Pitkittynyt taloudellinen ahdinko, saako mistään apua?
Mies pitkään ollut osa lomautettuna, tekee 2pvä/vko töitä. Saa noin 1800€/kk netto. Mä työkyvytön ja eläke 1469 netto. Asuntolaina 800
Miehen puh laskut 70 ja mun 60 ja netti 35, sähkö about 150, muut lainat ehkä 200/kk lapset aikuisia mutta tarvis välillä avustusta. Meillä kosteusvaurio jota ei varaa korjata. Ei ole tietoa milloin mies saa kokopäivätöitä.mitään ei jää oikein säästöön ja eletään kädestä suuhun
Kommentit (37)
Myös sinulla on tosi iso puhelinlasku
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä on ihan hyvät tulot. Nyt teidän pitää karsia menoja. Asumisesta ei voi säästää. Säästäkää esim lehti- ja suoratoistopalveluista, myykää auto. Ruokakuluissa voitte säästää. Normi ruokalasku teille olisi noin 300 euroa kk. Teillä ei ole hätää. Rauhoitu ja laske joka sentti. Jos säästät 1 euron joka asiassa, olet säästänyt pian 50-100 euroa. Ei normaali-ihmisellä jää ylimääräistä juurikaan.
Tuo 150 euroa kuussa per henki ei ole mikään normaali näillä nykyisillä hinnoilla varsinkaan. Siihen saa pihistellä aivan älyttömästi, ja ei sellaista monikaan jaksa loputtomiin, jos ei ole aivan pakko.
Vaikuttaa kuitenkin siltä, että aloitus on trollausta. Ap ei reagoi mihinkään vastaukseen mitenkään.
Kyllä on, jos tekee itse ruuat. Ei tarvitse tinkiä muusta kuin leikkeleistä, oluesta, oivariinista, maustekastikkeista, kekseistä, karkeista, ym ym
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä on ihan hyvät tulot. Nyt teidän pitää karsia menoja. Asumisesta ei voi säästää. Säästäkää esim lehti- ja suoratoistopalveluista, myykää auto. Ruokakuluissa voitte säästää. Normi ruokalasku teille olisi noin 300 euroa kk. Teillä ei ole hätää. Rauhoitu ja laske joka sentti. Jos säästät 1 euron joka asiassa, olet säästänyt pian 50-100 euroa. Ei normaali-ihmisellä jää ylimääräistä juurikaan.
Tuo 150 euroa kuussa per henki ei ole mikään normaali näillä nykyisillä hinnoilla varsinkaan. Siihen saa pihistellä aivan älyttömästi, ja ei sellaista monikaan jaksa loputtomiin, jos ei ole aivan pakko.
Vaikuttaa kuitenkin siltä, että aloitus on trollausta. Ap ei reagoi mihinkään vastaukseen mitenkään.
Kyllä on, jos tekee itse ruuat. Ei tarvitse tinkiä muusta kuin leikkele
150 per henki on liian vähän, mutta kahdelle jotka syövät samaa ruokaa, 350 riittää
Tulonne yhteensä on aika suuret joten voitte karsia kulujanne ihan varmasti.
Jo puhelinlaskut on aivan liian isot. Ette osaa käyttää rahaa. Miksi teille on noin kalliit puhelinlaskut ja nettiliittymä erikseen? Voin vain kuvitella mihin humputatte. Kaikkeen turhaan ja liian kalliiseen.
Teillä jää 1800 euroa noiden jälkeen käteen?!
Vierailija kirjoitti:
Ei nuo nyt mitkään suuren suuret tulot ole, mutta kyllä niillä pitäisi ihan hyvin saada syötyä elettyä ja välillä hiukan avustettua lapsiakin. Priorisointikysymys. Muistakaa laittaa edes jotain säästöön joka kuukausi.
Ja mä kun luulin että mulla on kallis puhelinliittymä (35 e/dna). Vaihdan heti halvempaan kun sopimus päättyy. 70 e??? Huh!
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä käsitän aloituksesta että miehelle jää 1800 netto kuussa ja ap:lle itselleen tuo 1400+ kuussa, ja tästä vähennetään nuo menot eli esimerkiksi asuminen ja sähkö. Jää tonni per nenä suunnilleen. Ei se ole kyllä erityisen paljon, jos nyt ei hirveän vähänkään. Ei siitä helposti remontteja maksella suoraan, mutta säästäminen pikkuhiljaa kyllä varmaan onnistuisi ja sitten remontin tekeminen mahdollisimman paljon itse tehden.
Vierailija kirjoitti:
Miksi yhteiskunnan ja Kelan pitäisi auttaa teitä, jos teillä on varaa tukea aikuisia lapsia?
Ei Kela etkä sinä maksa eläkkeitä jotka yli tonnin.
Vakuutusyhtiöt maksaa.
Noin iso päiväraha on kassasta eli omalla työllä ansaittua.
Vähän järkeä sinne päähän.
Vierailija kirjoitti:
Tulonne yhteensä on aika suuret joten voitte karsia kulujanne ihan varmasti.
Niin. Jättää lainat maksamatta kuin muutkin suomalaiset rikkaat.
Pankit karhuaa ne sitten sinun säästötilistä.
Paljon luottotappioita= pankki on nurin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko mahdollisuutta saada sähkölaskua alemmas?
Pakko olla heillä sähkölämmitys, muuten ei noin iso sähkölasku
Tietysti taukki. Meillä on kesälläkin sähkölasku 120, siirtoa 80e.
Sähkönkulutukseen voi vaikuttaa hankkimalla esim; pienemmän varaajan.
Kahdelle max 60 litraa. Nuokin maksaq 800e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvät tulot teillä, koittakaapa vaikka edes kuukausi elellä 595 eurolla mitä työttömät tekee.
Työttömälle jää tuo käteen asumis- lääkäri yms kulujen jälkeen kuten teillä tuo 1800 euroa, ihan järjetön määrä rahaa ap:lla
No ei prkl jää, tuosta 595 eurosta vähennetään yhtiövastike ja kaikki muut kulut. Voi ku jäiski 595 euroa käteen.
Perustulo? Mummon apu? Miehelle parempi paikka? Ymmärrän huolen. Jotkut ei saa tuotakaan.
Mitä hittoa? Meillä on käytettävissä 1400 euroa kahdelle henkilölle ja jo vuokraan menee tuosta summasta yli puolet.
Mihin oikein soittelette yli sadalla eurolla kuukaudessa? Rajattoman liittymän saa 20 eurolla kuukaudessa.
Miksi miehen puhelinlasku on noin iso?