Istutuslaatikoiden/lavakaulusten omistajat. Peitättekö laatikot talveksi, vaihdatteko keväällä mullat?
Itse olen jättänyt ne syksyllä sikseen, mutta keväällä kaapinut sellaiset 5 cm pintamultaa pois ja lisännyt siihen uutta multaa.
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
En ja en.
Mietin että jos ei multaa uudista, väkevöityykö tai happaneeko se multaseos? Muuttuuko sen ph? On Kekkilän puutarhamultaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ja en.
Mietin että jos ei multaa uudista, väkevöityykö tai happaneeko se multaseos? Muuttuuko sen ph? On Kekkilän puutarhamultaa.
Ravinteita kyllä häviää, mutta miten se nyt väkevöityisi tai happanisi?
Ei kumpaakaan. Niihin tulee kyllä ajan myötä paljon rikkaruohoja ja multa painuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ja en.
Ravinteita kyllä häviää, mutta miten se nyt väkevöityisi tai happanisi?
Ei se yhdessä talvessa tai kahdessa väkevöidy mutta jos vuosikausia pitää samaa niin muuttuu semmoiseksi tuhkamaiseksi, jolloin pitää lisätä humusta, tai parempi vaihtaa kokonaan koska siihen kertyy suoloja.
Kekkilän puutarhamultalaatikko kannattaisi ehkä peittää ettei ravinteet huuhtoudu, eikä rikkaruohotkaan pääse niin itämään.
Jätän paikalleen. Keväällä poistan pintamullat, möyhennän ja laitan uutta multaa ja lannoitan. Olen vuosia toiminut näin ja kukat kukoistavat.
Ihan samoin sille mullalle käy, oli se lavakauluksessa tai kukkapenkissä.
En ja en.