Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Metsän eläimet yrittävät valloittaa taloni ja tonttini 😡

Vierailija
15.10.2025 |

Tintit nokittavat pihasaunan hirsien välistä eristevillaa ja hyppelehtivät talon ikkunalaudoilla kurkkimassa ikkunoista sisään, närhit kolistelevat katolla ja sadevesikouruissa (joo en ole tyhjentänyt kouruista roskia, koska puissa on vielä paljon lehtiä), hiiret kakkivat varaston pöydille ja yrittävät jyrsiä reikiä kaikkiin mahdollisiin siemenpusseihin, peurat hiippailevat iltaisin ja aamuisin pihalla ja kyttäävät tuija istutuksia ja syövät niitä heti jos en ole skarppina. 

Supikoira tai mäyrä on kaivanut tunnelin lehtikompostorin kehikon ali ja ilm. suunnittelee muuttavansa sinne talveksi. Piti 24:lla vahvistaa rakenteita ja peittää tunneli. Tilanne on kuin Puolan rajalla, jossa tunkeilijat yrittävät kaikin konstein päästä nauttimaan toisten hyvinvoinnista.

Onko muilla vastaavaa? Tilanne yleensä rauhoittuu kun tulee talvi ja silloin lumessa olevista jäljistä näkee ketkä tontille pyrkivät ja sen mukaan voi sitten tehdä torjunta toimenpiteitä.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S i n ä   olet valloittanut metsäneläinten tontin. Sinusta ei ole mitään hyötyä luonnonkiertokululle. Häivy sinne kaupunkiin betonilaatikkoon asumaan ja anna luonnon eläinten olla rauhassa.

Olin juuri tulossa toteamaan että me ihmiset olemme ensin tunkeutuneet sinne eläinten olohuoneeseen. Ne ovat vuosikausia katsoneet että taas yksi tolvana rakentaa MUN olkkariin.

Vierailija
42/49 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siis nuo tinttikyylät on pahimpia! Tulin suihkusta ja rivi tinttejä tirskui ikkunan takana! Että kehtaavat 😡

Nimimerkillä "mun ihrat eivät ole teidän ruokaa" 

Niin siinä olis pitänyt sun kietaista kylpytakki päälle. Kai sä tiedät, että tintit menee sekaisin talipalloista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä  pervot talintintit kyylää ikkunasta kun tulen suihkusta ja nikotiiniriippuvainen harakka pöllii tumpit,jos kansi jää löysällle. Lisäksi kettu vei toisen Crocsin puruleluksi. Vähemmän nämä silti vituttaa kuin sokeritoukat joita vilisee joka puolella.

Aattele, se on vienyt sen crocsin omille lapsilleen tuliaisiksi. Jos niille pienokaisille tulee uusia hampaita. :D

Vierailija
44/49 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linnuille voi laittaa pelätintä tai muuta talon lähelle. Ja kauemmas puuhapaikat ja ruokinnat.

Minä laitoin aroniapensaan oksalle pelättimeksi roikkumaan cd-levyn, kun joku kehui, että se pelottaa välkkeellään linnut. Menin pensaan lähelle ja huomasin, että yksi rastas istui juuri sillä oksalla, missä se cd-levy roikkui. Sitten linnut söivätkin ne marjat ennenkuin ehdin itse jaolle. Jossain vaiheessa suunnittelin verkon vetämistä siihen ympärille, mutta se pensas on niin rönsyilevä, että jätin laittamatta. Oma vika. Ehkä ne linnut tarvitsivat niitä marjoja enemmän kuin minä. 

Vierailija
45/49 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansoita. Osta kivääri ja myrkkyjä. Kyllä ne katoavat, jos annat aihetta pelätä

Vierailija
46/49 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos uhraisit oman ja läheistesi tulevaisuuden näiden elukoiden puolesta? Siinäpä vasta moderni lähestymistapa asiaan.

Vierailija
47/49 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiiret rapistelee syksyn kunniaksi välikatolla yöt myöten. Taloyhtiötä ei kiinnosta. Siimahäntäin talttahampaat naksahtaa vielä joku synkkä yö sähköjohtoon ja se on tämän luhtitalon menoa se.

Vierailija
48/49 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiiret rapistelee syksyn kunniaksi välikatolla yöt myöten. Taloyhtiötä ei kiinnosta. Siimahäntäin talttahampaat naksahtaa vielä joku synkkä yö sähköjohtoon ja se on tämän luhtitalon menoa se.

Miksi hiiriä sanotaan siimahänniksi? Niiden hännät on siimasta kaukana.

Vierailija
49/49 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi mutta hihitin vedet silmissä  tälle aloitukselle.

Miksi? Asia on ihan vakava ja meillä on ihan samanlaisia havaintoja rusakoiden kera. Se nimittäin ketuttaa ankarasti jos eläimet käyvät syömässä tai jyrsimässä vuosia kasvattamasi pensaan tai puun.

Minä myös nauroin aloitukselle, oli kovin tuttua. Harmittaahan se, kun kasvit syödään, mutta elämässä nyt on kaikenlaisia harmituksia. Kannattaa suojata. Eihän se silmää hivele, kun hedelmäpuiden ympärillä on melkein kaksi metriä korkea verkkoaita, mutta eivät ainakaan tule syödyksi jänisten tai peurojen toimesta.