Onko todella Yle Teeman tehtävä esittää Terminator?
Kommentit (88)
Terminaattori-tarinan hankaluus on aikamatkustus. Yksittäisessä tarinassa tuo ei vielä niin paljoa haitannut mutta kun noita tehtiin useampia niin homma hajosi aika täysin käsiin ja näitä terminaattoreita putkahteli eri motiiveilla esim. genisys-leffassa joka välissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän nuoria mikään kökkö kasaritermis kiinnosta pätkääkään, kun niin nolot tehosteet eikä ole käytetty tietokonetehosteita tuutin täydeltä tai heitetä jatkuvasti hauskaa läppää
Nykyelokuvista puuttuu nimenomaan se hauska läppä. Yrityksiä niille on mut mikään niistä ei naurata. Kun eivät maksa oikeille käsikirjoittajille on tyytyminen bullshittiin.
Avengersissä sitä on, kun tää kaikkien suosikkicancelaattori joss whedon osaa tietynlaisen dialogin kirjoittamisen. Samoin james gunn vääntää leffoihinsa tuollaista vinoa huumoria joka väliin. Mutta naurattaako tuo tai ei on katsojasta kiinni.
Hollywood-leffat on ylipäänsä liian tuotteistettu ja koekatsottu ja tuollainen karsii herkästi sen aidolta vaikuttavan huumorin pois kun vältellään riskiä ja maksimoidaan tuottoa.
Vierailija kirjoitti:
Ja milloinhan tuo tapahtuu, ei ainakaan tässä kuussa?
Telsun hausta juuri löysin tiedon, että tulee 1.11.
Eka terminaattorihan kuvattiin käytännössä rikollisesti kun lupia ei haettu mihinkään ja kuvattiin enimmäkseen pimeällä äkkiä ettei viranomaiset huomaa. Viimeisessä otoksessa kun Sarah ajaa jeepillä kaukaisuuteen oli tarkoitus kuvata suoraan keskeltä tietä mutta jouduttiin kuvaamaan vähän sivusta kun sattui kyttä paikalle ja kielsi tiellä kuvaamisen.
Koska se esitetään? Ei ainakaan tällä eikä ensi viikolla.
Vierailija kirjoitti:
Koska se esitetään? Ei ainakaan tällä eikä ensi viikolla.
Mun viesti on tuossa vähän ylempänä. Löysin telsusta tiedon, että esitetään 1.11.
Vierailija kirjoitti:
Teeman tehtävä on esittää MONIPUOLISESTI elokuvia. Se on kulttuuria.
Kulttuurin rikastusta ulkomailta, hyi. Olisi paljon hyviä kotimaisia elokuvia.
Moni ei tiedä, mutta Schwarzeneggerin älykkyysosamäärä on noin 135, eli huomattavasti keskivertoa kaduntallaajaa älykkäämpi. Köyhästä kodista lähtenyt mies teki ensimmäiset miljoonansa Yhdysvalloissa jo 70-luvulla. Mitä itse vuoden 1984 Terminaattori elokuvaan, niin sehän olisi toki helppoa lytätä aivottomana väkivaltaviihteenä kaikkien muiden toimintaelokuvien mukana. Todellisuus on, että elokuvan kanadalaislähtöinen ohjaaja James Cameron oli elokuvan kuvausten aikana käytännössä koditon tyhjätasku. Oli kiinni elokuvan menestymisestä, tulisiko koko miehen elämästä yhtään mitään. Kuten myöhemmin saimme todistaa, hänestäkin tuli mm. Titanic-elokuvankin ohjannut multimiljonääri. Itse Terminator on poikkeuksellisen huumoriton ja synkkä toimintaelokuvan, kauhuelokuvan ja scifi-elokuvan yhdistelmä. Se on myös taiteellisesti erittäin korkealuokkaisesti ja tyylikkäästi toteutettu parhaiden 40-luvun film noir -perinteiden hengessä. Jo pelkästään elokuvan Film Noir -nimisessä baarissa tapahtuva jakso on sellainen, että sen sulavasta toteutuksesta saisi jo pelkästään moni muu ohjaaja ottaa oppia. Ei minulla muuta, klassikkojen klassikkoelokuva tekoälyn vaaroista.
Olen katsellut kaikki terminaattorit jo varmaan sata kertaa, niin kuin moni muukin. Joten yle siis tuo loppuun kalutun elokuvan teemalle. No kiva, toivottavasti tuo ei maksanut mitään isoa rahasummaa
Vierailija kirjoitti:
Moni ei tiedä, mutta Schwarzeneggerin älykkyysosamäärä on noin 135, eli huomattavasti keskivertoa kaduntallaajaa älykkäämpi. Köyhästä kodista lähtenyt mies teki ensimmäiset miljoonansa Yhdysvalloissa jo 70-luvulla. Mitä itse vuoden 1984 Terminaattori elokuvaan, niin sehän olisi toki helppoa lytätä aivottomana väkivaltaviihteenä kaikkien muiden toimintaelokuvien mukana. Todellisuus on, että elokuvan kanadalaislähtöinen ohjaaja James Cameron oli elokuvan kuvausten aikana käytännössä koditon tyhjätasku. Oli kiinni elokuvan menestymisestä, tulisiko koko miehen elämästä yhtään mitään. Kuten myöhemmin saimme todistaa, hänestäkin tuli mm. Titanic-elokuvankin ohjannut multimiljonääri. Itse Terminator on poikkeuksellisen huumoriton ja synkkä toimintaelokuvan, kauhuelokuvan ja scifi-elokuvan yhdistelmä. Se on myös taiteellisesti erittäin korkealuokkaisesti ja tyylikkäästi toteutettu parhaiden 40-luvun film noir -perinteiden hengessä. Jo pelk
Tech noir on se baari.
Vierailija kirjoitti:
Olen katsellut kaikki terminaattorit jo varmaan sata kertaa, niin kuin moni muukin. Joten yle siis tuo loppuun kalutun elokuvan teemalle. No kiva, toivottavasti tuo ei maksanut mitään isoa rahasummaa
Siihen käytettiin kaikki sun viime vuonna maksamat verot ja naapurin kanssa.
Sehän on klassikkoelokuva. Siihen kategoriaan mahtuu muutakin kuin ihmisiä kesäyössä ja seitsemän surmanluotia
vaikuttaa että kaivataan 70-luvun yleä
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Yleltä voisi leikata 50%.
Aivan ja esittää Terminaattorin tilalla balettia ja oopperaa. Eikun kaikki nettoveronmaksajat joutuvat tämänkin lystin maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Kulttuurin rikastusta ulkomailta, hyi. Olisi paljon hyviä kotimaisia elokuvia.
No 1980-luvulta ei ole pääasiassa kuin Uunoja ja muita Speden leffoja ja niiden oikeudet on Maikkarilla (kuten Rockyt ja kai Rambot)), toki siellä oli se Rennyn leffa. Toki 1980-luvulta löytyy liuta elokuvia mutta isohko osa on tuntemattomia.
Vierailija kirjoitti:
Aivan ja esittää Terminaattorin tilalla balettia ja oopperaa. Eikun kaikki nettoveronmaksajat joutuvat tämänkin lystin maksamaan.
Ja balettia ja oopperaa ei katsoisi juuri kukaan ja sitten vaadittaisiin lisää leikkauksia.
Nyt Terminaattori tulee parasta aikaa.
No olihan se eka terminator jonkun verrankin genreään uudistava leffa ja ansaitusti klassikko, samalla lailla kuin aikanaan vaikkapa 2001 avaruusseikkailu ja Blade Runner ja myöhemmin vaikkapa Matrix.
Vierailija kirjoitti:
Nyt Terminaattori tulee parasta aikaa.
Katsoin 17- ja 21- vuotiaiden lasteni kanssa.
Nykymittapuulla kömpelöt trikit eivät häirinneet heitä, he pitivät elokuvasta.
Täytyy sanoa, että on kestänyt aikaa, scifi-dystopiakuvien kategoriassa hyvä elokuva.
t': nimim. Assburger
Hyvä oli, ja oli niin kauan kun aiemmin oon nähnyt etten edes alkua muistanut mitä tapahtuu.
Klassikko. Mun maksamia verorahoja saa käyttää näin.
Nykyelokuvista puuttuu nimenomaan se hauska läppä. Yrityksiä niille on mut mikään niistä ei naurata. Kun eivät maksa oikeille käsikirjoittajille on tyytyminen bullshittiin.