Portugalin tuntijat! Mitä kannattaa tuottaa sieltä kun kaveri kysyy mitä tuoda tuliaisiksi?
Onko hyvää oliiviöljyä, joku tietty merkki kenties, mausteita tai mitä vaan? Kiitos etukäteen.
Kommentit (20)
Portviiniä. Jotain ehkä sellaista mitä ei Suomesta saa.
Itse ostin viimeksi portviiniä, sardiinisäilykkeen kun oli niin kaunis rasia, paahdettuja manteleita, piripiri-kastiketta ja sitruunatuoksuisen käsintehdyn saippuan.
Mausteita ehdottomasti ja vaikka pieniä laattoja, jos ei isoja viitsi kantaa. Niistä voi tehdä vaikka tarjottimen, ovat ihania siellä, keraamiset siis.
Portviini on kyllä Suomessa hirveissä hinnoissa niin sitä jos jaksaa kantaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse ostin viimeksi portviiniä, sardiinisäilykkeen kun oli niin kaunis rasia, paahdettuja manteleita, piripiri-kastiketta ja sitruunatuoksuisen käsintehdyn saippuan.
Manteleita, hyvä idea .Ja muita esim rusinoita näin joulun alla, taateleita . pähkinöitä.
Onneksi on vähän vanhanaikaista tuo tuliaisten rahtaaminen, kaikkea voi ostaa kaikkialta, jos tarvetta on.
Viini pitää laittaa ruumaan.
T. Käsipakaasilla, ei ap
Mä ostin (taisi olla Madeiralta) sellaisen keramiikkaisen kalan, ensin meni aikaa, että myyjä ymmärsi mitä halusin sieltä ylähyllyltä. Istuin sitten koneessa kotiin tullessa se kala sylissäni, kun esn uskaltanut pakata ruumaan , eikä sopinut käsimatkatavaroihin.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi on vähän vanhanaikaista tuo tuliaisten rahtaaminen, kaikkea voi ostaa kaikkialta, jos tarvetta on.
Näinhän se on , mutta silti on kiva ulkomailla ostella juurikin jotakin käsintehtyjä tuotteita, etenkin ruokatuotteita, jotka tulevat käytetyksi ja jotka ovat erilaisia kuin kotimaassa. Niiden myynti on myös tärkeä tulolähde paikallisille. Se kaupanteko esim. Loulen kauppahallissa Etelä-Portugalissa ystävällisten myyjämummojen kanssa on kiva tapahtuma lomalla.
Piri piri kastiketta ehdottomasti!
Kiitos kaikille. Portviiniä sitten, mausteita ja manteleita ja jääkaappimagneetti😄
Hyvää oliiviöljyä ei kai sitten ole?
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kaikille. Portviiniä sitten, mausteita ja manteleita ja jääkaappimagneetti😄
Ja piri piri-kastiketta😋
Vierailija kirjoitti:
Mä ostin (taisi olla Madeiralta) sellaisen keramiikkaisen kalan, ensin meni aikaa, että myyjä ymmärsi mitä halusin sieltä ylähyllyltä. Istuin sitten koneessa kotiin tullessa se kala sylissäni, kun esn uskaltanut pakata ruumaan , eikä sopinut käsimatkatavaroihin.
Sun kokemus on kyllä niin söpö. Toivottavasti kala oli sen arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
On varmasti hyvää oliiviöljyäkin. En vain osaa sanoa mitään merkkiä.
viinit, kengät,keramiikka, jne mistä maa tunnettu. vaatteita voi myös löytyä kivoja.antiikki kirppikset suosittuja.