Mistä seuraavalla hallituskaudella leikataan 18 miljardin euron edestä?
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Verotuksen kiristämisellä olipa sitten kyse ansiotuloverosta, pääomatuloverosta, lahjaverosta tai perintöverosta tai vaikka varallsuusveron palauttamisesta ongelma on, että se kosahtaa eniten hallituspuolueiden - erityisesti Kokoomuksen - äänestäjiin. Ja siksi tämä hallitus ei voi noita tehdä. Valtion säästöt pitää siis saada aikaan menoja pienentämällä eikä tuloja kasvattamalla.
tulot eivät kasva kiristämällä verotusta. Suomessa on tänä vuonna todennäköisesti maailman kovin kokonaisveroaste, luulisi sillä kattavan julkistalouden menot. Mutta ei kata, ja itseasiassa liian korkea verotus lamauttaa sekä reaalitalouden ostovoiman että finanssitalouden.
Ruotsissa alennettiin yli 80 k€ tienaavien verotusta, vähennettiin yhteisveroa ja poistettiin perintövero. Myös muita uudistuksia tehtiin. Ruotsissa on vahva yksityinen sektori se
Ruotsalaiset ovat tottuneet kuluttamaan palveluihin. Suomessa tehdään kaikki itse. Jos on varaa kuluttaa, matkustetaan ulkomaille kuluttamaan, kun saa enemmän vastinetta. Tästä syystä rikkaiden verokevennys ei toimi suomalaisiin.
Eduskuntaan palkkakatto. Maksimi palkaksi 2500e/kk, eikä mitään työsuhde-etuja. Alkaahan siinä mittasuhteet hahmottumaan, mitä tarkoittaa 100e/kk ruokabudjetti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska vain tuista voidaan leikata niin työttömiltä loppuu kaikki tuet. Sehän ei riitä niin sitten leikataan eläkkeitä. Tai ehkä valtio vain ottaa ihmisten säästöt ja maksaa niillä valtion velkaa. Tietenkään kultapossukerhon rahoihin ei kosketa.
Haluatko että osa ihmisistä kuolee pois? Voi olla aika hankalaa puolustaa maata, jossa yli 500 000 ihmistä katoaa ja 1,6 miljoonaa on eläkeläisenä. Lycka til.
Ehdotus. Tt-tukea vähennetään, mutta Kelasta saa kortin jota näyttämällä saa viikottaisen ravitsemusterapeuttien suunnitteleman ruokakassin perheelle (perheen koko huomioidaan).
Makeisia, sipsejä, tupakkaa ja alkoholia voi ostaa sitten kun tienaa itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska vain tuista voidaan leikata niin työttömiltä loppuu kaikki tuet. Sehän ei riitä niin sitten leikataan eläkkeitä. Tai ehkä valtio vain ottaa ihmisten säästöt ja maksaa niillä valtion velkaa. Tietenkään kultapossukerhon rahoihin ei kosketa.
Haluatko että osa ihmisistä kuolee pois? Voi olla aika hankalaa puolustaa maata, jossa yli 500 000 ihmistä katoaa ja 1,6 miljoonaa on eläkeläisenä. Lycka til.
Ei niistä vetelistä sossun asiakkaista ole mitään hyötyä maanpuolustuksessa. Ovat vain tiellä kun tehdään töitä.
Vierailija kirjoitti:
Työssäkävijöiltä aletaan periä nykyverojen lisäksi työssäkäyntiveroa. Se on 10% kuukausipalkasta.
Mä olen jo kokenut tällaista!
EU otettava apuum, heiltä pakettia tänne ja sassiin. Sodanhan takia kaikki meni plörinäks
Veikkaan että eläkeyhtiöille keksitään eläkeyhtiövero. Sieltä saa niistettyä miljardikaupalla rahaa. Nykyisiin eläkkeisiin ei tietenkään kosketa.