Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, miksi et anna tilaa miehen olla mies ja ratkaista asioita?

Vierailija
16.10.2025 |

Otetaan esimerkiksi tilanne, että nainen haluaisi treffeille miehensä kanssa tai että mies tekisi jotain romanttista. Lähes aina nainen joko 

1. Menee miehen luokse ja sanoo "sä et koskaan vie mua ulos". Eli siis kritisoi ja valittaa. 

2. Ilmoittaa miehelle että on esim. varannut pöydän ravintolasta. Eli ratkaisee ongelman itse. 

Missä tuossa on miehellä tilaa olla maskuliininen ja ottaa ohjat? 

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aikuista ihmistä pitäisi ohjata?

Vierailija
2/40 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nainen ei saisi toimia itse? Jos odottaa aina että joku muu toimii, ei tule ikinä valmista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäiset luuserit valittaa aina naisista.  Miksi miksi.

Vierailija
4/40 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se, että mies ei vie naista ulos, ei tuossa tilanteessa ole ratkaisu. 

Vierailija
5/40 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se maskuliinisuus tulee jostain ihan muusta kuin treffien järjestämisestä. Nainen ottaa ohjat käsiinsä eikä kunnioita miestä, JOS mies on jo osoittanut, että hänestä ei ole hoitamaan asioita.

Vierailija
6/40 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ratkaisusu torpataan toistuvasti, silloin on syytä olettaa, ettet ole kovin kaksinen ratkaisija. Eikä tämä liity mitenkään sukupuoleen.

Vierailija
7/40 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi et voi vain mennä sinne ravintolaan syömään naisesi kanssa ja järjestät itse seuraavalla kerralla homman kun nälkä tulee? 

Vierailija
8/40 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ymmärrä tuollaisia sukupuolirooleja yhtään, jossa jotenkin miehen erityisesti kuuluisi ottaa ohjat. Meillä on niin, että minä luonnostani olen enemmän ohjien ottaja ja toimeenpanija, joten useimmiten se olen minä. Molemmat on tyytyväisiä. Mutta me ei mietitäkään jotain tuollaisia ihme sukupuolirooleja, vaan kumpikin tekee sen mikä hänelle itselleen on luontevinta.

Vierailija
9/40 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai Ap ole nyt vaan ostanut aivovammaiselta rikolliselta tai andropaussista kärsivältä vanhalta opettajalta "miehisyys"kurssia kun on noin kummallinen käsitys maskuliinisuudesta? Ongelmanratkaisulla ja maskuliinisuudella ei ole mitään tekemistä keskenään. 

Vierailija
10/40 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi nainen ei saisi toimia itse? Jos odottaa aina että joku muu toimii, ei tule ikinä valmista.

No sitten ei pidä valittaa jos/kun mies on passiivinen ja aloitekyvytön. Ap 

Vierailija
11/40 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä asiat ratkeaa puhumalla...puhumalla ja taas puhumalla.

Voi vain arvailla mitä toinen haluaa.

Vierailija
12/40 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuolesta riippumatta sellainen ihminen joka vaatii toista rajoittamaan omaa olemistaan, jotta voisi itse olla mitä haluaa, ei osaa ottaa omaa paikkaansa. Pitää itse olla aloitteellinen ja vaikuttaa, ja antaa toisen toimia ja olla omalla tavallaan. 

Vierailija
13/40 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis minä käsitin että mies ei alun alkaenkaan tee mitään. Eli on ihan luonnostaan passiivinen ja aloitekyvytön.

Vierailija
14/40 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on niin paljon hidastempoisempi, etten jaksa odottaa.

Vierailija
15/40 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin. Jos passiivisen kumppanin puolisokin passivoituu odottelemaan, hänestä tulee turhautunut ja kärttyinen. Kun ihminen (tässä tapauksessa nainen) ottaa aktiivisen roolin elämässään, hänestä säteilee myös ympäristöön tyytyväisyyttä. Tällaisessa ilmapiirissä passiivisemmankin osapuolen on helpompi tarttua toimeen.

AP taitaa olla näitä ihmisiä, jotka ovat sitä mieltä, että lastenhoidon suhteen laiskan miehen laiskuus johtuu siitä, että nainen "ei anna miehen hoitaa lasta omalla tavallaan". Aivan kuin mies olisi teini, jolle täytyy järjestää optimaaliset olosuhteet että saisi tämän ottamaan vastuuta edes vähän.

Henkisesti täysikasvuinen mies on oman elämänsä toimija eikä mikään ajopuu.

Vierailija
16/40 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo tilanne sitten pitäisi ratkaista? Olla tyytymätön itsekseen hiljaa ja odottaa maailman tappiin että mies tajuaa tehdä jotain?

Vierailija
17/40 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, sellainen kuin sinä. Aloitekykysi kukoistaa, kun saat aihetta misogyniaan.

Vierailija
18/40 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisen oikeasti ohjat ottavan miehen kanssa tällaista tilannetta ei synny, hän osaa omatoimisesti varata pöydän ravintolasta. Jos miestä pitää erikseen pyytää tekemään niin, hän ei ole maskuliininen ohjat ottava mies vaan perinteinen sohvatossukka.

Vierailija
19/40 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvi valittaa kun ei ota sellaista miestä.

Vierailija
20/40 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis minä käsitin että mies ei alun alkaenkaan tee mitään. Eli on ihan luonnostaan passiivinen ja aloitekyvytön.

Pointti onkin se, että se aloitekyky kyllä tulee sieltä jos nainen antaa miehelle tilan ottaa sen leadin. Mutta jos nainen tekee kaiken aina itse niin mitä siinä jää miehelle? Ap 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme