Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

E-laskujen maksaminen ulkomailla.

Vierailija
14.10.2025 |

Eli voinko maksaa verkkopankkiin tulleet e-laskut normaalisti ollessani ulkomailla? EU-maa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset voisi, jos sulla on nettiyhteys.

Vierailija
2/8 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö ne muka mene automaattimaksatuksella ihan kuin ennenkin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Vierailija
4/8 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri teki talokaupat ollessaan työmatkalle EU-maassa. Tunnistautui sähköisesti, yhteys teamsilla, puoliso Suomessa eri paikkakunnalla kuin myyjä, ja notaari, ja pankkien edustajat.

Että kyllä laskunmaksukin onnistuu.

Vierailija
5/8 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tarkoitatko, että pystytkö maksamaan siihen sinun omaan suomalaiseen verkkopankkiisi tulevat e-laskut, jos olet itse fyysisesti ulkomailla? Joo, totta kai voit, kunhan sinulla on verkkoyhteys (puhelimessa tai tietokoneessa, riippuen kumpaa käytät).

Vierailija
6/8 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eikö ne muka mene automaattimaksatuksella ihan kuin ennenkin

Menee, jos sellaisen asetuksen on e-laskuille asettanut. Mutta osalla (kuten minulla) on valittuna asetus, missä jokainen lasku pitää käydä hyväksymässä. Itse ainakin haluan nähdä, minkä suuruisia laskuja minulta menee eli voin bongata mahdolliset virheet ja esim. luottokorttilaskun kohdalla voin päivittää maksettavan summan olemaan jotain muuta kuin se minimilyhennys.

Vierailija
7/8 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alat ap ymmärtää internetin olemusta. Se on globaali tietoverkko joka toimii myös Suomen ulkopuolella. Pankkisi on mksanut koodaajille sellaisen palvelun luomisesta jota on mahdollista käyttää sijainnista riippumatta.

Vierailija
8/8 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tarkoitatko, että pystytkö maksamaan siihen sinun omaan suomalaiseen verkkopankkiisi tulevat e-laskut, jos olet itse fyysisesti ulkomailla? Joo, totta kai voit, kunhan sinulla on verkkoyhteys (puhelimessa tai tietokoneessa, riippuen kumpaa käytät).

Jep. Tätä just meinasin, että tarvitseeko enemmän jotain tietoja syötella, vai meneekö samalla kaavalla kuin tähänkin asti ja maksut siirtyy ajallaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi