Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tiedän, suhtautuuko työkaveri vain ystävällisessä mielessä vai onko kiinnostunut?

Vierailija
16.10.2025 |

Työskennellään isossa työyhteisössä. On siis sosiaalinen kyllä ja juttelee kaikkien kanssa. Minun kanssani ei juttele kovaäänisesti ja heitä vitsiä, on enemmänkin sellainen rauhallinen ja puhuu matalalla äänellä. Nauraa kyllä usein jutuilleni. 

Usein vilkuilee ja jos katson häntä kääntää pään pois. tulee melkein joka kerta juttelemaan, kun satutaan olemaan samaan aikaan työpaikalla. Etenkin keväällä kiusoitteli paljon kun oltiin töissä, siis sanallisesti ja kerran meni huomaamatta eteeni niin, että olisin törmännyt häneen jos en olisi nostanut katsetta.  Kesälomien jälkeen oltiin jotenkin vaivaantuneita toistemme seurassa, siis hiljaisia. Nyt kuitenkin ollaan juteltu enemmän ja molemmat rennompia. 

Kehuu töitäni usein hienoksi ja upeaksi. Ei kuitenkaan koskaan ole sanonut mitään ulkonäöstäni tai koskettanut. Ei myöskään tule koskaan todella lähelle. Usein kääntyy kuitenkin minua kohti tai tulee vastapäätä. Katsoo kyllä aina kun tulen paikalle tai jos jutellaan niin silmiin pitkään. On sellainen lempeä ja hymyilevä, mutta ehkä vaan kaverillisesti.. 

Ei kuitenkaan koskaan laita viestiä tai ota yhteyttä. Jakaa jotain asioita elämästä tai töistä mutta vaimosta ei koskaan puhu mitään. 

Olen itse ihastunut mieheen, enkä aijo tehdä asioille mitään. Silti on inhottavaa kun entiedä, tulkitsenko ystävällisyyden nyt väärin vai voisiko mies tuntea samoin, vaikka ei tee mitään? Haluaisin itse päästä tunteista eroon ja omalla kohdalla tiedän sen helpotttavan, jos tietäisin aika varmasti. 

Jos mies on lempeä / sellainen tukea antava siksi, että meillä on ikäeroa yli kymmenen vuotta? tiedostan olevani kaunis, mutta suoraan sanoen en tiedä tai tunnista flirtin eroa ystävällisyydestä. Tietenkin suora ehdotteli eri asia, mutta tämä mies ei vaikuta sellainen pelailijalle. 

vain asiallisia vastauksia. 

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et, aio tehdä mitään? Pyydä kahville. Siitä tietää mikä on tilanne. Joko heti sanoo kyllä, empii sanoen, että katsotaan myöhemmin tai sitten kieltäytyy. Ei noloa kummallekaan. 

Vierailija
2/24 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävällisyydeltä vaikuttaa näin sivusta juttua lukevan silmiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et, aio tehdä mitään? Pyydä kahville. Siitä tietää mikä on tilanne. Joko heti sanoo kyllä, empii sanoen, että katsotaan myöhemmin tai sitten kieltäytyy. Ei noloa kummallekaan. 

Koska sillä on vaimo ja itsellä avopuoliso. Koen vaan itseni typeräksi, kun mietin että jos mies kokoajan suhtaudut vain kaverillisesti ja itse kuvitellut omassa päässä ihan muuta. Mitenhän tunteista pääsee eroon? :( ap

Vierailija
4/24 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska sillä on vaimo ja itsellä avopuoliso. Koen vaan itseni typeräksi, kun mietin että jos mies kokoajan suhtaudut vain kaverillisesti ja itse kuvitellut omassa päässä ihan muuta. Mitenhän tunteista pääsee eroon? :( ap

Älä mieti sitä. Olet vaan tylsistynyt työhösi ja haet piristystä. Saahan sitä olla ihastunut ja vaikka höpötelläkin, muttei pidä työkaveriin sekaantua. Kyllä se haihtuu se fiilis ja olet tyytyväinen ettet tehnyt mitään.

Vierailija
5/24 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin sanoa, että viimeistään sitten kun tuo sama on tapahtunut 10-15 eri miehen kanssa, voit todeta, että mikään niistä jutuista ei tarkoittanut yhtään mitään. Joillakin miehillä on vain tarve ylläpitää jonkinlaisia säpinää työpaikalla. Jotakin ihastumista kyllä, mutta ei siitä seuraa mitään sen kummempaa tai aloitetta. Ei kannata jäädä miettimään näitä.

Vierailija
6/24 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paitsi tuo vilkuilu. En ole koskaan vilkuillut ketään, johin en ole ollut ihastunut. 

Vierailija
7/24 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos sulla on avopuoliso niin ei kannata miettiä sitä toista miestä sen enempää. Ihan sama mitä hänellä on mielessä, ei vaikuta sinun elämääsi kun lopetat kaiken arvailun ja haihattelun ja alat suhtautua neutraalin ystävällisesti.

Vierailija
8/24 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla ihastunut, ehkä useampaankin ihmiseen jopa samalla kertaa, mutta ei voi tai halua tehdä asialle mitään. 

Tai ehkä on huomionhaluinen narsisti, joka tykkää saada huomiota monelta ihmiseltä. 

Onko sulla muita ihastuksia? Ehkä kannattaa panostaa johonkin toiseen. 

Vierailija
9/24 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä? Kumpikin olette varattuja niin kannattaako tuolla enempää päätänsä vaivata. Aina noita ihastumisia tulee ja menee. 

Vierailija
10/24 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi tuo vilkuilu. En ole koskaan vilkuillut ketään, johin en ole ollut ihastunut. 

Tätä mietin itsekin. En itsekään vilkuile sen hirveämmin jos ei yhtään kiinnosta. Mutta ehkä mies on tosiaan vaan ystävällinen ja mä mukavaa seuraa töissä, kun usein ehdottaa yhteisiä projekteja vaikka molemmat voisi ne yksinkin hoitaa. 😅 Ja ehkä vaan ollaan samanlaisia, melkein aina osuu haaveet ja tykkäämiset yhteen. Ja tiedän ettei pitäisi miettiä, eihän hän välttämättä mieti millään tavalla minua. Ei olla esim. Facebookissa kavereita, mutta mainitsee jos olen tehnyt jonnekin julkaisun ja ottaa puheeksi.

mutta kiitos vastauksistanne. Miten voisin hänet unohtaa ja päästä tunteista eroon? Keskityn kyllä aina töihini. 

Ap 

Vierailija
11/24 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. En ole helposti ihastuvaa sorttia ja yli kymmeneen vuoteen ole ollut kenestäkään kiinnostunut paitsi omasta kumppanista, kunnes nyt. :/ Ap

Vierailija
12/24 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä tuntuisi jos sinun puolisosi viettäisi päivänsä työkaveriaan ja hänen jokaista katsettaan ja sanaansa miettien ja hänestä haaveillen? Mitä toivoisit puolison silloin tekevän, ottavan etäisyyttä vai lietsovan tunteita päivä päivältä suuremmiksi? Toimi itse niin kuin toivoisit puolisosi tekevän.

Vierailija
13/24 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltä tuntuisi jos sinun puolisosi viettäisi päivänsä työkaveriaan ja hänen jokaista katsettaan ja sanaansa miettien ja hänestä haaveillen? Mitä toivoisit puolison silloin tekevän, ottavan etäisyyttä vai lietsovan tunteita päivä päivältä suuremmiksi? Toimi itse niin kuin toivoisit puolisosi tekevän.

Tiedän kyllä. En oikein tiedä miten voisin olla enää etäisempi. En hakeudu itse hänen seuraan enkä pyydä työjuttuihin mukaan, vaan toisinpäin. Enkä kuitenkaan koskaan ole hänelle flirttaillut vaan ollut vain ystävällinen. Ap

Vierailija
14/24 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis jäähdyttelet välejä pikkuhiljaa. Et lähde mukaan juttuihin, vastailet ja juttelet niukemmin etkä hymyile koko ajan, keskityt omiin juttuihisi. Pidä kuulokkeet korvilla jos voit ja viestitä olemuksellasi ettet kaipaa seuraa. Perusystävällinen on pakko olla työkavereita kohtaan olla, mutta kommunikaatiossa on senkin sisällä aika paljon eroja. Eikä varmaan ole mikään pakko tehdä yhteisiä projekteja jos käsky ei käy esimieheltä? Sanot vaan että sulla on nyt tarpeeksi hommaa, jos yrittää ehdottaa jotain tarpeetonta yhteistyötä. Yhteiset kahvittelut ja lounaat ym. pikkuhiljaa vähemmäksi tai kokonaan pois.

Vierailija
15/24 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäydy niin kuin kyseessä olisi joku etäinen tuttava, ei mitään pitkiä silmiin tuijotteluita, henkilökohtaisten asioiden jakamista, syvällisiä keskusteluita, ylimääräistä vapaaehtoista hengailua, vitsailua, tuttavallista käytöstä, yhteisiä projekteja ym. Muutos ja etääntyminen täytyy tehdä pikkuhiljaa, muuten se alkaa herättää kysymyksiä ja joutuu selittelemään käytöstään.

Vierailija
16/24 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kokemuksesta, että kun tuo juttu syystä tai toisesta loppuu, niin tulee työpaikalla joku uusi mies, joka alkaa kiinnittää sinuun huomiota ja aloittaa samanlaisen jutun kuin se edellinen. Ja sen jälkeen tukee kolmas jne. Olet varmaan aika nuori kun näitä mietit. 

Vierailija
17/24 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisko, sanon nyt tämän sinulle kerran vain. Pelaat vaarallista peliä. Lopeta heti. Olin itse samassa tilanteessa eikä siitä seurannut mitään hyvää. Pelkkää sydänsurua ja riutumista. Yritä päästä tuosta eroon, vaikka se tuntuukin ihanalta.

Vierailija
18/24 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy suoraan häneltä, että haluaisitko tutustua paremmin ja nähdä vapaalla.

Vierailija
19/24 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy suoraan häneltä, että haluaisitko tutustua paremmin ja nähdä vapaalla.

Ei kannata, jos molemmat varattuja.

Vierailija
20/24 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda se mies. Hän on naimisissa. Kiusaat vaan itseäsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi