euroa
Kommentit (11)
Mun pitäs kanssa aloittaa myynti siellä. Kummasti tullu 20 vuoden aikana kerättyä kaikenlaista. Avasin ullakon ja nyt vasta aukes silmät paljon siellä lojuu käyttämättömiä kenkiäkin. Mä olen varsinainen kenkien ostaja ja sit kuiten pidän vain muutamia kenkiä. Ja pieneksi jääneitä takkeja. Siskoltakin otin takin " jos nyt joskus mahdun siihen". No en ole mahtunut. Lapset siivos huoneitansa. Pari täyttä pahvilaatikkoa jäi lojumaan keskelle lattiaa. Sielläkin olis myytävää.
Tuo on varmaan joku sekopäinen hamstraaja.
Tavaraa voi kertyä tuollaiseen myyntimäärään mm jos perhe ja suku antaa tavaraa ,jota ei itse viitsi kierrättää.
Mulla on ollut varakkaan tätini vaatteita myynnissä ja vanhempieni jäämistöä.
Niin, kaikilla se huushollissa oleva ylimääräinen tavara ei ole itse hankittua.
Itse olen myynyt ihan vaan sukulaisten kantamaa lahja- ja perintötavaraa autotallillisen verran.
Jatkuvasti ostaa ja sitten myy. Elämää sekin näköjään.
Vierailija kirjoitti:
Niin, kaikilla se huushollissa oleva ylimääräinen tavara ei ole itse hankittua.
Itse olen myynyt ihan vaan sukulaisten kantamaa lahja- ja perintötavaraa autotallillisen verran.
Tuossa tosin lukee että ilona ostaa myös ja sitten myy/lahjoittaa eteenpäin.
Jos tuotteen keskihinta olisi tuon 2,5 e (Ilona kertoi, että hinnat edullisia 1-5 e), niin saadakseen 5000 e pitää myydä 2000 tuotetta. Pikaisella mietinnällä vaatekomeroistani löytyy noin 20 myytävää vaatetta ja muuta tavaraa ehkä 100 kpl, tuhansiin en pääsisi missään nimessä. Kaiken lisäksi kotini on iso, varastotilaa löytyy, mutta ei tilaa tuollaiselle määrälle säilöttyjä esineitä.
Enkä halua elää elämää, jossa ostan netistä pakettina tavaraa, pidän paketista 2 lelua ja myyn loput pieninä erinä edelleen. Se edellyttäisi jo jonkinlaista lajittelu- ja säilytystilaa puhumattakaan paketoinnin vaivasta.
Jos jollain on Vintedissä myynnissä satoja tuotteita, niin ohitan hänet samantien. Trokari mikä trokari.
Eli kyseessä on ostomania. Saa osan rahoista takaisin myymällä eteenpäin.
Siellähän täytyy olla enemmän artikkeleita myytävänä, koska kaikki ei mene kaupaksi ehkä joka neljäs tuote.
Jos ostan vaatteen 10 eurolla ja myyn sen eurolla, koska eipä ollut kiva, niin en koe tienaavani vaan kuluttaneeni 9 e turhaan.
Kuinka paljon Ilonalla on täysin tarpeetonta tavaraa, jos on myynyt 5000 euron edestä? Tuollainen myynti viittaa jo lähes ammattimaiseen toimintaan. Ensin ajattelin, että on Vintedin maksettu "kaupallinen yhteistyö". En lähtisi itse kehumaan julkisesti myyntituloillani.