Mikä siinä junttiudessa on niin pahaa?
Aina, kun eksyn palstalle, tulee jossain keskustelussa ennemmin tai myöhemmin vastaan ininää junttiudesta. Mikä siinä junttiudessa on niin pahaa, että on koko ihmiselämän pahin olomuoto? Minä kyllä olen ihan rehellinen juntti, enkä yritä esittää mitään hienostobimboa.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Tyhmyys, juuttuminen, taantuminen.
maidon juonti, asioiden eksoottisena pitäminen (esim. englantilaisetkin käy vessassa ja suihkussa).
Ei tiedetä asioista, eikä haluakaan tietää. Silti mielipiteitä riittää joka lähtöön. Käytöstapojen puute.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta juntti tarkoittaa omiin ajatuksiinsa ja näkemyksiinsä juuttunutta, eli lähinnä persua muistuttavaa, joka näkee asiat vain yhdeltä kantilta.
se rasittava noissa vihervassuissa on, että he luulevat kokeneensa jonkun valaistuksen ja pitävät sen vuoksi velvollisuutenaan ja oikeutenaan kasvattaa muita, jotka eivät heidän mielestään vielä ymmärrä asiaa 'oikein'. hei, mitä jos ymmärtääkin, mutta ovat silti eri mieltä? onko koskaan käynyt mielessä?
Junttia se on tämäkin, hienosteluyritykseen puettuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta juntti tarkoittaa omiin ajatuksiinsa ja näkemyksiinsä juuttunutta, eli lähinnä persua muistuttavaa, joka näkee asiat vain yhdeltä kantilta.
se rasittava noissa vihervassuissa on, että he luulevat kokeneensa jonkun valaistuksen ja pitävät sen vuoksi velvollisuutenaan ja oikeutenaan kasvattaa muita, jotka eivät heidän mielestään vielä ymmärrä asiaa 'oikein'. hei, mitä jos ymmärtääkin, mutta ovat silti eri mieltä? onko koskaan käynyt mielessä?
Junttia se on tämäkin, hienosteluyritykseen puettuna.
näin on, ei olla moraalikehitysessä korkeimmalla asteella, vaikka itse luullaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei tiedetä asioista, eikä haluakaan tietää. Silti mielipiteitä riittää joka lähtöön. Käytöstapojen puute.
Se on tätä. Ollaan ylpeitä omasta tietämättömyydestään, ja jos jollakin on enemmän tietoa, se katsotaan hienosteluksi.
Nuohan on jupin tunnusmerkkejä, ei juntin.