Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aloin käyttää ruoanlaitossa runsaasti valkosipulia

Vierailija
16.10.2025 |

ja hyvin pian aloin huomata sen monet terveysvaikutukset. Voin suositella. Ja keittiössä leijuu nyt harva se päivä aivan huumaava tuoksu.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haisetko sinä ja sun kämppäs nykyään juuri sille ettei kukaan voi käydä kylässä. Valkosipuli haisee kyllä niin perseenreijälle ja ne käyttäjät kuin olla ja voi.

Vierailija
22/35 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä rakastan valkosipulia, keltasipulia, punasipulia ja salaattisipulia, salottisipulia ja hillosipulia. Ai niin, ruohosipulia ja  kevätsipulia myös. Sekä ilmasipulia.

Ja erityistä herkkua on karhunlaukka!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis joku ihminen syö tuotakin vielä nykypäivänä?

Valkosipulia syötiin 1980 ja 1990-luvujen vaihteessa?

Ei sitä enää syödä?

En ollut olemassakaan tuolloin. Lapsuudenkodissani ei käytetty valkosipulia, ja nyt aikuisena minä rakastan valkosipulia :P

Vierailija
24/35 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on muuten oikea aika istuttaa talvivalkosipulit. Itse kasvatettu valkosipuli on ihan eri luokkaa kuin kaupasta ostettu. 

Sille jolla on mahdollisuus kasvattaa talvivalkosipulia, suosittelen lämpimästi.

Vierailija
25/35 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa haittapuoli minkä keksin on jälkituoksu, mutta koska puolisokin tykkää valkosipuliruoista sekä tästä uudenlaisesta keittiöinnostuksestani, niin ei ole haittapuolia. Jos jotakuta muuta haittaa tuoksu, niin sepä ikävää. Ei ole tarpeen tulla liian lähelle. Koti haisee ylipäätään hyvältä, kiitos kysymästä.

Hyödyt, no tuloillaan oleva flunssa katosi yhden valkosipulinhuuruisen päivällisen myötä, siitä tämä lähtikin. Sitten vatsa alkoi voida entistä paremmin. Tuossa joitain. Ja lista on pitkä, kun aiheesta lukee tutkittu tietoa. ap

Vierailija
26/35 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen syönyt esim. valkosipuli tuorejuustoa, kissani ei tule syliini ollenkaan. Yleensä se on sylissäni monta kertaa päivässä. Paljon sipulia syövien hiki haisee pistävämmälle. Valitettavasti.

Vierailija
27/35 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi vit...tu se haisee pahalle. Ja ruoka yleensä haisee sille mille maistuukin. 

Vierailija
28/35 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis joku ihminen syö tuotakin vielä nykypäivänä?

Valkosipulia syötiin 1980 ja 1990-luvujen vaihteessa?

Ei sitä enää syödä?

Mitä sitten nykyään syödään? Pelkkää soijaa ja nyhtökauraako öhhh. Mitäs se sinä mättäät suuhusi ööhh? Nääs niih

Vierailija
29/35 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olen syönyt esim. valkosipuli tuorejuustoa, kissani ei tule syliini ollenkaan. Yleensä se on sylissäni monta kertaa päivässä. Paljon sipulia syövien hiki haisee pistävämmälle. Valitettavasti.

Tein kerran lämpimiä voileipiä. Tonnikalan sekoitettiin juustoraastetta ja valkosipulia. Astiaan jäi ylimääräistä täytettä. Laitoin leivät uuniin ja kävin viereisessä huoneessa. Kissa oli syönyt tiskipöydällä olleesta astiasta täytteen jämät sillä aikaa ja nuoli tyytyväisenä huuliaan. Katti haisi valkosipulilta monta päivää, muttei sille mitään vahinkoa liene tapahtunut, koska eli 10 vuotta sen jälkeen.

Vierailija
30/35 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkosipulia ei saa antaa eläimille, eikä tavallista sipulia. On vaarallista.

Vierailija
31/35 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitähän tämä juuri syömäsi ruoka kaipaa! Laiskojen päivien varalle olen ostanut valkosipulitahnaa, joten taidanpa sitä tähän nyt lisätä 

32/35 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on kokemus, jota en osaa sen kummemmin eritellä, että valkosipuli on hyväksi terveydelleni. Pidän myös sen mausta.

Vierailija
33/35 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka. Ikinen. Kerta. Saa oksentaa ja migreeni iskee valkosipulista. Tosi terveellistä. T: vampyyri...? 

Mulla valkosipuli ja tavallinenkin laukaisee pahoinvoinnin ja vatsa turpoaa palloksi. En siis syö niitä. 

Vierailija
34/35 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on muuten oikea aika istuttaa talvivalkosipulit. Itse kasvatettu valkosipuli on ihan eri luokkaa kuin kaupasta ostettu. 

Sille jolla on mahdollisuus kasvattaa talvivalkosipulia, suosittelen lämpimästi.

Kun viimeisistäkin akvaarion kaloista jätti aika, vaihdoin sen lamppuun kasviputket ja aloin kasvattamaan sipuleita siinä. Nyt on kokoajan saatavilla sipulinvartta leivänpäälliseksi, sekä kelta- että valkosipulin vartta.

Vierailija
35/35 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kutsuvieraat eivät vastaa sulle puhelimeen, ymmärrän kyllä.