Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ällöttää nykyään, mitä teen?

Vierailija
16.10.2025 |

Mieheni on viimeisen parin vuoden aikana alkanut aiheuttamaan minussa negatiivisia tuntemuksia. En halua häntä enää kuten ennen. Hän on lihonnut (laiskuuttaan, ei sairautta tmv.), kuorsaa, kärsii impotenssista, hengitys haisee (vaikka pesee hampaitaan ja on juuri käynyt hammaslääkärissäkin) Hän syö kaikki herkut meidän kaapeista eikä tee kotitöitä, jollen sitä erikseen pyydä. Olen miettinyt pidempään eroa, mutta käytännön järjestelyt pitävät minut tässä. Mitä ihmettä teen? En voi toiselle mitenkään ystävällisestikään yrittää kertoa, että hän ei enää miellytä minua muutosten takia. Hän ei kai itsekään ole tyytyväinen kertyneeseen painoonsa, mutta silti imuroi kaapit tyhjiksi karkeista ja kekseistä monta kertaa viikossa. Pakkasesta katoavat jäätelöt ja vierasvarat. Näistä olen sanonut, hän loukkaantuu ja käytös jatkuu. Liikuntaa saa puolestani harrastaa niin paljon kuin haluaa, sen olen aina yrittänyt järjestää (eli hoidan tuolloin lasten kuskaukset hoitoon ja harrastuksiin jne.). 

Pakko purkaa ajatuksia jonnekin Pelkään, että olen viiden vuoden päästä katkera akka ;/

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole antaa neuvoja, mutta kuulostaa aika epäreilulta sinua kohtaan, että toinen laiskottelee ja päästään itsensä tuohon kuntoon. Ei puolisoaan, ihmisen pitää olla myös rakastamisen arvoinen.

Vierailija
2/15 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäkä jäkä jäkä....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla stressisyömistä tai muu tunneperäinen ahmiminen. Onko teillä ollut jotian muuta kriisiä joka olisi voinut aiheuttaa tuon?

Ikävä negatiivisuuden kehä jos mies on alkanut tunnesyömään negatiivisiin tunteisiin, lihoo syömisistään, sinä ärsyynnyt lihomisesta, mies ahdistuu sinun ärsyyntymisestäsi, syöminen kiihtyy jne jne jne.

Oletteko jo pidempään yhdessä ja tunnistatko puolisostasi vielä ne jutut miksi rakastuit häneen?

Vierailija
4/15 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sianjättöaika.

Vierailija
5/15 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipaino on vain ja ainoastaan miehen itsensä syytä, ja vain hän itse voi päättää parantaa tapansa. Herkkujen "imuroiminen" kaapeista omiin suihin on sitä paitsi yksiselitteisesti epäkohteliasta muita taloudessa eläviä kohtaan. 

Seuraava askel on kertoa miehelle, että nykymeno ei yksinkertaisesti vetele. Se on tulos tai ulos eli itsekurin kohennus tai ero!

Vierailija
6/15 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme olleet yhdessä kohta 20 vuotta. Mies on aina syönyt epäsäännöllisesti, mutta viime vuosina tilanne on mennyt huonommaksi. Ei meillä lapsetkaan syö herkkuja kaapeista tuosta noin vaan, mutta miehen takia olen alkanut piilottamaan esim. karkkeja. Joskus hän syö lastenkin herkut, mikä on mielestäni vielä enemmän väärin. Sitten hän ihmettelee, kun en osoita kiinnostusta häntä kohtaan kuten ennen. En siis ole sanonut suoraan, että hän ällöttää, vaan olen yrittänyt houkutella liikkumaan kanssani, tehnyt terveellisempää ruokaa jne. En ajatellut olevani näin pinnallinen, mutta ulkonäköä enemmän varmaan harmittaakin se, ettei oikeasti viitsi nähdä kunnolla vaivaa itsensä, hyvinvointinsa ja sitä kautta myös minun ja muun perheen eteen..

Vierailija
7/15 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläsi on oikeus olla sen painoinen kuin haluaa. Se on sitten jätön paikka jos ei mies enää houkuta.

Vierailija
8/15 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on lihonnut mutta liikkuu ja harrastuksia on. En vaihtaisi miestäni mihinkään vaikka on työtönkin mutta on aktiivinen ja tekee pimeitä töitä välillä. Käy kalassa ja tuo kalaa ruuaksi usein joten säästämme rahaa koska kala on kallista kaupassa ja tykkään kalaa syödä itse paljon. Tekee kotitöitä myös aina joten en voi sanoa mitään huonoa miehesstäni.

Vierailija
9/15 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikas epätasaista miten te kehorauhan vaatijat luette miehelle vähintään rikokseksi mahan.

Aina kun listaatte miehiin liittyviä pahuuksia niin joukossa on keski-ikä(???) ja kaljamaha!

Vierailija
10/15 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni on lihonnut mutta liikkuu ja harrastuksia on. En vaihtaisi miestäni mihinkään vaikka on työtönkin mutta on aktiivinen ja tekee pimeitä töitä välillä. Käy kalassa ja tuo kalaa ruuaksi usein joten säästämme rahaa koska kala on kallista kaupassa ja tykkään kalaa syödä itse paljon. Tekee kotitöitä myös aina joten en voi sanoa mitään huonoa miehesstäni.

Oliko siis hevonen vai ihminen tässä? 

Että ei lihoiksi kun jaksaa vetää rekeä vielä!

Vierailija
11/15 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on varmaan vaihdevuodet. 

Vierailija
12/15 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkeran akan aamusatu.

Vierailija
13/15 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä easymodet turtuu jo nuorena ylitarjontaan niin että tavalliseen ihmiseen tyytyminen on mahdotonta.

Vierailija
14/15 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroat tietysti. Jos päätät jäädä, niin lopetat niiden herkkujen ostamisen. Mitä ei ole, ei voi syödä/juoda. Kaikkein tärkeintä kuitenkin, että ET ainakaan miestä ala hyysäämään! Hyysäämällä vain pahennat asiaa, siinä nimittäin poistuu vihoviimeinenkin toivonkipinä siitä, että mies ikinä ottaa itseään niskasta kiinni.

Vierailija
15/15 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos ei vain osta herkkuja kaappeihin? Jos kauppa on sinun vastuulla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä